וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "הרשות לא יכולה לשלוט על חמאס בגדה"

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון שב ומבהיר שהנחת העבודה היא ששלושת הנערים החטופים בחיים. בראיון לוואלה! חדשות הוא מתייחס לפגיעה הקשה בחמאס וגם מחמיא למודיעין

מערכת וואלה!

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (מיל') עמוס גלעד, מטיל ספק ביכולתה של הרשות הפלסטינית לשלוט ביטחונית ביהודה ושומרון. "מניסיון ארוך איתם, בשלב זה הם לא יכולים לקחת אחריות עצמאית", אומר גלעד בראיון לוואלה! חדשות, על רקע חטיפתם של שלושת הנערים מגוש עציון ביום חמישי שעבר. "נדרשת תקופה ארוכה מאוד", אמר והוסיף: "אני חושב שהם לא יכולים לשאת באחריות המדינתית המתחייבת מול חמאס. אין להם את היכולת הזאת".

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
יעלון: "חמאס ישלם מחיר כבד מאוד"
המשטרה תשמיע למשפחות את שיחת החטיפה?
גינויים ותלונות נגד זועבי, שתמכה בחוטפים

בדומה לדבריו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, גם גלעד הדגיש אתמול (שלישי) כי הנחת העבודה היא שהנערים בחיים. "כרגע, כל הפעילות של המערכת האדירה הזו, שפועלת בצורה באמת מרשימה, היא להחזיר אותם שלמים, בריאים, חיים הביתה", אמר. "עובדים לפי הנחת עבודה וחותרים להביא אותם. תוך כדי כך גם פוגעים בחמאס. זה לא איתות לחמאס, זו פגיעה בחמאס".

ועידת ישראל לעסקים , דצמבר 2012. בן קלמר
"מבחינת חמאס, ישראל לא צריכה להיות פה". עמוס גלעד/בן קלמר

עמוס הסביר כי לאורך כל הדרך, חמאס שומר על קו אידיאולוגי ברור. "הם יכולים לחתום על פיוס, לא לחתום על פיוס. מבחינתם, לאבו מאזן אין זכות קיום וישראל בכלל לא צריכה להיות פה", אמר. "אם הם כן עושים טרור או לא עושים טרור, זו רק פונקציה של יכולת. זה הכול. חמאס זה אויב, זה גורם טרור קיצוני ומסוכן שגם משמש כתנועה חברתית. יש לו שורשים עמוקים מאוד ולכן הפעילות נגדו תמיד כוללת תחומים רחבי היקף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אין טעם בלמסור מודיעין"

בתשובה לשאלה אם במערכת הביטחון יודעים היכן מוחזקים הנערים, השיב גלעד: "אין טעם בלמסור מודיעין. אני לא האיש לזה כי אני נגד למסור מודיעין - אני לא אמסור מודיעין רק כדי להרשים מישהו, כשהאיש החוטף אולי יושב ומקשיב לרדיו ואומר 'אה, זה מה שהם יודעים'. אין אפשרות לחלוק מידע כזה בתקשורת כי אתה פוגע במטרה עצמה".

אנחנו ממקדים כרגע פעילות בתנועת חמאס בגדה. אנחנו יודעים שקבלת ההחלטות לגבי חמאס בגדה לא מתבצעת משם, אלא מעזה או מחו"ל. למה לדוגמא אנחנו לא פועלים נגד חמאס ברצועת עזה?

"תראה, כשאתה מבצע פעולה אתה מפעיל גם את התבונה. זה לא אומר שלא פועלים נגדם. חמאס זו תנועה שלעולם לא תסכים עם קיומה של ישראל. היא גם ביצעה את מעשי הזוועה הנוראיים ביותר - פיגועים נוראיים בחיפה, בירושלים, בתל אביב. איך המדינה נראתה עד לפני כמה שנים? תמיד היעד שלהם זה ילדים שנרצחים, נשים שנרצחות ורק בגלל סיבה אחת - כי הם ישראלים. הכל כדי לשתק את מדינת ישראל ולהרוס אותה. זה החזון שלהם וזה מה שהם עושים".

נמשך המאמץ לאיתור החטופים: "פעולה מורכבת וסבוכה". עומר מירון
נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/עומר מירון

"עכשיו, כשאתה עושה פעולה אתה צריך לבחון את דרך הפעולה מעודפת לעת עתה. כרגע, הנכון הוא להתמקד ביהודה ושומרון .הרי יהודה ושומרון חשוב מאוד לחמאס. חמאס זה חלק אינטגרלי מהאחים המוסלמים. החזון של האחים המוסלמים זה להקים אימפריה גדולה במזרח התיכון".

שני אנשי חמאס נעדרים מאז יום חמישי. שמותיהם פורסמו, אני ביקרתי בבתים שלהם. מדובר בשני אנשי חמאס מובהקים, שהיו גם בבתי כלא. אין פה, בעיניך, איזושהי מעידה מודיעינית?

"יש פה הישג מודיעיני יוצא דופן וביטחוני כי הוא גם נכרך בשילוב עם יכולת הפעולה של צה"ל וגם עם טכנולוגיה שמאוד התפתחה. ההישג מתבטא בכך ששנים ארוכות הטרור לא מטריד את חיי המדינה. אין איש מודיעין רציני הפוסק 100% הצלחה לנצח. אין דבר כזה, כי האויב שאתה מתעסק אתו הוא לא טיפש. הוא נחוש והוא חי בתשתית הטבעית שלו. עכשיו צריך להתמקד רק בדבר אחד: להחזיר אותם, נקודה".

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully