וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שאחראי למחאה נגד "תג מחיר" ביצהר נחקר

30.5.2014 / 3:35

קצין המילואים יאיר פינק נלקח לחקירה במשטרת אריאל בחשד להפרת סדר. ח"כ שמולי טען: "הפושעים האמיתיים מסתובבים כאן על הגבעות". יצהר: "כשיש מקום להודות למשטרה - מודים"

צילום: דניאל בוק, אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

(צפו בהפגנת המילואימניקים, לפני כשבועיים)

יאיר פינק, קצין המילואים שארגן לפני כשבועיים את מחאת המילואימניקים בצומת יצהר נגד פעולות "תג מחיר", זומן אתמול (חמישי) לחקירה במשטרת אריאל בחשד להתקהלות בלתי חוקית ולהפרת הסדר הציבורי. פינק יזם את המחאה בעקבות שורה של אירועים אלימים ביצהר נגד כוחות צה"ל – השחתת המוצב הצבאי שבמקום, ניקוב צמיגי הג'יפ של מח"ט שומרון ורכב נוסף והדיון בפורום הפנים-יישובי שבו הביעה תושבת צעירה תמיכה בפגיעה בחייל מפנה, "גם אם הדבר יביא למותו".

לאחר שהגיש למשטרה בקשה לקיים את ההפגנה, המשטרה הציעה לפינק לקיימה לא בתוך יצהר, אלא בצומת שמתחת להתנחלות. עם זאת, לאחר מכן נאמר לפינק כי לא ניתן יהיה לקיים הפגנה במקום, אלא רק מחאה, המוגבלת ל-50 משתתפים, וזאת משיקולים מבצעיים. המחאה אכן עברה ללא אירועים חריגים ותושבי יצהר אף הציעו למפגינים כיבוד קל, והזמינו אותם אל היישוב לנהל שיח בעניין. מעבר לכך, המשטרה לא התערבה במחאה ואפשרה לה להתנהל כסדרה.

לקריאה נוספת בנושא "תג מחיר":
הנשק המשטרתי ללכידת פעילי "תג מחיר" בגדה: מזל"ט
פסק הלכה: דין רודף לאנשי "תג מחיר"
דעה | עמוס עוז צודק, הם ניאו-נאצים

תג מחיר בפורדיס. בריה ג?מיל כתב קול ישראל בערבית,
תג מחיר בפורדיס/בריה ג?מיל כתב קול ישראל בערבית

על אף הלך הרוח הנעים לכאורה בו התקיימה הפגנה, מתברר כי בשטחי יהודה ושומרון מחאה מוגבלת לעשרה אנשים בלבד ולא ל-50, כפי שקובע החוק לגבי שטחי מדינת ישראל. אי לכך, אתמול בבוקר זומן פינק לחקירה, ולאחריה נמסר לו כי החומר יועבר למחלקת התביעות של המשטרה, ושם יוחלט אם להעמידו לדין.

מהמשטרה נמסר כי פינק התבקש לבחור תאריך חלופי להפגנה אך הוא התעקש על היום שבחר בעצמו. בנוסף, נמסר כי פינק ידע שמדובר במחאה לא חוקית ואין לו אישור לקיימה, אך הוא נשאר בשלו. אף שהמשטרה אפשרה למחאה להתקיים, לדבריה, "המפגינים ידעו שמדובר בהפגנה לא חוקית ושהם יצטרכו בסופו של דבר לשאת בתוצאות, ולכן הוא זומן לחקירה".

פינק, מצידו, טען כי אמנם צעדת מחאה מדינית מוגבלת לפי המשטרה לעשרה אנשים במחוז יהודה ושומרון, אבל המחאה שלהם הייתה מחאה סטטית ונערכה במקום אחד ולא בצעדה. "לא ברור לי איך משטרת ישראל מקדישה פעילות כל כך נמרצת ומהירה נגד חבורה של מילואימניקים שאוהבים את המדינה ומשרתים אותה, לעומת היחס שלה לעבריינים שפוגעים במסגדים, ברכוש צה"ל ומתדיינים אם מותר להרוג חייל בעת פינוי, שם הכל נגרר ונסגר בצורה שקטה", אמר פינק לוואלה! חדשות.

פינק הבהיר כי החקירות המשטרתיות לא יוציאו את הרוח ממפרשי המפגינים, אלא רק יעצימו אותה. "אנחנו נמשיך למחות נגד התופעות הרעות הללו על שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית שלא מפלה ולא מאפשרת פגיעה במיעוטים".

ח?כ איציק שמולי (העבודה), ממובילי המחאה, אמר כי הוא הוציא פניה דחופה בעניין לשר לביטחון פנים, ואף ייזום דיון דחוף בעניין בכנסת. שמולי הגיע אתמול לתחנת המשטרה כדי לסייע בשחרורו של פינק וציין כי השוטרים מכוונים את מאמציהם לחינם ל"מעצר קצין במילואים על קיום הפגנה שלא לפי הנהלים, באזור שבו ההפקרות חוגגת". לדבריו, "הפושעים האמיתיים מסתובבים כאן כרגע על הגבעות מסביב בדרך לעוד פשע שנאה". הוא ציין את אזלת היד של המשטרה מול פעילי "תג מחיר", ואמר כי האיום האמיתי על ישראל אינו פינק, אלא אלה שהמשטרה לא מצליחה לעשות דבר לגביהם.

מדובר התנחלות יצהר נמסר: "משעשע לראות איך המאשימים נהפכו למואשמים. הניסיון הצבוע לזכות בחשיפה תקשורתית באצטלה של 'שומרי החוק' התהפך. אנו מודים למשטרה על אכיפת החוק נגד המפגינים. כשיש מקום לבקר מבקרים, וכשיש מקום להודות מודים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully