וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוויטר של דובר צה"ל נפרץ: "חשש לדליפה גרעינית"

הציוץ, שהגיעו למאות אלפי עוקבי החשבון באנגלית, נמחק לאחר זמן קצר בליווי התנצלות. האחראי למתקפה: "צבא סוריה האלקטרוני", שפרץ בשנה שעברה גם לאתר ה"ניו יורק טיימס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"2 טילים פגעו במתקן בדימונה". ההודעה שנמחקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אזהרה: חשש לדליפה גרעינית לאחר ששני טילים פגעו במתקן האטום בדימונה" - כך נכתב הלילה (שישי) בחשבון הטוויטר של דובר צה"ל בשפה האנגלית. ההודעה, שהלחיצה ככל הנראה כמות נכבדת מתוך 251 אלף העוקבים, הוסרה לאחר זמן קצר ובמקומה הופיעה התנצלות, והסבר. "אנו מתנצלים על הציוצים הלא נכונים, החשבון שלנו נפרץ", נכתב בטוויטר של דובר צה"ל, שהוסיף: "אנו נמשיך להילחם בטרור בכל החזיתות - כולל בממד הסייבר".

עוד בוואלה! חדשות:
פרשנות: חמאס מריח את הפחד הישראלי ממבצע בעזה
”אם הירי לדרום יימשך נדע להגיב בעוצמה”
כ-20 רקטות נפלו בדרום: ”נפתיע את האויב הציוני”

לאירוע המביך אחראית קבוצת האקרים בשם "הצבא הסורי האלקטרוני", שלקחה אחריות לאירוע. בשנים האחרונות פרץ הארגון למספר רב של חשבונות טוויטר ישראליים ואמריקנים, בהם אתר ה"ניו יורק טיימס". פריצה נוספת הייתה לטוויטר של סוכנות הידיעות אי.פי בשנה שעברה, שם נשתלה ההודעה "שני פיצוצים בבית הלבן, ברק אובמה נפצע" - שגרמה לבהלה רבתי בקרב יותר משלושת מיליון העוקבים של החשבון, ואף הובילה להודעת הכחשה רשמית של הבית הלבן במסיבת עיתונאים, לפיה נשיא ארה"ב בריא ושלם.

על פי הערכת מומחים במערב ובישראל, מדובר בהאקרים התומכים במשטר של בשאר אסד, וחלקם אף פועלים בהנחייתו ובסיוע איראני. מאז המתקפה של הווירוס "סטוקסנט" בשנת 2010 על מתקני הגרעין באיראן, המיוחסת לישראל, השקיעה איראן משאבים בפיתוח יכולות סייבר, ושיתפה בכך גם את סוריה. מאז, האקרים איראנים הוכיחו את יכולותיהם בהתקפות על אתרים בישראל ובארצות הברית, ובפרט על המערכת הבנקאית האמריקנית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציוץ השקרי בסוכנות הידיעות אי.פי: "ברק אובמה נפצע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה חשף פרופ' יצחק בן ישראל כי ה"צבא הסורי האלקטרוני" תקף מערכת המים של העיר חיפה. זאת, חרף הכחשות של ראש העיר יונה יהב. בן ישראל, יושב ראש המועצה הלאומית למחקר ופיתוח שהקים את מערך הסייבר של ישראל, הוסיף כי המתקפה נכשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully