וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתווה המצרי: הסגר יוסר חלקית, הרצועה לא תפורז"

בתום יום נוסף של דיונים, מצרים הציגה לצדדים מתווה לסיום הלחימה בעזה. לדברי גורם פלסטיני, ההצעה דוחה למועד אחר את הדיונים בנושאים מרכזיים, כמו הקמת נמל ימי ופירוז הרצועה

צילום: תקשורת שר הביטחון

בתום יום נוסף של דיונים, מצרים הציגה לישראל ולחמאס מתווה לסיום הלחימה ברצועת עזה – כך אמר הלילה (רביעי) גורם פלסטיני המעורה בשיחות המתנהלות בקהיר. לדברי אותו גורם, המתווה שהציעה מצרים כולל הסרה חלקית והדרגתית של המצור על רצועת עזה, והקטנה הדרגתית של רצועת הביטחון של 500 מטרים בין שטח ישראל לרצועה, שאליה לא מורשים להיכנס הפלסטינים.

המתווה שהוצע מותיר את התחומים המרכזיים שבמחלוקת בין ישראל וחמאס ללא מענה מידי, והוא דוחה את הדיון בהם למועד מאוחר יותר. בין הנושאים הללו: דרישת ישראל לפירוז הרצועה, וכן דרישות חמאס לנמל ימי ושדה תעופה. לדברי הגורם הפלסטיני, ההצעה כוללת גם את הפסקת החיסולים הממוקדים שישראל מבצעת מהאוויר.

ישראל וחמאס טרם הגיבו להצעה והם ישובו היום בשעות הצהריים לסבב נוסף של שיחות. הלילה בחצות יסתיימו 72 שעות ההפוגה בלחימה, ושני הצדדים כבר איימו כי יחדשו את האש אם לא יושג הסכם עד המועד הזה.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בריטניה: אם העימות יימשך, נשעה ייצוא נשק לישראל
"גולדסטון 2": "ישראל ביצעה בעבר פשעים נגד האנושות"
מעברים, משכורות ודיג: ההסכמות שהציג נתניהו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דווח כי ישראל עומדת על כך שכל הסכם יכלול החזרת הגופות. סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר מפי מקורות המעורים בשיחות כי חלה בהן "התקדמות איטית ללא פריצת דרך משמעותית". לדברי המקורות, ההתקדמות קשורה לנסיגת ישראל לכאורה מההצעה לפרז את הרצועה ולהקלות בכניסת אנשים, סחורות וכספים מהרצועה ואליה. המקורות הוסיפו כי המחלוקות עדיין קיימות בכל הנוגע להקמת שדה תעופה או נמל ימי בעזה ופתיחת מעבר בטוח בין הגדה המערבית לרצועה.

דווח כי באשר לסוגיית גופותיהם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול שנהרגו בלחימה, ישראל מתעקשת על כך שכל הסכם צריך לכלול את מסירת שתי הגופות הנמצאות בידי הזרוע הצבאית של חמאס. לפי הדיווח, הפלסטינים מצדם עומדים על שחרור האסירים, מסרבים לדון בסוגיית גופות החיילים וכן מתעקשים על קבלת אישור עקרוני להקמת נמל ושדה תעופה בעזה, בטענה כי מדובר בדבר שנכלל בהסכם קודם בין שני הצדדים.

הבוקר מסרו מקורות המעורים במגעים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא" כי המשלחת הפלסטינית הבהירה שמדובר בהפסקת האש האחרונה וכי להארכתה אין כל ערך. מנגד, שרים בישראל שבו וטענו בימים האחרונים כי אם לא תושג הסכמה, יש להרחיב את מבצע "צוק איתן" ואף להשתלט קרקעית על הרצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אמש עדכן ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן אישי את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני בהתפתחויות האחרונות שחלו במגעים להסדרה ארוכת טווח מול חמאס. נתניהו לא הציג לשרים מתווה סופי ומוסכם, אך פירט מה יהיו המחוות שישראל עשויה להידרש להן כדי להגיע להסדרה, בדגש על הרחבת פעילות המעברים היבשתיים לעזה, הרחבת תחום הדיג ברצועה והסכמה לתשלום משכורות לפקידים בעזה מטעם חמאס דרך הרשות הפלסטינית.

גורם מדיני ישראלי הדגיש אמש בשיחה עם וואלה! חדשות כי ישראל עומדת על התנגדותה להקמת נמל ימי ושדה תעופה בעזה. "חמאס יצטרך להשלים עם העובדה שאלה דרישות לא מציאותיות", הסביר הגורם.

גם המשלחת הפלסטינית אינה מוותרת על דרישותיה. ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, עזאם אל-אחמד, אמר אתמול לוואלה! חדשות כי יש התקדמות בשיחות הלא ישירות מול ישראל, אך "הפערים עדיין גדולים". לטענתו, הדרישות להקמת נמל ימי ולשדה תעופה עומדות בעינן. "אלה אינן דרישות חדשות, הן קיימות עוד מימי הקמת הרשות", אמר אל-אחמד. "על הצד הישראלי להבין כי תקופת שלטון חמאס ברצועה הסתיימה, ויש לפעול בתיאום מלא עם הרשות הפלסטינית וממשלתו של רמי חמדאללה שתהיה הריבונית בשטח, כולל בעזה. אני רואה כאן אפשרות לכך שנצליח להגיע להסכם כולל עד מחר בלילה, אבל הדרך עדיין ארוכה".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מביקורו היום בבסיס חיל הים באשדוד. אוגוסט 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"מבצע 'צוק איתן' לא הסתיים". יעלון בבסיס חיל הים באשדוד, אתמול/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אתמול הבהירו גורמים במערכת הביטחון כי "אסור לוותר על אופציית הסיכולים הממוקדים". זאת לאחר שהעריכו כי המגעים לא יבשילו לכדי מתווה מוסכם שירצה את כל הצדדים שמשתתפים בהם: ישראל, מצרים, חמאס והרשות הפלסטינית. "זו נקודת מוצא שמטרידה מאוד את הארגון", טען גורם ביטחוני. "אם הוא רוצה לשלוט ברצועה שיעשה זאת מהבונקרים ומהמרתפים", הוסיף ואמר כי לאורך השנים הסיכול הממוקד תמיד הטריד את בכירי חמאס ברצועה.

שר הביטחון וחבר הקבינט משה יעלון ביקר אתמול בבסיס חיל הים באשדוד, ואמר שם כי מבצע "צוק איתן" "לא הסתיים, אבל חמאס ושאר הארגונים ספגו מכה קשה ללא ספק". לדבריו, הנזק שנגרם לארגוני הטרור "זה יותר מב'עמוד ענן', 'עופרת יצוקה' וגם מלחמת לבנון השנייה יחד". יעלון התייחס גם לשיחות המתנהלות בקהיר ואמר: "שוב אני מזהיר: מיום רביעי בחצות, אני לא יודע אם נגיע להסדר, לא יודע אם צריך להאריך את המשא ומתן. יכול להיות שפורצת שוב אש, ושוב יורים עליהם ומבצעים פעולות, ושוב הם ינסו לבצע פיגוע כזה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully