וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר: נערכים לתסריט של מלחמה בהפתעה בסוריה

22.5.2013 / 16:26

אלוף אמיר אשל התייחס בהרחבה למתיחות בגבול הצפון, והוסיף כי לא ניתן יהיה למנוע פגיעה באזרחים. "כמה שלא נגן עליו - העורף יפגע". לדבריו, ה-S-300 עדיין לא בידי סוריה

צילום: באדיבות מכון פישר, עריכה: טל רזניק

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, התייחס היום (רביעי) למתיחות בגבול סוריה, ואמר כי "מלחמה בהפתעה יכולה להיוולד בהרבה מאוד תצורות. אנחנו לא משלים את עצמנו, את המלחמה נצטרך להכריע בתוך ימים ספורים. אפשר לנצח, וזה מחייב הפעלת אש מסיבית". בדברים שנשא בכנס במכון פישר בבית חיל האוויר בהרצליה, אמר אשל: "אנחנו נמצאים בסרט מלחמה אחר מזה של מלחמת יום כיפור. המרחבים שונים, סוגי האיומים, ממד הזמן, הכל שונה וזה מחייב יכולות אחרות לחלוטין שמתורגמות להיקף של יכולת הפעלת אש משמעותיות מצד חיל האוויר, כי העורף יפגע - כמה שלא נגן עליו, העורף יפגע".

"אם מחר מתמוטטת סוריה", המשיך אשל, "אנחנו יכולים למצוא את את עצמנו בתוך הקלחת הזו, כי האמל"ח האדיר שיש שם יכול להיות נבזז על ידי גורמים שונים. זה לא אומר שנפעל, אלא שנהיה מוכנים לפעול. זה אומר שאנחנו חייבים לייצר זמינות גבוה מאוד, ולא בטוח שיהיה לנו זמן להתכונן לזה". אשל ציין כי חיל האוויר חייב שתהיה לו "כשירות של הלוחמים והמערכת כולה. היא חייבת להיות חדה ודרוכה. התכניות הללו יהיו שלד שעליו מפעילים את הכוחות?.

מטוסי חיל האוויר. tara todras-whitehill, AP
"אפשר לנצח, וזה מחייב הפעלת אש מסיבית", אמר מפקד חיל האוויר/AP, tara todras-whitehill

לדברי אשל, מערכת ההגנה נגד טילים S-300 עדיין לא הועברה מרוסיה לסוריה, זאת למרות פרסומים בנושא בכלי תקשורת ערביים. על המערכת עצמה אמר אשל, כי היא תייצר "אצל האויבים שלנו ביטחון עצמי והתנהגות הרבה יותר אגרסיבית, תחת ההבנה שזה מעניק להם מטריית הגנה". לדברי אשל, "אם הם יחושו שהם מוגנים, הם יעשו דברים שלולא המערכת הזו - הם לא היו עושים". עם זאת, אשל משוכנע כי לישראל יהיו "פתרונות רבים למערכת הזאת. אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל אין מערכת שאין לה פתרון. השאלה היא איזה מחיר נשלם".

שר הביטחון, משה יעלון, אמר בכנס כי מלחמת האזרחים בסוריה "יכולה להסתיים מחר או להימשך שנים". עוד הוסיף יעלון, כי אין בכוונתה של ישראל להתערב במערכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully