וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "צוק איתן" – מבצע, לא מלחמה

12.8.2014 / 16:11

המדינה השיבה לבג"ץ וטענה כי אין עילה משפטית שיכולה לחייב את המדינה להורות על הכרזת "צוק איתן" כמלחמה. עוד נכתב שההנחה לפיה מדובר ב"צורך חברתי כלכלי ממדרגה ראשונה" שגויה

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
חיילי צה"ל יוצאים מרצועת עזה/בן קלמר

המדינה הגישה תגובה ראשונית לבג"ץ על הבקשה להכריז על מבצע "צוק איתן" כמלחמה. המדינה טוענת כי יש לדחות את העתירה על הסף כיוון שמדובר בעתירה שהוגשה תוך אי-מיצוי הליכים מובהק. נטען כי בעתירה אין כל עילה משפטית שיכולה לחייב את המדינה להורות על הכרזת "צוק איתן" כמלחמה. כמו כן, הנחת המוצא העומדת בבסיסה של העתירה, לפיה "הצורך בהכרזה על פתיחה במלחמה הוא צורך חברתי כלכלי ממדרגה ראשונה", הינה שגויה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
שאבאס: ”אם ישראל לא תשתף פעולה, זה יהיה מצער”
ישראלי במשט לעזה: ”קורא לצה”ל לא לעלות על האניות”
אנשי רוח במצרים: להפסיק את המתקפות הברבריות והגזעניות על רצועת עזה

תקיפת חיל האוויר בעיר עזה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
תקיפות חיל האוויר ברצועה/רויטרס

הבקשה להכריז על מבצע "צוק איתן" כמלחמה" הוגשה על ידי "החזית להגנת הציבור" וחבר הכנסת נחמן שי. בתגובת המדינה עוד נכתב כי ההכרזה על פתיחה במלחמה כשלעצמה אינה מביאה למתן פיצוי או סיוע כלכלי לתושבי המדינה שנפגעו מהעימות המזוין. בהתאם לכך, גם אי-הכרזה על פתיחה במלחמה אינה נושאת משמעויות שכאלה.

כפי שמובהר בתגובה, סוגיית מתן פיצויים בגין נזקי מלחמה ישירים או עקיפים מוסדרת בחוק מס רכוש וקרן פיצויים, ובתקנות שהוצאו מכוח החוק, ולפיכך לא נדרשת הכרזה על "פתיחה במלחמה" כדי להחליט על מתן פיצויים מכוח חוק זה.

במהלך מבצע "צוק איתן" נהרגו 67 חיילים ואזרחים ומאות נפצעו. מרבית תושבי ישראל היו תחת איום הרקטות ונזק נגרם לרכוש רב ולעסקים ברחבי הארץ. המבצע יצא לדרך בלילה שבין ה-7 ל-8 ביולי בהתקפה אווירית רחבה על עשרות יעדים ברצועת עזה. המבצע נפתח בתום תקופה מתוחה שהחלה עם חטיפת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח מתחנת הסעה מחוץ לאלון שבות שבאזור גוש עציון. עד מציאת גופות השלושה, ב-30 ביוני, פעלו כוחות צה"ל נגד תשתית חמאס בגדה המערבית במסגרת מבצע "שובו אחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בית בשדרות שנפגע מרקטה. 8 באוגוסט 2014. AP
בית שנפגע מרקטה בשדרות/AP

במהלך התקופה המתוחה הזו התבצע תדיר ירי טילים לעבר יישובי עוטף עזה ועד לטווח של 40 קילומטרים מרצועת עזה. ביום הראשון למבצע נכנסו מיליוני תושבי ישראל לטווח ירי הטילים של חמאס, עם שיגורים לגוש דן, אזור ירושלים ועד לחדרה ומאוחר יותר אף גדל טווח השיגור לאזור חיפה. כשבוע ימים לאחר פתיחתו, החל התמרון הקרקעי של צה"ל בשטח הרצועה, כשהמשימה העיקרית שהוגדרה לצבא היא חיסול איום המנהרות ההתקפיות של חמאס שנחשפו. חיילי חיל רגלים ושריון חשפו עשרות ממנהרות כאלו, שאורך חלקן הגיע לשני קילומטרים – משטח הרצועה ועד לקרבת ישובים ישראלים בעוטף עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully