וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: אם העימות יימשך, נשעה ייצוא נשק לישראל

יממה לפני סיום הפסקת האש, בריטניה לוחצת על ישראל להגיע להסכם עם חמאס, ומודיעה שתשעה ייצוא נשק בו ישראל עשתה שימוש בלחימה בעזה. "גישה זו תימשך עד שפעולות האיבה ייפסקו"

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
ייצוא הרכיבים לטנקים, מערכות מכ"ם ומטוסי קרב יושעה. כוחות צה"ל יוצאים מעזה, שבוע שעבר/בן קלמר

יממה לפני סיום הפסקת האש, בריטניה מפעילה לחץ על ישראל להגיע להסכם במסגרת המשא ומתן המתנהל מול חמאס בקהיר. ממשלת בריטניה הודיעה הלילה (רביעי) כי אם לא תוארך הפסקת האש והעימות בין הצדדים יימשך, היא תשעה חלק מייצוא כלי הנשק לישראל.

על פי הודעת מחלקת העסקים הבריטית, 12 רישיונות למכירת רכיבים לטנקים, למערכות מכ"ם ולמטוסי קרב, שייתכן כי צה"ל עשה בהם שימוש במהלך הלחימה ברצועת עזה, יושעו. זאת אם הפסקת האש לא תוארך והצדדים ישובו להילחם בעזה. הרישיונות למכירת רכיבים שנועדו לצרכי הגנה, כמו רכיבים בהם נעשה שימוש במערכות "כיפת ברזל", לא יושעו.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה חדשות:
נתניהו עדכן את השרים במחוות האפשריות במו"מ
"גולדסטון 2": "ישראל ביצעה בעבר פשעים נגד האנושות"
מצרים: רקטות מוכנות לשיגור לדרום נתפסו בסיני

סגן ראש ממשלת בריטניה ומנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית, ניק קלג, ושר העסקים הבריטי, וינס כייבל, נטלו אחריות להודעה שיצאה מטעם הממשלה, ואמרו כי הם השקיעו "כמות משמעותית של זמן ומאמץ" כדי לקדם את הנושא בתוך הממשלה. "זה לא סוד שיש חילוקי דעות בסוגיה זו בקרב חברי הקואליציה", אמר דובר המפלגה הליברל-דמוקרטית.

"לאור אי הוודאות בנוגע לתוצאות השיחות, קיבלנו החלטה להשעות את רישיונות הייצוא הקיימים, וזאת במקרה של חידוש משמעותי של פעולות איבה", הסביר כייבל. "אין רישיונות חדשים של ציוד צבאי שצבא ההגנה לישראל עושה בו שימוש. וגישה זו תימשך עד שפעולות האיבה ייפסקו".

כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
ייצוא ציוד שנועד להגנה לא יושעה. כיפת ברזל מיירטת רקטה/רויטרס

גורם בממשלת בריטניה אמר הלילה כי מדובר בהחלטה מרוככת וכי חברי הפרלמנט הליברלים קראו להפסיק מיד את ייצוא הנשק לישראל, ללא קשר להפסקת האש ולשיחות המתנהלות בקהיר. לדברי אותו גורם, ההצעה נדחתה על ידי המפלגה השמרנית.

אתמול העריכו גורמי ביטחון כי בתום הפסקת האש תעמוד ישראל בפני שלוש אפשרויות: מאמץ בינלאומי להארכת הפסקת האש, כניעה לחלק מהדרישות של חמאס או הליכה לקראת מערכה צבאית נוספת ברצועת עזה, אך הסבירות למערכה נוספת נמוכה. "חמאס הניח על שולחן המשא ומתן את הדרישות לנמל ימי ולשדה תעופה כמשקל נגדי לדרישה הישראלית לפירוז הרצועה מאמצעי לחימה", אמר גורם ביטחוני. עם זאת, במערכת מתעקשים כי יש לבחון את צעדיו של חמאס לטווח הארוך, ולכן גורסים כי יש למנוע ממנו כל הישג שיסייע לו להתעצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully