וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 18 מיצהר נאשם בהשחתת עשרות מכוניות באבו גוש

8.6.2014 / 12:24

הותר לפרסום: הצעיר, שהיה קטין בעת ביצוע העבירות לכאורה, מואשם בניקוב צמיגיהם של 34 כלי רכב ביוני וריסוס כתובות גזעניות. הוא נעצר בתום חקירה סמויה שנערכה במשך חודשים

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

(צפו בסיקור האירועים באבו גוש, יוני 2013)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד תושב יצהר, בן 18 וחצי, בגין ביצוע פעולות "תג מחיר" באבו גוש ביוני 2014. על פי החשד, הצעיר ניקב את צמיגיהם של 34 כלי רכב בכפר הסמוך לירושלים, ואף ריסס כתובות גזעניות על קירות בתים וכלי רכב: "ערבים החוצה" ו"גזענות או התבוללות". הצעיר, שהיה קטין בעת ביצוע העבירות לכאורה, נעצר לפני כמה שבועות לאחר חודשים של חקירה סמויה, אולם רק עתה הותר לפרסם את דבר מעצרו. שופטת בית המשפט המחוזי, רבקה פרידמן פלדמן, החליטה להאריך את מעצרו של הנאשם עד יום חמישי.

במסגרת החקירה, אותרו סרטוני אבטחה המתעדים שלושה חשודים ב"תג מחיר" עולים על אוטובוס בתחנה המרכזית בירושלים לכיוון הכפר, ומעדות של נוסעים עולה כי הנאשם נמנה ביניהם. כמו כן, בחיפוש בביתו נמצא אטלס מפות שהכפר אבו גוש מסומן בו. במשטרה בודקים כעת אם החשוד, שמוכר למשטרה ממעשי גזענות קודמים, אחראי לשורה של מעשי תג מחיר נוספים. יחד עם החשוד נעצר אדם נוסף, אך בסופו של דבר הוחלט לא להגיש נגדו כתב אישום בשל חולשת הראיות נגדו.

עוד על אירועי תג מחיר:
חשד ל"תג מחיר" בדואי: רעולי פנים השחיתו מטעים
אישום: ניקבו צמיגי 44 מכוניות בכפר ערבי בצפון
הקצין שאחראי למחאה נגד "תג מחיר" ביצהר נחקר

החשוד ועורך דינו עדי קייזר בהגשת כתב אישום לחשודים בפעולת תג מחיר באבו גוש, יונ 2014. נועם מושקוביץ
החשוד בבית המשפט/נועם מושקוביץ

הנאשם שמר על שתיקתו לאורך החקירות וסירב לשתף פעולה עם החוקרים. חוקרי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ירושלים, שהובילו למעצרו בסיוע שירות הביטחון הכללי ומחוז יהודה ושומרון במשטרה, גיבשו תשתית ראייתית להגשת כתב אישום בגין עבירות של היזק לכלי רכב במזיד מתוך מניע גזעני וכן השחתת פני מקרקעין מתוך מניע גזעני.

ראש המחלקה לפשיעה לאומנית במשטרת ירושלים, סגן ניצב אלי כהן, סיפר על החקירה. "ימ"ר ירושלים בסיוע שירות הביטחון הכללי ניהלו בשנה האחרונה חקירה מאומצת ומורכבת באירוע פשע שנאה שהיה בכפר אבו גוש. הצלחנו להגיע לכתב אישום נגד חשוד אחד - חשוד בן 18, תושב הישוב יצהר. ישנו רצף של ראיות נסיבתיות", אמר.

עורך הדין עדי קידר, המייצג את החשוד מטעם ארגון "חוננו", מסר: "קשה לנו להתייחס לטיב הראיות שמתייחסות לכתב האישום, משום שהוא הוגש רק לפני זמן קצר. למיטב הבנתינו, ועוד בטרם עיון מעמיק בחומר, עולה תמונה של ראיות קלושות שלא יכולות לבסס הרשעה. מדובר בראיות מהרף הנמוך ביותר, ונראה על פניו שנכפה על הפרקליטות להגיש כתבי אישום גם ברף הנמוך ביותר כדי להשפיע בגלל כל מה שקורה במדינה על השופטים. אני סמוך ובטוח כי לאחר שנעיין בחומר תתגלה האמת, והקושי הראייתי יביא לשחרורו המידי של הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully