וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בעוטף עזה: חמאס יחדש את הירי בראש השנה

12.9.2014 / 0:53

גורמים בכירים בצבא מסבירים כי הארגון מתקשה להציג הישג לתושבי עזה בשורת נושאים, בהם הכסף למשפחות השהידים והכנסת הסחורות לרצועה, ולכן עלול לאשר ירי נקודתי. "עזה מבעבעת"

באדיבות כנס המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, עריכה: מתן חדד

(נתניהו, היום: "חמאס - חלק מגל הטרור העולמי")

האם חמאס עומד לחדש את הירי לעבר ישראל בקרוב? הדעות בצה"ל חלוקות. מצד אחד, גורמים בפיקוד דרום מעריכים כי ראשי חמאס מורתעים לאור הישגי ישראל במבצע "צוק איתן" ולכן חוששים להיכנס לעימות נוסף.

מנגד, גורמים אחרים בפיקוד כמו גם גורמים בכירים בצה"ל, גורסים כי הביקורת ברחוב הפלסטיני על התנהלות חמאס במהלך הלחימה עלולה להוביל את ראשיו לאשר ירי נקודתי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה במהלך ראש השנה.

גורם בכיר בצה"ל הסביר כי "עזה מבעבעת". לדבריו, בשבועות האחרונים חמאס אמנם הצליח להבריח כסף לתוך רצועת עזה מתחת לאף של המצרים וכך לממן משכורות חלקיות לאנשיו, אך עם זאת בכמה היבטים מתקשה חמאס להציג הישגים לתושבי הרצועה. בין השאר, ציין הגורם כי הכסף עבור משפחות ה"שהידים", אלף דולר לכל משפחה – אזל, וכי הסחורות שנכנסות מנמל אשדוד לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום לא כוללות סחורות שלא נכנסו קודם לכן, ולכן אין בהן הישג כלשהו לחמאס.

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד:
ארה"ב עדכנה את אזהרה המסע: להגביל נסיעה לבאר שבע
חוקרים בשירות הכיבוש | דעה
צה"ל יחקור הרג הילדים בחוף בעזה והפגיעה במוסד אונר"א

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הריסות בבית חאנון בתום מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
הריסות מסגד בבית חאנון לאחר המבצע/AP

עוד הוסיף, כי חלקים גדולים של הריסות מבנים ברצועה טרם פונו מפני שאין משאבים לממן זאת ובתי הספר עובדים במתכונת חלקית משום שחלקם נהרסו או שעדיין מתגוררים בהם פליטים. לטענת הגורם הבכיר, חמאס עלול לנסות ולהסיט את האש מכיוונו על ידי שיגור רקטות ופצמ"רים לעבר יישובי הדרום.

גורמים באוגדת עזה, בראשה עומד תת-אלוף איתי וירוב, מאשרים כי הצבא נערך לשני התרחישים: הן להמשך השקט והן לחידוש הלחימה. אולם הם הדגישו כי לאור מצב העניינים הנוכחי בעזה, האופציה השנייה סבירה וחמאס עלול לאפשר ירי לעבר העורף הישראלי.

אחד הגורמים באוגדה התייחס גם לסכנות שאורבות ללוחמי צה"ל הפועלים על גדר המערכת. "סיימנו את המבצע ללא הסכם ושני הצדדים בוחנים גבולות", אמר. "אנחנו מפעילים כלי הנדסה כדי לחשוף צמחיה שבחסותה אפשר להניח מטענים והפלסטינים מנסים אותנו בחדירות ביבשה ובזירה הימית כדי לאתגר את הכוחות".

תושבי רצועת עזה חוגגים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, בתום מבצע צוק איתן, 26 באוגוסט 2014. AP
החגיגות ברצועה אחרי סיום המבצע/AP

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק המחיש אתמול את עמדת ארגונו בזמן הנוכחי כשאמר: "משא ומתן ישיר עם ישראל אינו חלק ממדיניות הארגון". לדבריו, האופציה הזאת אינה קיימת - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא". אבו מרזוק הוסיף כי "התנועה לא מוכרחת לקיים משא ומתן עם ישראל, אם זו ממשיכה להתעלם מזכויותיו של העם הפלסטיני".

בינתיים, מוסיף מבצע "צוק איתן" לעורר הדים במערכת הצבאית. אחרי ששלשום הורה הפרקליט הצבאי הראשי אלוף דני עפרוני לחקור האם צה"ל עבר על החוק הבינלאומי בשורת מקרים במבצע, דוגמת הרג הילדים בחוף בעזה והפגיעה בבית הספר של אונר"א - אמרו קצינים בכירים בצה"ל כי אחת הסיבות לכך שהצבא נמנע מהפצצת יעדים שמהם נורו רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל, היא הפעלת לחץ משפטי מצדה של הפרקליטות הצבאית. הקצינים אמרו כי מדובר היה בלחץ נגד דרגי הפיקוד השונים להימנע מתגובה בשל חשש מפגיעה בפלסטינים בלתי-מעורבים. קצין בכיר בפרקליטות הצבאית הדף את הביקורת והגדיר אותה "מרושעת".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 17:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully