וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו הקים צוות לבדיקת הטיפול בשיחת הנערים החטופים

18.6.2014 / 19:20

לאחר חשיפת וואלה! חדשות כי המשטרה איחרה להגיב לאירוע החטיפה והתמהמהה בטיפול בטיפול, הורה המפכ"ל על הקמת צוות בראשות תת-ניצב. "אני ער ומבין את הביקורת הציבורית"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

(דובר צה"ל, הערב: הפעולה תימשך ללא מגבלות)

המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, הורה היום (רביעי) על הקמת צוות לבדיקת טיפול המשטרה בשלבים הראשונים של חטיפת הנערים בשבוע שעבר. לאחר חשיפת וואלה! חדשות, לפיה המשטרה לא טיפלה כראוי באירוע, נרשמה ביקורת רבה על התנהלות הארגון. כיום, כאמור, הכריז רשמית דנינו על הקמת צוות הבדיקה, וזאת בניגוד להכחשות בנושא שנשמעו בארגון.

חטיפת הנערים - כותרות נוספות:
עזה בכוננות ספיגה: תורים לדלק ופחד ברחובות
החברים מהתמונה האחרונה: "רק לפני שבוע צחקנו"
תלונות נגד ח"כ זועבי בגין הסתה, תוצמד לה אבטחה

המפכ"ל יוחנן דנינו בכנס המועדון לתעשייה ולמסחר. דרור עינב
נכנע לביקורת הציבורית. דנינו/דרור עינב

הצוות, לפי בהודעת המשטרה, יבדוק את אופן הטיפול - מהשיחה שעשה אחד הנערים למשטרה, ובה לחש "חטפו אותי", ועד להכרזה על אירוע של חשד לחטיפה. בראש הצוות יעמוד תנ"צ משה ברקת, ראש חטיבת השיטור באגף המבצעים. שישה קצינים נוספים ישמשו כחברי הצוות, שיציג את המלצותיו בימים הקרובים.

נמשך המאמץ לאיתור החטופים: "פעולה מורכבת וסבוכה". עומר מירון
נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/עומר מירון

דנינו אמר היום: "אני ער לביקורת הציבורית, ואף מבין אותה ככל אחד ואחד מכם, באשר לדרך הטיפול המשטרתי בשיחת הטלפון שהתקבלה במוקד 100 בליל החטיפה. כפי שכבר הצהרתי לא פעם בעבר, משטרת ישראל תחקור ללא פשרות וללא הנחות, באופן מעמיק ויסודי, כל טענה או ביקורת המושמעת באשר להתנהלותה".

עם זאת אמר המפכ"ל: אני ער גם לכך שחיצי הביקורת המופנים כלפינו נושאים לעיתים נופך ציני, בלתי ראוי ובלתי הולם את השירות האיכותי, הקשה והמורכב המוענק מדי יום ביומו על ידי 70,000 שוטרים, לוחמים ומתנדבים לאזרחי המדינה".

בסוף השבוע נחשף לראשונה בוואלה! חדשות כי במשך שעות ארוכות ידעה המשטרה על היעלמותם של שלושת הנערים שנחטפו, אך לא עדכנה את צה"ל בעניין. עקבותיהם של נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער נעלמו בסביבות 22:25 ובעקבות החשש לחייהם של הנעדרים, הוקם חפ"ק משטרתי בקריית ארבע. ואולם, רק ב-4:00 לפנות בבוקר, שעות לאחר תחילת האירוע, גילו בצה"ל על החטיפה.

הבוקר התייחס גם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' לביקורת שהוטחה במשטרה על כך שלא עדכנה בזמן את צה"ל בנוגע לחטיפה. "הביקורת היא מוצדקת מטבע הדברים", אמר אהרונוביץ' במהלך ביקור בישיבת מקור חיים שבה למדו שניים מהנערים. "צריך לבדוק את הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully