וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': הביקורת על טיפול המשטרה בחטיפה - מוצדקת

18.6.2014 / 10:58

השר לביטחון הפנים ביקר בישיבה שבה למדו שניים מהנערים שנחטפו, ואמר כי הקלטת השיחה למוקד המשטרה תפורסם בהמשך. על החמרת תנאי האסירים: "יינקטו צעדים קשים בימים הקרובים"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' התייחס הבוקר (רביעי) לביקורת המוטחת על המשטרה על כך שלא עדכנה בזמן את צה"ל בנוגע לחטיפת שלושת הנערים ביום חמישי שעבר לאחר שהתקבלה במוקד 100 של מחוז ש"י שיחת טלפון מאחד הנערים. "הביקורת היא מוצדקת מטבע הדברים", אמר אהרונוביץ' במהלך ביקור בישיבת "מקור חיים" שבה לומדים שניים מהנערים. "צריך לבדוק את הדברים".

חטיפת הנערים - כל הכותרות:
ליל מעצרים נוסף בגדה: 50 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו
מלחמת מוחות: שב"כ מחכה לטעות הקטנה שתוביל לחטופים
עמוס גלעד: "הרשות לא יכולה לשלוט על חמאס בגדה"

מדובר בשינוי גישה ביחס לדברים שאמר השר בתחילת השבוע, אז אמר כי לא היה ממהר להשתמש במילה "מחדל". "אנחנו באמצע האירוע וצריך להתנהג באחריות", אמר אהרונוביץ'. "המשטרה עושה עבודה מצוינת ואני מקווה שנחזיר את הבנים הביתה".

השר סיפר על הקלטת השיחה של הנער למוקד המשטרה, שבה לחש שחטפו אותו. "שמעתי את הקלטת. קשה מאוד להבין אותה, אבל באחד הימים היא תובא לידיעת הציבור", הוא אמר. "אם היו תקלות, זה ייבדק. המפכ"ל הקים ועדת בדיקה בנושא".

כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
"המטרה מאוד ברורה – להחזיר את הילדים הביתה", אהרונוביץ'/נועם מושקוביץ

על פעולות צה"ל במסגרת מבצע "שובו אחים" בימים האחרונים, הוא אמר שהקבינט המדיני-ביטחוני מאשר את כל הפעולות. "כל המחבלים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו, ייכנסו לחקירה, ולאחר מכן לבתי הכלא", הוא הסביר. "אלה חלק מהפעולות שאישרו, וזה כולל גם את סגירת תחנת הטלוויזיה והרדיו אל-אקצא של חמאס. המטרה, כפי שהגדרנו אותה, מאוד ברורה – להחזיר את הילדים הביתה ולפגוע באותם מחבלים. הדבר השני זה לפגוע בחמאס, שהוא ארגון טרור לכל דבר ועניין, והוא הוציא את פיגוע החטיפה לפועל".

"המעצרים יימשכו, ואנחנו נמשיך עם הלחץ הכבד על חמאס" ציין השר אהרונוביץ'. "הם מבינים את המסר, אבל הם צריכים להבין שלשחק בציר הטרור והחטיפות זה תחום שאנחנו לא נעבור עליו בשקט". בנוגע לצעדים הננקטים נגד אסירי חמאס הכלואים בישראל, הוא הוסיף: "בשנים האחרונות החמרתי מאוד את תנאי אסירי חמאס. בעקבות החטיפה התקבלה החלטה בקבינט והוא הסמיך אותי לנקוט צעדים נוספים. הנחיתי, וחלק מההנחיות מבוצעות, ואחרות ייכנסו בהמשך בימים הקרובים והם צעדים קשים". השר סירב לפרט בנוגע למהות הצעדים הצפויים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיילי צה"ל מחפשים אחר שלושת הנערים החטופים במהלך מבצע צבאי בחברון, יוני 2014. AP
חיילי צה"ל בחברון במסגרת מבצע "שובו אחים"/AP

מאז החל מבצע "שובו אחים" ביום שישי נעצרו למעלה מ-250 מבוקשים פלסטיניים ו-800 יעדים נסרקו במטרה לאתר את החטופים. חמישה ימים עברו מאז נחטפו נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח ובמערכת הביטחון עדיין מתקשים לאתר את המקום בו הם מוחזקים. ההנחה היא שהחוטפים לא הצליחו להעביר את שלושת הנערים לרצועת עזה, ושהם מסתירים אותם בחיים בשטחי הגדה המערבית.

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully