וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטרור של חמאס הצליח במשימתו לאיים ולהבהיל"

ראש מועצת שער הנגב תקף את התנהלות הממשלה לאחר סיום המבצע וטען: "היא לא עושה מה שצריך במישור המדיני". אלוף (במיל') רוטשילד: "במקום ראשי הרשויות בדרום הייתי מודאג"

שר הביטחון משה יעלון ביקר ביישובי עוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות, בהם אלון שוסטר. משרד הביטחון
שוסטר עם שר הביטחון יעלון/משרד הביטחון

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, תוקף את התנהלות הממשלה לאחר סיומה של המערכה בדרום. באירוע "שבתרבות" שהתקיים אתמול (שישי) בחולון אמר שוסטר כי הוא "מקווה שהממשלה שטיפלה במבצע 'צוק איתן' במתינות ובחכמה תשכיל לנהל כך את המערכה המדינית. כרגע היא לא עושה מה שצריך במישור הזה".

שוסטר התייחס בדבריו לאירוע שהתרחש במהלך הלחימה והותיר לדבריו צלקת גדולה בקרב תושבי עוטף עזה, שבמהלכו סיכלו כוחות צה"ל ניסיון פיגוע של 13 מחבלים, שחדרו לישראל דרך מנהרה באזור שבין כרם שלום לקיבוץ סופה ממזרח לרצועת עזה. "ב-13 השנים האחרונות, עד הקיץ האחרון, נרשמו ביישובי עוטף עזה צמיחה וגידול באוכלוסייה. גילויי המנהרות בקיץ האחרון, כשראו 13 'חמסניקים' יוצאים מבטן האדמה, יצרו סדק משמעותי", טען שוסטר.

לדבריו, "הטרור הצליח במשימה שלו לאיים ולהבהיל. איום המנהרות קיבל צורה מוחשית והתחושה היא שנוצר סדק בחוסן המנטלי והספוג של היכולת שלנו לשאת את האיום ספוג לגמרי. המשימה שלנו מעכשיו היא לגרום לכך שתושבי עזה ותושבי עוטף עזה יקבלו את המגיע להם – חיים נורמליים", הוסיף.

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
חשש בעוטף עזה: חמאס יחדש את הירי בראש השנה
הפלסטינים מנעו חקירת "פשעי מלחמה ישראלים" בעזה?
ארה"ב עדכנה את אזהרה המסע: להגביל נסיעה לבאר שבע

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור/רויטרס

באירוע אתמול בחולון השתתף גם אלוף (במיל') דני רוטשילד, שמשמש כיום ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה. "במקום ראשי הרשויות בדרום, אני הייתי מודאג", הבהיר רוטשילד, והתייחס לחשש בצה"ל מפני חידוש הירי מכיוון רצועת עזה בקרוב. "אמנם חמאס קיבל מכה חזקה מאד, אבל בפועל אין ניצנים של שיקום בעזה, כסף לא מגיע, המעברים לא נפתחו והמצרים מתעללים בהם. היכולת שלהם למשוך שוב תשומת לב היא רק באמצעות טילים ומרגמות וצריך לקחת זאת בחשבון בתקופה הקרובה", אמר. לדבריו, "חמאס לא מוכן לדבר אתנו, האידיאולוגיה שלו היא גם דתית וגם לאומנית. כרגע הסעיף הראשון של האמנה שלו הוא: השמדת מדינת ישראל. אבל, כפי ששינו את האמנה של הפתח, כך של החמאס יכולה להשתנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"המכתב של קציני 8200 לא היה צריך להישלח"

על האיום הנשקף לאזור מכיוון ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אמר אלוף (במיל') רוטשילד, כי "העולם מתעורר בעקבות האיום של דעאש וממשלת ישראל מתעסקת בפוליטיקה פנימית". לטענתו, "יש לנו היום הזדמנות שלא הייתה לנו מאז קום המדינה – דעאש חילק את העולם המערבי והערבי לכאלה שמוטרדים ממנו ולכאלה שהם בעדו. מה שאנחנו בישראל נוכל לעשות היום לא נוכל לעשות בעוד עשר שנים. מדיניות של 'שב ואל תעשה' היא החמצה של הזדמנות".

רוטשילד, שבתקופתו בצבא שירת בשורה של תפקידי מודיעין בכירים, התייחס בדבריו גם למכתב ששלחו 43 חיילי מילואים שמשרתים או שירתו בעבר ביחידה 8200 של חיל המודיעין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לרמטכ"ל בני גנץ ולראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי, שבו כתבו כי הם מסרבים להמשיך לשרת במילואים ולהשתתף בפעולות נגד פלסטינים. "ללא יחידה 8200 מבצע 'צוק איתן' היה נראה אחרת בכל המובנים. לאחר המכתב של המתנגדים ב-8200 יצא אתמול מכתב של תומכים. אלה גם אלה לא היו צריכים להישלח", הדגיש רוטשילד. "אנחנו חלק מהחברה הישראלית הדמוקרטית, ושני המכתבים לא היו צריכים להישלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully