וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על החטיפה: "חמאס ישלם מחיר כבד מאוד"

שר הביטחון קיים הערכת מצב נוספת עם נציגי מערכת הביטחון ואמר כי ישראל פועלת לפגוע בתשתיות ארגון הטרור ביהודה ושומרון. אלוף פיקוד מרכז: "נעשה הכול כדי להשיב את הבנים"

צילום: עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס הערב (שלישי) פעם נוספת למאמצים להשבת שלושת הנערים החטופים. בתום הערכת מצב שקיים, בהשתתפות נציגי צה"ל, שב"כ ומתאם הפעולות בשטחים, הבטיח יעלון כי מערכת הביטחון תגיע לחוטפים, במוקדם או במאוחר, וכי הפגיעה שיספוג חמאס בעקבות החטיפה תהיה גדולה. "חמאס ביהודה ושומרון ישלם מחיר כבד מאוד בעקבות החטיפה", אמר. "נניח ידינו על החוטפים ונדע להגיע לראשי חמאס בכל מקום ובכל עת".

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
"המשטרה עשויה להשמיע למשפחות את שיחת החטיפה"
אחרי שתמכה בחוטפים: גינויים ותלונות נגד זועבי
ישראל תחמיר את תנאיהם של אסירי חמאס

יעלון הוסיף כי ייתכן שהמבצע להשבת הנערים יימשך זמן רב. "אנו ממשיכים במאמץ המבצעי והמודיעיני, במבצע מורכב שמבחינתנו אינו מוגבל במקום ובזמן, ולכן נדרשים סבלנות ואורך רוח", אמר. "בשטח פועלים כוחות גדולים כדי להוסיף בחיפושים, ובמקביל לבצע מעצרים של אנשי חמאס ולפגוע בתשתיות הארגון ביהודה ושומרון". לדבריו, "איננו מתכוונים להתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל, ונדע לפעול בנחישות, באחריות ובשיקול דעת".

שר הביטחון משה בוגי יעלון תדרוך על אירוע החטיפה. דובר צה"ל
שר הביטחון משה יעלון בקריה ביום שבת/דובר צה"ל

קודם לכן התייחס מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, לראשונה לחטיפתם של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. בשיחה עם כלי התקשורת בחטיבה המרחבית עציון, שבשטחה נחטפו הנערים ביום חמישי האחרון, סיפר אלון כי בימים האחרונים עצר צה"ל למעלה מ-200 פעילי חמאס. "ראשי חמאס מבינים את המסר ומרגישים את הפגיעה", אמר.

אלון הודה שמדובר ב"מערכה שלא תסתיים בקרוב", אך הבטיח שצה"ל יעשה הכול על מנת להגיע על החטופים. "אנחנו נמשיך ונעמיק את הפגיעה הזאת ככל שיידרש", הבהיר. "הסתובבתי בקרב כוחות צה"ל בימים ובלילות האחרונים. הלוחמים והמפקדים מבינים את חשיבות המשימה ומרגישים שליחות אמיתית". הוא פנה למשפחות החטופים ואמר: "אני מבטיח לעשות את הכול כדי להשיב את בניכם בשלום".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון בתדרוך לכתבים על חטיפת הנערים בחטמ"ר עציון, 17 ביוני 2014. זוהר גואטה, צילום מסך
"הלוחמים מרגישים שליחות". אלוף ניצן אלון, הערב/צילום מסך, זוהר גואטה

קצין בכיר בפיקוד מרכז כי לא רק שחמאס מבין את הפגיעה בו, הוא "אפילו מבין שלא רק הוסרו הכפפות, הוא גם יחטוף אגרופים". לדבריו, "אנחנו מתכוונים לפגוע בכל הכוח בתשתיות כלכליות וחברתיות. חמאס עשה טעות אסטרטגית. חמאס ייפגע ברמה האסטרטגית והוא מבודד. גורמים במדינות ששוחחו עם הארגון מאחורי הקלעים יפסיקו לעשות זאת".

מוקדם יותר הערב הגדיר קצין בכיר באוגדת איו"ש את המבצע שנערך אמש בשכם "המבצע החטיבתי הגדול ביותר שנעשה בעיר מאז מבצע 'חומת מגן'". הקצין הדגיש כי במהלך המבצע נתפסו רובים, רימונים, תחמושת ומזומן, ואותרו שתי מחרטות שמייצרות מקלעונים. הקצין הבכיר התייחס לאפשרות שהשקט היחסי ייפסק ותחל הסלמה באזור, ואמר: "המבצע יכול לשנות את המציאות. אי אפשר להתעלם מזה. הארגונים עושים כרגע בקרת נזקים".

נמשך המאמץ לאיתור החטופים: "פעולה מורכבת וסבוכה". עומר מירון
נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/עומר מירון

במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון 41 פעילי חמאס ברחבי הגדה, במסגרת מבצע "שובו בנים". כחצי מהמבוקשים נתפסו באזור שכם, בעיקר במחנה הפליטים בלטה, והשאר בחברון ובבית לחם. גורמים בפיקוד מרכז מסרו היום שכוחות צה"ל פשטו עד כה על 791 בתים בגדה המערבית במסגרת גל המעצרים ומאמצי החיפוש אחר הנערים החטופים. כמו כן, מתבצעים חיפושים במערות ובשטחים פתוחים בסיוע כלי טיס.

(עדכון ראשון: 18:20)

לפניות לכתבים:
שבתי בנדט: ben72@walla.co.il
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully