וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה ביצעה מתקפת סייבר נגד מערכת המים של חיפה"

רמי שני וקובי מנדל

25.5.2013 / 12:52

פרופ' יצחק בן ישראל, שהקים את מערך הסייבר של ישראל אישר שניסיון התקיפה לפני שבועיים נכשל. לדבריו, מדובר בתגובה להפצצת מכון מחקר בסוריה בתחילת החודש, שיוחסה לישראל

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

סוריה תקפה לפני שבועיים את מחשבי מערכת המים של חיפה בתגובה להפצצת מכון מחקר, שעל פי מקורות זרים, בוצעה על ידי ישראל - כך גילה היום (שבת) פרופ' יצחק בן ישראל, יושב ראש המועצה הלאומית למחקר ופיתוח שהקים את מערך הסייבר של ישראל. במהלך אירוע שבת תרבות בבאר שבע, הוסיף בן ישראל שהתקיפה נעשתה בידי יחידת "צבא סוריה האלקטרוני" וכי התקיפה נכשלה: "היא (היחידה) נגד ישראל, זה לא ברור לנו מי מניע אותה ומה. היא תקפה רק לפני שבועיים את מערכת המים בחיפה. כי היה להם הזדמנות כנראה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היעדים שהותקפו לכאורה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, מערכת המים של עיר הכרמל נמצאת בחדרה ומופעלת בידי גוף מפקח שמושבו בפתח תקווה. עוד אמר בן ישראל כי בכל דקה מתבצעות מאות תקיפות רשת על מתקני תשתית לאומיים של ישראל כמו חברות אנרגיה וכלכלה וכי על פי חישוב מומחים נוצרים בכל יום 200 אלף וירוסים חדשים: "כל יום יוצרים בעולם, מעורבים בזה כשני מיליון איש, יושבים וכותבים וירוסים כל הזמן בכל העולם", הוסיף בן ישראל.

בעקבות דבריו של פרופסור בן ישראל אמר ראש עיריית חיפה יונה יהב: "איננו מכירים ניסיון תקיפה סורי שכזה, אך אנו כן מכירים בזה שחיפה כסמל הצפון היא יעד אסטרטגי לאויבינו ועל כך אנחנו ממשיכים להתאמן בשוטף ולהתכונן לחירום. חיפה הייתה ונשארת איתנה". מנכ"ל תאגיד מי כרמל, נור אלדן, הגיב אף הוא לדברים ואמר כי לא ידוע לו על שום שיבוש במערכות המחשוב של מי כרמל בחיפה בשבועיים האחרונים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מערך הגרעין של איראן יכול להגיע לפצצה תוך זמן קצר

בהתייחסו לגרעין האיראני, אמר בן ישראל כי מערך הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית יכול להגיע לפצצה גרעינית בתוך זמן קצר. הוא העריך כי האיראנים נמנעים מלעשות זאת מחשש להפצצה ישראלית-אמריקנית.

בשבועות האחרונים ביצעה ישראל, על פי פרסומים זרים, שתי תקיפות בסוריה. בתקיפה הראשונה, הופצץ משלוח טילים שיועד לחיזבאללה. בפעם השנייה, הופץ מרכז מחקר צבאי בבירה דמשק. לפני כשבועיים אמר בכיר ישראלי בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל שוקלת לבצע תקיפה צבאית בשטח סוריה כדי להניא את משטרו של הנשיא בשאר אסד, מלהעביר כלי נשק מתקדמים לידי ארגון הטרור חיזבאללה. במסר מאיים ששיגר הבכיר הישראלי באמצעות העיתון האמריקני, הוא טען כי ישראל תפעל להפלת משטרו של הרודן הסורי, אם יבחר להגיב על תקיפות שתבצע ישראל בשטח סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully