וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעברים ומשכורות: נתניהו עדכן את השרים במחוות האפשריות במו"מ

13.8.2014 / 0:30

ראש הממשלה שוחח עם שרי הקבינט והציג בפניהם את ההתפתחויות במגעים להסדרה בעזה, כמו גם את ההסכמות שלהן ישראל עשויה להידרש. המשלחת הישראלית תשוב הלילה לארץ

צילום: תקשורת שר הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן אמש (שלישי) באופן אישי את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני על ההתפתחויות שחלו ביממה האחרונה במגעים להסדרה ארוכת-טווח מול חמאס המתקיימים בקהיר בירת מצרים. נתניהו לא הציג לשרים מתווה סופי ומוסכם, אך פירט מה יהיו המחוות שישראל עשויה להידרש להן כדי להגיע להסדרה, בדגש על הרחבת פעילות המעברים היבשתיים לעזה, הרחבת תחום הדיג ברצועה והסכמה לתשלום משכורות לפקידים בעזה מטעם חמאס דרך הרשות הפלסטינית.

גורם מדיני ישראלי הדגיש אמש בשיחה עם וואלה! חדשות כי ישראל עומדת על התנגדותה להקמת נמל ימי ושדה תעופה בעזה. "חמאס יצטרך להשלים עם העובדה שאלה דרישות לא מציאותיות", הסביר הגורם. הלילה צפויה המשלחת הישראלית למשא ומתן עם הפלסטינים לשוב לארץ.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
יו"ר ועדת החקירה ל"צוק איתן": "אם ישראל לא תשתף פעולה, זה יהיה מצער"
המדינה לבג"ץ: "צוק איתן" – מבצע, לא מלחמה
ישראלי במשט לעזה: "קורא לצה"ל לא לעלות לאניות"

במקביל, שר הביטחון וחבר הקבינט בעצמו, משה יעלון, ביקר בבסיס חיל הים באשדוד. במהלך ביקורו אמר יעלון: "מבצע צוק איתן לא הסתיים, אבל חמאס ושאר הארגונים ספגו מכה קשה ללא ספק. אם אני זוכר את הנזק שנגרם להם, זה יותר מב'עמוד ענן', 'עופרת יצוקה' וגם מלחמת לבנון השנייה יחד". יעלון הוסיף על ההתקדמות במשא ומתן בקהיר: "שוב אני מזהיר, מיום רביעי בחצות, לא יודע אם נגיע להסדר, לא יודע אם צריך להאריך את המו"מ. יכול להיות שפורצת שוב אש, ושוב יורים עליהם ומבצעים פעולות, ושוב הם ינסו לבצע פיגוע כזה או אחר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. 2 באוגוסט 2014. AP
"הפערים עדיין גדולים". ראש הממשלה בנימין נתניהו/AP

ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, עזאם אל-אחמד, אמר אתמול בשיחה עם וואלה! חדשות כי ישנה אמנם התקדמות בשיחות הלא ישירות מול ישראל, אך בדומה לדברים שאמר הבוקר גורם מדיני בכיר, "הפערים עדיין גדולים", לדבריו.

לטענת אל-אחמד, הדרישות של המשלחת הפלסטינית לנמל ימי ולשדה תעופה עומדות בעינן. "אלה אינן דרישות חדשות, הן קיימות עוד מימי הקמת הרשות. על הצד הישראלי להבין כי תקופת שלטון חמאס ברצועה הסתיימה, ויש לפעול בתיאום מלא עם הרשות הפלסטינית וממשלתו של רמי חמדאללה שתהיה הריבונית בשטח, כולל בעזה. אני רואה כאן אפשרות לכך שנצליח להגיע להסכם כולל עד מחר בלילה, אבל הדרך עדיין ארוכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מביקורו היום בבסיס חיל הים באשדוד. אוגוסט 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"המבצע לא הסתיים". יעלון בבסיס חיל הים באשדוד/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בחצות יפוגו 72 שעות הפסקת האש השנייה עליה הוסכם בתחילת השבוע בין ישראל לפלסטינים. בחמאס כבר איימו אז שאין בכוונתם ללכת להפסקת אש זמנית נוספת, ושהם דורשים שתביעותיהם להסרת המצור ייענו. "אני לא בטוח עדיין שיש החלטה בחמאס לסיים את המלחמה הזו", אמר היום חבר נוסף במשלחת הפלסטינית.

עם זאת, גורמים המעורבים במשא ומתן בקהיר מסרו כי ייתכן שתושג הסכמה להארכת הפסקת האש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים ב-72 שעות נוספות – כך לפי האתר "אל-קודס". הגורמים הבהירו שמטרת הארכת הפסקת האש היא גישור על הפערים בין הצדדים. כמו כן, נמסר כי המשלחת הפלסטינית סירבה לדון על גורל החללים סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול, והדגישה כי זאת סוגיה נפרדת, שעליה ידונו הצדדים בנפרד.

מעבר רפיח בין רפיח לחצי האי סיני – רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
מעבר רפיח לידי אבו מאזן?/רויטרס

לפי דיווחים פלסטיניים, בין משלחות ישראל והפלגים הפלסטיניים הושגו הסכמות רבות על נושאי הליבה שעל הפרק. עם זאת, מדובר בנושאים שלגביהם הוסכם כבר בסבב השיחות שהתנהל בהפסקת האש הקודמת.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, המשתתף במשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, אמר שלשום כי ארגונו איננו מתנגד לכך שהרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן תקבל על עצמה לשקם את רצועת עזה ולהוציא לפועל הסכם לכשיושג, ובכלל זה שליטה של יו"ר הרשות במעברים. מדובר באחת הסוגיות השנויות במחלוקת, שישראל וחמאס לא הצליחו להגיע להסכמה סביבה, ולראשונה מביע בכיר בחמאס את הסכמתו לכך שהשליטה במעברים לא תועבר ישירות לארגון.

(עדכון ראשון: 17:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully