וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי במשט לעזה: "קורא לצה"ל לא לעלות על האניות"

12.8.2014 / 14:45

דרור פיילר, ממארגני המשט מטורקיה, המליץ לחיל הים לא לנסות ולהשתלט הפעם על המשט והבהיר: "יש לנו זכות להגן על עצמנו אם צה"ל יפשוט". "רוצים להעביר מסר של סולידריות". צפו במהדורה המלאה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

כארבע שנים לאחר משט המרמרה, ארגון הסיוע הטורקי IHH, המוגדר גם ארגון טרור באיחוד האירופי, ארצות הברית וישראל, הודיע היום (שלישי) בצהריים באופן רשמי במסיבת עיתונאים שערכו על כוונתם לערוך משט נוסף מטורקיה לרצועת עזה. במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר ארגון המשט. ככל הנראה, בניגוד לפעם הקודמת, לא תנסה ישראל להשתלט על האניות בכוח צבאי, אלא תפעל למנוע את ההגעה בדרכים אחרות.

"על המשט יהיו פעילים מ-80 מדינות. הוא ייצא בחודשים הקרובים, עוד בשנת 2014. בניגוד לפרסומים לא יהיה שום ליווי צבאי של טורקיה", סיפר דרור פיילר, אזרח ישראל שמתגורר באיסטנבול ונמנה על מארגני המשט המתוכנן. "אנחנו ממליצים לחיל הים הישראלי לא לעלות על האניות. יש לנו זכות להגן על עצמנו אם צה"ל יבצע פשיטה. תנו להן להגיע לעזה ושום דבר לא יקרה. ביטחון ישראל לא ייפגע".

ספינת מאווי מרמרה עוגנת בנמל איסטנבול לתיקונים. אפריל 2013. רויטרס
לטענת דובר צה"ל, לטענת דובר צה"ל, במשט הקודם השתתפו גם 40 שכירי חרב במטרה ליצור עימות אלים. אניית ה"מאווי מרמרה"/רויטרס

ההודעה על המשט הנוסף התקבלה כארבע שנים לאחר משט "המרמרה", שפגע אנושות ביחסים בין ישראל לבין טורקיה. בחודש מאי 2010 יצאו מחופי טורקיה שש אניות ועליהן מאות חברי ארגונים פרו-פלסטיניים, בהם IHH, כשהמטרה המוצהרת הייתה לשבור את הסגר על רצועת עזה, להעביר סיוע הומניטרי ולעורר את דעת הקהל העולמית לסבל שחווים תושבי רצועת עזה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
עימות בין לוחם צה"ל לבין הפעילים שהיו על המרמרה ב-2010/רויטרס

לטענת דובר צה"ל, במשט השתתפו גם 40 שכירי חרב במטרה ליצור עימות אלים. ישראל סירבה לאפשר את פריקת האניות בנמל עזה, ובמקום זאת הציעה למארגני המשט להעביר את הציוד ההומניטרי שבידיהם לידי ישראל, וממנה, לאחר בדיקה, לעזה על ידי אנשי האו"ם והצלב האדום. משתתפי המשט סירבו והמשיכו לשוט לכיוון הרצועה. בתגובה, עלו לוחמי שייטת 13 על האניות מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל והשתלטו עליהן. במהלך ההשתלטות על האנייה הגדולה ביותר, "מאווי מרמרה", התרחש עימות אלים במהלכו נהרגו תשעה מנוסעי האנייה מירי כוחות צה"ל ונפצעו כ-20 נוספים.

"אנחנו נביא אתנו כדורי רגל, תרופות, ספרים ועוד דברים שלא מזיקים לאף אחד. אנחנו רוצים להעביר מסר של סולידריות", הדגיש פיילר. "המשבר ההומניטרי בעזה לא יכול להיפתר על ידי המשט שלנו אלא על ידי עבודה פוליטית, ואני מקווה שהאו"ם והאיחוד האירופי יפעילו את הלחץ על ישראל".

עוד במהדורה:

מחר בחצות מסתיימת הפסקת האש הזמנית בעזה, בכיר במערכת הביטחון: "כל האופציות פתוחות". בקהיר נמשכים המגעים על מתווה להפסקת אש. נכון לשעה זו המשלחת הישראלית נשארת במצרים והיא תדווח לדרג המדיני. כל הצדדים מודים שאין התפתחות דרמטית במשא ומתן ולכן אומר גורם בכיר במערכת הביטחון לאמיר בוחבוט, פרשננו הצבאי: "הכל אפשרי: הגעה להסדרה, הארכת הסכם הפסקת האש וגם פעולה קרקעית".

ניתוח פשוט של שפת הגוף וההתבטאויות של פיני גרשון וגיא גודס במסיבת העיתונאים אתמול מעיד עד כמה המינוי של גרשון כעוזר מאמן מכבי תל אביב מייצר אי נוחות למאמן הצעיר גודס, ומעלה תהיות לגבי מידת ההצלחה של הזיווג המחודש. תשוקה גדולה למשחק, געגוע לאור הזרקורים, או רצון לעשות עוד קצת כסף? למה פיני בכלל היה צריך את זה?

רובין וויליאמס לא היה רק קומיקאי גדול, אלא גם שחקן דרמה מצוין. למה שקע בדיכאון? ומה היה הסרט האחרון שלו? דורון פישלר, מבקר הקולנוע של וואלה! נפרד מאחד מענקי הוליווד.

התחזית: הלילה בהיר עד מעונן חלקית, מחר ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully