וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של פי 3 במספר החרדים המחפשים עבודה

פרסום ראשון: פחות משנה לחוק לשוויון בנטל - עלייה דרמטית במספר הגברים החרדים שפנו למרכזי התעסוקה של משרד הכלכלה. השר בנט: "הוכח שבהידברות מגיעים להישגים משמעותיים"

מערכת וואלה!

פרסום ראשון: פחות משנה חלפה מאז נחקק החוק לשוויון בנטל, ומספר החרדים שיצאו מהבית ומהישיבות לחפש עבודה זינק פי שלושה. לידי וואלה! חדשות הגיעו נתונים שהוצגו השבוע בוועדת פרי לשוויון בנטל, שבראשה עומד שר המדע יעקב פרי.

עוד בוואלה! חדשות:
ניסוי "מוצלח חלקית" במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2"
בעקבות המהומות: תחנת משטרה חדשה במזרח ירושלים
תיעוד נדיר: טיל נגד טנקים פוצץ מסוק סורי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהנתונים עולה כי במחצית השנה הראשונה של שנת 2013 פנו 734 גברים חרדים למרכזי התעסוקה של משרד הכלכלה. בתקופה המקבילה השנה האמיר המספר ועמד על 2,135. כמחצית מאותם חרדים הם בני 27-18 – פלח האוכלוסיה שוועדת פרי שמה לה למטרה לשלב בשוק העבודה, ולהפוך אותו מנטל לציבור שמפרנס את עצמו בכבוד.

במרכזי התעסוקה של משרד הכלכלה קיבלו הפונים סיוע במציאת עבודה, הכשרה מקצועית, ייעוץ וסדנאות להשתלבות בעבודה. התהליך נעשה תוך הידברות עם הרבנים ועם ראשי הציבורי החרדי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בנתונים דרמטיים למגזר החרדי, אך יותר מזה למדינת ישראל", אמר שר הכלכלה נפתלי בנט לוואלה! חדשות. "בפשטות, מדובר בהורדת האבטלה במשק ובהוספת ידיים מצוינות עובדות לכלכלה. כמובן, בכל הנוגע למגזר החרדי מדובר בצעד נוסף להשתלבות בחברה הישראלית. זה מגזר מצוין שהאינטרס של כולנו הוא שיוכל לתרום תוך כדי שימור הזהות הייחודית שלו".

שר הכלכלה הוסיף בהתייחס לנתונים כי "הוכח שבהידברות ובמגעים שוטפים עם ראשי המגזר החרדי מגיעים להישגים משמעותיים. המסלול של דיבור והסכמות עם החרדים, שהם אחינו, בסופו של דבר מיטיב עם כולם". יו"ר הבית היהודי הדגיש: "אין לנו עניין לחנך ולהילחם אלא לעבוד יחד. זה הבסיס להצלחה הגדולה הזו, שהיא פרי עבודה קשה של כלל הגורמים המקצועיים במשרד הכלכלה שמשקיעים משאבים אדירים בנושא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דרושים שינויים היסטוריים" גם בעניין הגיוס. בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנט המשיך ואמר כי יש לדאוג גם לצורכי התעסוקה של הציבור הערבי, "שגם עבורו פתחנו מרכזי תעסוקה ונמשיך להשקיע ככל הניתן, ולכל מגזר ומיעוט. יש פה אינטרס משותף לכולם וניתן לעשות את זה, כפי שמוכח מהנתונים, מבלי לייצר מהומות ולפגוע באף מגזר". באשר לגיוס לצה"ל, הוא הוסיף כי גם בסוגיה זו "דרושים הידברות, שינויים היסטוריים".

בנט סיכם באומרו כי "הנתונים האלה הם מפנה היסטורי, לא קורים ביום ולא ב'הוקוס פוקוס'. אני אחראי על הכלכלה, ובתחום הזה ראינו שרצון טוב ועבודה שקטה יוצרים שינוי. לא אהיה לעולם שותף לשום עליהום או הכפשת החרדים. עולם התורה חשוב לי וגם המדינה ואין שום סתירה".

אלא שחרף הנתונים המעודדים הללו, מכון טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל, שבחן בשנים האחרונות השתלבות חרדים בשוק העבודה, מצא כי בעשורים האחרונים רק הלך וגדל דרמטית שיעור הגברים החרדים שמחוץ למעגל התעסוקה. כך למשל, על פי דוחות של המכון, לפני כחמש שנים עמד שיעור הגברים הלא מועסקים במגזר החרדי על 65%, ושיעור הגברים המועסקים בין הגילאים 15 עד 24 בתקופה זו עמד על פחות מ-10%.

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
עלייה של 39% בגיוס חרדים/נועם מושקוביץ

בתוך כך, צה"ל הציג בתחילת השבוע נתונים המצביעים על עלייה של 39% בגיוס חרדים לשורותיו בשנת הגיוס האחרונה. הנתונים הוצגו לוועדת השרים למעקב לאחר יישומו של "חוק השוויון בנטל". נציגי צה"ל אמרו לשרי הוועדה, בהם גם שר הביטחון משה יעלון, כי בשנה האחרונה התגייסו 1,972 חרדים לצה"ל, בהם 863 שהתגייסו לשירות קרבי.

בשנת הגיוס הקודמת, לשם השוואה, התגייסו 1,416 חרדים, ובשנה שלפני כן התגייסו 1,327. חלק גדול מהמתגייסים שצה"ל מגדיר כחרדים, בדגש על מתגייסים למסלולים קרביים, מוגדרים ברחוב החרדי והדתי כחרד"לים - "חרדים-לאומיים" - שמידת השתייכותם לזרמים החרדיים נתונה לוויכוח. עם זאת, גורמים בכירים בצה"ל, כמו גם השרים החברים בוועדה, הביעו שביעות רצון מהעלייה הדרמטית במספר המתגייסים למסלולים החרדיים השונים.

עוד במהדורה:

פרסום ראשון: הזוכים בפרסי אופיר לא יקבלו השנה פרס כספי. האקדמיה לקולנוע החליטה לבטל השנה את הפרס הכספי הנלווה לזכייה בטקס פרסי אופיר. בזמן שאנשי קולנוע רבים זועמים על ההחלטה וחלקם אפילו מאיימים להחרים את הטקס במשרד התרבות מגלגלים את האשמה על האקדמיה וההיפך. שגיא בן נון, כתב וואלה! תרבות על הסערה בעולם הקולנוע.

"האח הגדול" גרסת בתי המשפט: דיון בבית המשפט העליון בערעור של נהג שהורשע בהריגה שודר היום לראשונה בשידור חי, עד היום לציבור הרחב הייתה אפשרות להגיע לדיונים כל עוד לא מדובר בדיון בדלתיים סגורות. הדיון העובר היום בגרסת שמע בלבד, אך האפשרות לשדר את הנעשה באולם בית המשפט בוידאו כבר עומדת על הפרק. הילה קובו, עורכת דין שהחליטה דווקא לעסוק בעיתונות, חושבת שהדיונים בעליון לא תורמים לציבור ואם כבר מחליטים לשדר "ריאליטי משפטי" צריך להתחיל בערכאות נמוכות.

מונית לנשים בלבד כובשות את ניו יורק - האם הבשורה הפמיניסטית תגיע גם לארץ? אחרי שהצליחו במלבורן, פריז ולונדון, המוניות הוורודות, מגיעות לתפוח הגדול. הרעיון אמור לספק תחושת ביטחון לנשים שחוששות לנסוע עם נהגים גברים ולספק פתרון תעסוקתי לנשים שנהנות לשבת מאחורי ההגה. האם בקרוב נראה מוניות ורודות גם על כבישי הארץ?

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully