וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת בכירה לאובמה: לא ניתן להצדיק הרג ילדים תמימים

המקורבת לנשיא, ואלרי ג'ארט, אמרה כי אובמה מתוסכל ומודאג מהאלימות באזור ומאי-ההיענות למאמציו של השר קרי. מזכ"ל האו"ם: הטירוף חייב להיפסק. בריטניה: מזועזעים מההפצצה

צילום: שי מכלוף, דו"צ, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

גינויים חריפים ותקיפים להפצצה סמוך לבית הספר של אונר"א בדרום רצועת עזה, שבה נהרגו אתמול בבוקר (ראשון) לפחות עשרה בני אדם, בהם ילד בן שמונה.

בהפצצה נפגע בית מחסה שהוקם בצמוד לבית ספר של אונר"א ברפיח. זו הפעם השלישית שבית ספר של האו"ם, שבו הוקם מחסה לפליטים פלסטינים, נפגע מהפצצה במהלך מבצע "צוק איתן". בצה"ל אמרו כי ההפצצה כוונה לעבר שלושה מחבלים שנסעו על אופנוע וחלפו במקום. עדי ראייה סיפרו כי רסיסים התפזרו לכל עבר, ופגעו בעשרות בני אדם ששהו במחסה.

ואלרי ג'ארט, היועצת הבכירה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמרה כי לא ניתן לתרץ את ההפצצות של ישראל, המתבצעות בסמוך למקומות מקלט לאזרחים ברצועת עזה. ג'ארט אמרה בראיון לתכנית "פגוש את האומה" ברשת סי-בי-אס כי הנשיא אובמה מתוסכל ומודאג מהאלימות באזור, המתמשכת חרף מאמציו של שר החוץ קרי לתווך הפסקת אש בין הצדדים. "המצב הזה הרסני", אמרה. "לישראל יש כל זכות להגן על עצמה, ואנחנו בני בריתה האיתנים ביותר. אבל אי אפשר להצדיק את ההרג של כל הילדים התמימים הללו".

המלחמה בדרום - כותרות נוספות
המבצע בעזה: היום ה-27: עדכונים שוטפים
אחיינו של מחמוד אל-מבחוח נהרג בתקיפת צה”ל
תיעוד: האופנועים שנועדו לעבור במנהרה לעזה
חיל הים תקף משגר רקטות ארוכות טווח בעזה

ואלרי ג'ארט, היועצת הבכירה של הנשיא ברק אובמה – קליפורניה, יולי 2014. רויטרס
ואלרי ג'ארט ואובמה, בחודש שעבר בקליפורניה/רויטרס

בוושינגטון, דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי אמרה כי מדובר בתקרית מבישה ומחרידה, שגרמה "למותם הטרגי של עשרה פלסטינים נוספים". היא קראה לישראל לחקור את ההפצצות האחרונות שפגעו בבתי ספר של האו"ם, ולעשות יותר כדי למנוע הרוגים בקרב אזרחים ברצועת עזה.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון פרסם הצהרה חריפה בלשונה, בה כתב כי מדובר בשערורייה מוסרית ובמעשה נפשע, ואמר כי "הטירוף חייב להיפסק". לדברי באן, ההפצצה מהווה "הפרה גסה נוספת של החוק ההומניטרי הבינלאומי, הדורש בבירור משני הצדדים להגן על אזרחים פלסטינים, על אנשי או"ם ועל מתחמי האו"ם, כמו גם על מתקנים אזרחיים אחרים".

באן אמר כי "לצה"ל נמסרו עוד ועוד הודעות על מיקומם של האתרים האלה. חובה לחקור במהירות את המתקפה הזו, יחד עם הפרות נוספות של החוק הבינלאומי, ולמצוא את האחראים". מזכיר האו"ם ציין בנוסף כי הוא "נחרד מעומק הלב מהסלמה העמוקה של האלימות ושל אובדן חיי האדם מאז הפרת הפסקת האש ההומניטרית ב-1 באוגוסט". הוא קרא לישראל ולפלסטינים לשוב לשיחות בקהיר כדי להגיע להפוגה "שתשיב את השקט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פגישת ג'ון קרי ובאן קי מון בירושלים 23 ביולי 2014. רויטרס
מזכיר האו"ם באן עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בחודש שעבר בישראל/רויטרס

מוקדם יותר אמר מנהל אונר"א, פייר קראנבול, כי "אין מקום בטוח לאזרחים" ברצועת עזה. "ימים ספורים אחרי ההפגזה של בית הספר של אונר"א בג'באליה, התקרית הדרמטית של היום מעוררת הלם וחוסר-אמונה".

שר החוץ של בריטניה, פיליפ האמונד, אמר כי הוא "מזועזע" מההפצצה. הוא שוחח בטלפון עם שר החוץ אביגדור ליברמן ועם שרת המשפטים ציפי לבני, והדגיש באזניהם את הצורך להגיע להפסקת אש ברצועת עזה. "גם חמאס צריך לעצור את ירי הרקטות לעבר ישראל, המסכן את חיי האזרחים", אמר האמונד.

טנק של צה"ל בגבול רצועת עזה – 3 באוגוסט 2014. GettyImages
טנק של צה"ל בגבול רצועת עזה – 3 באוגוסט 2014/GettyImages

ביום חמישי הופצץ בית הספר של סוכנות האו"ם בשכונת ג'באליה בעזה. לפחות 15 בני אדם. דובר אונר"א, כריס גאנס, פרץ בבכי לאחר מכן במהלך ריאיון ששודר ברשת אל-ג'זירה.

ברחבי העולם נשמעה בסוף השבוע ביקורת חריפה על הפגיעה בבית הספר של אונר"א, בין היתר מצד האו"ם, ארה"ב וצרפת. לדברי מנהל אונר"א, מיקומו של בית הספר בשכונת ג'באליה הודגש בפני צה"ל 17 פעמים. קראנבול הזהיר כי "אם המתקפות האלה יימשכו, עשרות אלפים עלולים להישלח לרחובות עזה ללא מזון ושתייה וללא מחסה".

(עדכון ראשון: 18:55)

הריסות בתים בכפר חוזאעה שבמזרח חאן יונס – רצועת עזה, 3 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בתים בכפר חוזאעה בגזרת חאן יונס, אתמול/רויטרס
הריסות בתים בכפר חוזאעה שבמזרח חאן יונס – רצועת עזה, 3 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בתים בכפר חוזאעה שבמזרח חאן יונס – רצועת עזה, 3 באוגוסט 2014/רויטרס
הריסות בתים בכפר חוזאעה שבמזרח חאן יונס – רצועת עזה, 3 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בתים בכפר חוזאעה שבמזרח חאן יונס – רצועת עזה, 3 באוגוסט 2014/רויטרס
מל"ט הרמס 450 בשמי רצועת עזה עם אנטנה – אוגוסט 2014. AP
מל"ט ישראלי בשמי רצועת עזה/AP
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה 2 באוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה 2 באוגוסט 2014/רויטרס
טנקים של צה"ל חוזרים מרצועת עזה לעבר ישראל – 3 באוגוסט 2014. רויטרס
טנקים חוזרים מרצועת עזה לישראל/רויטרס
טנקים של צה"ל חוזרים מרצועת עזה לעבר ישראל – 3 באוגוסט 2014. רויטרס
טנקים של צה"ל חוזרים מרצועת עזה לעבר ישראל – 3 באוגוסט 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully