וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת מוחות: שב"כ מחכה לטעות הקטנה שתוביל לחטופים

18.6.2014 / 0:01

במערכת הביטחון מעריכים שהנערים החטופים מוחזקים בגדה המערבית, אך העצורים הרבים שומרים על שתיקה. כשמדובר בתאי טרור קטנים, גם שב"כ מתקשה במגרש הביתי שלו. פרשנות

צילום: עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חמישה ימים עברו מאז נחטפו נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח – ועדיין במערכת הביטחון מתקשים לאתר את המקום בו הם מוחזקים. ההנחה היא שהחוטפים לא הצליחו להעביר את שלושת הנערים לרצועת עזה, ושהם מסתירים אותם בחיים בשטחי הגדה המערבית. ולכן, מאז יום שישי נסרקו יותר מ-700 בתים, בדגש על בתי פעילי החמאס, נבדקו יותר ממאה מערות והונח "כתר" על העיר חברון והסביבה.

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
עמוס גלעד: "הרשות לא יכולה לשלוט על חמאס בגדה"
האזינו: משפחות החטופים מבקשות מהרב עמאר לברך הבנים
מכתב התודה של אם החטוף לחיילים: "אתם כמו בנינו"

פעילות גדוד "שחם" בחטיבת הנחל שבוצעה הלילה באזור שכם. דובר צה"ל
לוחמי הנח"ל בחיפוש אחר החטופים בשכם/דובר צה"ל

בימים האחרונים עצרו כוחות הביטחון עצרו למעלה מ-200 פעילי חמאס, אך לפי שעה העצורים משחקים את המשחק היטב. זו מלחמה מוחות שדורשת זמן, סבלנות אך בעיקר מאמץ ויצירתיות. "בכל מקום שבו מעורבים בני אנוש, יש טעויות", אמר אמש (שלישי) גורם ביטחוני בכיר. "אנחנו מחכים לטעות אחת קטנה, לאדם אחד שיפתח את הפה, כדי לסגור מעגל - וזה יקרה במוקדם או במאוחר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

דברים שהשתיקה יפה להם

יש הסברים רבים ומגוונים לשאלה מדוע עד כה החוטפים לא נלכדו, אך הסברים אלה עשויים להוות מידע חיוני עבור החוטפים ומטעמי צנזורה עדיף שלא יפורסמו. הגדה המערבית היא המגרש הביתי של שב"כ ולאורך השנים הוכיחו אנשיו פעם אחר פעם כי הם מצליחים לפצח תעלומות שקשורות לתשתית טרור. לא סתם אמר בכיר בחמאס לפני כמה שנים בראיון לעיתון פלסטיני ש"מי שחולם בלילה לרצוח יהודים, קם בבוקר ומוצא את עצמו אזוק בחקירת שב"כ".

ואולם, זרועות המודיעין הישראלי נתקלות בקשיים כשמדובר בתאי טרור קטנים ("עוסרות" בסלנג הערבי) ועוד יותר כשמדובר במפגעים בודדים שמחליטים על דעת עצמם לבצע פיגוע ללא תמיכה של ארגון. כך קורה, שלמרות ההתראות על פיגועים בחודש האחרון, פיגוע החטיפה התקבל בהפתעה גמורה במערכת הביטחון.

"הפרשה יכולה להסתיים תוך שעות או תוך שבועות", אמר אמש בכיר ביטחוני. "צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל עושים את הכול כדי שהיא תסתיים כמה שיותר מהר. כעת, צריך לתת למי שעובד מסביב לשעון כבר חמישה ימים להביא לסיום הפרשה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully