וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד הדרום מודה: "שגינו בחלק מההכרזות"

11.8.2014 / 2:48

האלוף סמי תורג'מן ביקר בקיבוץ נחל עוז, וספג ביקורת מהתושבים על חלק מההחלטות שקיבלו בפיקוד העורף בכל הקשור להתגוננות התושבים. "עשינו שגיאות, אבל טיפלנו בזה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן ביקר אמש (ראשון) בקיבוץ נחל עוז, אחד היישובים בעוטף עזה שהמשיך לספוג אש גם בימים האחרונים, אחרי שצה"ל יצא מהרצועה. בפגישה עם חברי הקיבוץ, יממה אחרי שאנשי הביטחון שלו הודיעו לתושבים שמוטב כי לא יחזרו ליישוב עד שישרור שקט, הודה האלוף כי צה"ל ופיקוד העורף טעו כשאמרו עם תחילת ההפוגה הזמנית שניתן לחזור לשגרה.

"אני יודע שעשינו שגיאות בחלק מההכרזות", אמר אלוף פיקוד הדרום, ככל הנראה גם בהתייחס לטענה שההכרזה על מצב חירום בעורף בתחילת המלחמה נעשה באיחור. "טיפלנו בזה מידית ביום שקיבלנו את הנושא הזה. לגבי אבטחת היישוב, אנחנו משנים את המרכיבים, ניתן את התחושה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת".

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הפסקת אש בת 72 שעות נכנסה לתוקף בחצות
יעלון בבית אורון שאול: "מחויבים להביאו לקבר"
התנהלות בעייתית של צה”ל במנהרות לפני כעשור

אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן – 25 ביולי 2014. ניב אהרונסון
אלוף תורג'מן/ניב אהרונסון

כשנשאל לגבי החזרה לשגרה אמר תורג'מן כי כעת עומדות על הפרק שתי אפשרויות, הסדרה מדינית או מהלך צבאי רחב יותר. "נכון שאנחנו נמצאים בימים שהם במסגרת כיפופי הידיים של המו"מ, וייתכן שזה גם יתמשך, אבל ברור לי שחמאס נמצא במעמד אחר וברור שאיום המנהרות נמצא בנקודה אחרת לחלוטין", קבע. "המציאות הביטחונית כעת, יש בה פוטנציאל של שקט להרבה שנים קדימה. בימים הקרובים נבין טוב יותר לאן זה מתפתח - להרחבת המבצע בעזה או להסדרה ולשקט ארוך יותר", אמר והצהיר: "המציאות הביטחונית של אחרי המבצע היא טובה יותר מאשר זו שלפניו, בוודאות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כל ניסיון לקשור בין דברים של מפקד פיקוד דרום לבין אמירות בנושא המצב הביטחוני בדרום בשבוע האחרון מוטעה ומשולל כל יסוד. בדבריו התייחס מפקד פיקוד דרום לסטטוס יישובי עוטף עזה בשלבי תחילת המבצע ולהסדרתו וזאת בתשובה לשאלת תושבת נחל עוז באשר לסוגיה זו. האלוף המשיך וציין כי לאחר שיח עם ראש המועצה הנושא הוסדר. צר לנו כי הוצאו דברים מהקשרם ופורסמו לפני בדיקה מעמיקה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"אין תשובה מידית"

עם זאת, המצב הבלתי-נסבל שחווים תושבי הקיבוץ, כמו גם כל היישובים המצויים במרחק ירי הפמצ"רים והרקטות ב-14 השנים האחרונות, עודנו מטריד את התושבים על אף הסכם הפסקת האש החדש.

"המציאות היא שאנחנו השכנים של עזה, ולא נותר לנו אלא לצפות ולקוות ממרכיבי הביטחון שישמרו עלינו", אמרה אחת מתושבות הקיבוץ לאלוף והוסיפה כי למיטב הבנתה, לצה"ל ולפיקוד העורף אין תשובה מידית לאיומים המופנים מכיוון הרצועה. "כדי שנחל עוז יוכל לחזור לשגרה בימים הקרובים, מידית - ואפילו זמנית - חייבים משהו משמעותי. הזמן שיעבור עד שייבנה הגן האידיאלי והממוגן לא מספק אותנו. כרגע אין יכולת להורים לשים את הילדים בגן. זאת מציאות בלתי נסבלת. כדי שהיישוב יצמח כקהילה שלמה, אין ברירה אלא לקבל את מקסימום העזרה מהצבא ומהמדינה. אנחנו שמחים ששומרים עלינו, ומאמינים שהאמצעים הכרחיים".

תושבים עוזבים את עין השלושה ונחל עוז. אוגוסט 2014. גוגל מפס, אתר רשמי
נחל עוז/אתר רשמי, גוגל מפס
ינון בן דוד ובנו עילי תושבי נחל עוז, כעת נמצאים בהדסה נעורים. אוגוסט 2014. שלומי גבאי
ינון בן דוד ובנו, תושבי נחז עוז/שלומי גבאי

בפעם השניה מאז תחילת מבצע "צוק איתן", החלה הלילה בחצות הפסקת אש בת 72 שעות בין ישראל לבין חמאס. לפי תוכן ההודעה המצרית על הפסקת האש, שנמסרה לאתר האינטרנט "א-רסאלה" המזוהה עם חמאס, במסגרת שלוש היממות הקרובות ינצרו שני הצדדים את הירי, ו"ייצרו את התנאים המתאימים לצורך הכנסת סיוע הומניטרי, שיקום התשתיות וניצול הרגיעה לחידוש השיחות העקיפות באופן מידי כדי להגיע למתווה מוסכם של הפסקת אש כוללת וקבועה".

חרף כניסתה של הפסקת האש הזמנית לתוקף, לפי הצהרות שנשמעו אמש מצד גורמים שני הצדדים, נראה כי עדיין רחוקה הדרך לרגיעה ממושכת בין הצדדים, ולא מן הנמנע שהלחימה תחודש עוד השבוע. גורם מדיני ישראלי הדגיש אמש כי למרות ההסכמות שהושגו לגבי הפסקה בלחימה, המשלחת הישראלית "לא תצטרף לשיחות בקהיר לפני שנראה שהפסקת האש מכובדת בשטח. לא נקיים משא ומתן כל עוד נמשך הירי".

"לא תהיה רגיעה נוספת"

כמו כן, גורמים בסביבתו של שר הכלכלה, נפתלי בנט, הצהירו: "כל הפסקת אש קצובה בזמן נותנת לחמאס תירוץ לחדש את הירי בתום התקופה שנקבעה מראש. "על ישראל לדרוש הפסקת אש מוחלטת ומידית, ולהכות בעוצמה כל עוד אין אחת כזו", נמסר. במקביל, עיזת א-רישק, בכיר חמאס המשתתף בשיחות בקהיר, טען: "אם לא נגיע להסכם במהלך 72 שעות, סביר להניח כי ניסוג מהשיחות. לא תהיה רגיעה נוספת".

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור לעבר ישראל/רויטרס

שיגורי הרקטות לעבר ישראל נמשכו עד בסמוך למועד כניסתה של הפסקת האש לתוקף. דקה לפני חצות נפלה רקטה בשטח פתוח במרכז הארץ. תושבים דיווחו על הדי הפיצוץ, אך לא היו נפגעים או נזק. האזעקה לא הופעלה משום שזוהה שהרקטה לא תיפול באזור מיושב. כעשר דקות קודם לכן, נשמעה אזעקה בקריית מלאכי, באר טוביה, אשדוד, חוף אשקלון ובמועצה האזורית מרחבים. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות באזור אשדוד ואחת נוספת בשמי המועצה האזורית מרחבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully