וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ילדה בת 8 נהרגה בתקיפת צה"ל בצפון הרצועה

הפלסטינים מדווחים כי למרות כניסת ההפוגה ההומניטרית לתוקפה, הפציץ חיל האוויר בתי משפחות במחנות שאטי ונוסיראת וגרם לעשרות נפגעים. חמאס: "עוד הוכחה לשקר של ישראל"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עומר מירון, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

למרות כניסתה לתוקף של ההפוגה ההומניטרית ברצועת עזה בשעה 10:00 הבוקר (שני), הפלסטינים מדווחים על המשך התקיפות של צה"ל. כתב סוכנות הידיעות "מען" מסר כי מטוסי חיל האוויר הפציצו את בית משפחת אל-בכרי במחנה הפליטים שאטי בצפון רצועת עזה בלי אזהרה מוקדמת, דקות לאחר שהחלה הפסקת האש. לפי דיווחים נוספים, אחת מבנות המשפחה, ילדה בת שמונה בשם אסיל מחמד אל-בכרי נהרגה בתקיפה, ו-30 בני אדם אחרים נפצעו. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר לערוץ "אל-אקצה" של הארגון כי התקיפה מהווה "הוכחה לשקר של ישראל ולכך שההפוגה הוכרזה לצורך הסברתי בלבד".

בתקיפה נוספת של הצבא הבוקר, כך לפי דיווחים פלסטיניים, נפצעו ארבעה בני אדם, בהם אחד באורח בינוני, בעקבות הפצצה של מטוס ללא טייס של ישראל על בית משפחת אל-ביומי במחנה נוסיראת במרכז רצועת עזה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
צפו: כיצד מגיבים תושבי לונדון לאזעקה ברחוב?
מלחמה והם יוצאים לפגרה | דפני ליף
הרצוג: "ההתנהלות מול האמריקנים – כישלון חמור"

פינוי נפגעים מחוץ לבית הספר של אונר"א בעיר רפיח – רצועת עזה, 3 באוגוסט 2014. AP
מפנים הרוגים ופצועים מזירת הפצצה בבית הספר של אונר"א, אתמול/AP

הלילה הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לכלי התקשורת הפלסטיניים כי ישראל תנצור את האש ברצועת עזה בין 10:00 ל-17:00, בכל האזורים מלבד מזרח רפיח. חמאס הודיע מבעוד מועד כי הוא לא מקבל את הודעת ישראל. לדבריו, "הישראלים הכריזו על הפוגה הומניטרית באופן חד-צדדי, על מנת להסיט את תשומת הלב ממעשי הטבח של כוחות הכיבוש".

ההכרזה החד-צדדית של ישראל הגיעה לאחר שביממה האחרונה התגברה הביקורת הבינלאומית על ישראל, לנוכח תקיפה נוספת של חיל האוויר על בית ספר של אונר"א ברצועה, במהלכה נהרגו לפחות עשרה בני אדם וכ-30 נוספים נפצעו. עדי ראייה וגורמי רפואה ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס סיפרו כי טיל ששוגר מכלי טיס פגע בכניסה לבית הספר. לפי הדיווחים, מאות פלסטינים מצאו מחסה במבנה בשעה שנפגע. בצה"ל אמרו כי הנושא נמצא בבדיקה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
הממשל גינה את התקיפה של ישראל. אובמה/רויטרס

הגינויים נגד ישראל הגיעו מקרב גורמים בכירים בקהילה הבינלאומית: ואלרי ג'ארט, היועצת הבכירה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמרה כי לא ניתן לתרץ את ההפצצות של ישראל, המתבצעות בסמוך למקומות מקלט לאזרחים ברצועת עזה. ג'ארט אמרה בראיון לתכנית "פגוש את האומה" ברשת סי-בי-אס כי הנשיא אובמה מתוסכל ומודאג מהאלימות באזור, המתמשכת חרף מאמציו של שר החוץ קרי לתווך להפסקת אש בין הצדדים. "המצב הזה הרסני", אמרה. "לישראל יש כל זכות להגן על עצמה, ואנחנו בני בריתה האיתנים ביותר. אבל אי אפשר להצדיק את ההרג של כל הילדים התמימים הללו".

מלחמה בדרום - היום ה-28: עדכונים שוטפים

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון פרסם הצהרה חריפה בלשונה, בה כתב כי מדובר בשערורייה מוסרית ובמעשה נפשע, ואמר כי "הטירוף חייב להיפסק". לדברי באן, ההפצצה מהווה "הפרה גסה נוספת של החוק ההומניטרי הבינלאומי, הדורש בבירור משני הצדדים להגן על אזרחים פלסטינים, על אנשי או"ם ועל מתחמי האו"ם, כמו גם על מתקנים אזרחיים אחרים".

שר החוץ של בריטניה, פיליפ האמונד, אמר כי הוא "מזועזע" מההפצצה. הוא שוחח בטלפון עם שר החוץ אביגדור ליברמן ועם שרת המשפטים ציפי לבני והדגיש באזניהם את הצורך להגיע להפסקת אש ברצועת עזה. "גם חמאס צריך לעצור את ירי הרקטות לעבר ישראל, המסכן את חיי האזרחים", אמר האמונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully