וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות נגד ח"כ זועבי בגין הסתה, תוצמד לה אבטחה

18.6.2014 / 14:37

שורת תלונות הוגשו במשטרה נגד הח"כית שאמרה כי חוטפי הנערים אינם טרוריסטים. מאז הדברים השנויים במחלוקת ספגה זועבי תקיפות ואיומים, ולכן החליט קצין הכנסת שהיא תאובטח

צילום: גדעון צנטנר, דוד קורן, רדיו תל אביב, ערוץ הכנסת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעקבות התבטאויותיה השנויות במחלוקת של ח"כ זועבי (בל"ד), שאמרה כי חוטפי הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח "אינם טרוריסטים", מהמשטרה נמסר היום (רביעי) כי התקבלו כמה תלונות נגדה במחוזות השונים בגין הסתה. "ראש אח"מ (אגף חקירות ומודיעין) בוחן את התלונות באמצעות הגורמים המוסמכים ומטפל בנושא בתיאום עם פרקליטות המדינה, כנדרש במקרים הנוגעים לחשד להסתה", נמסר.

בעקבות גל התגובות השליליות ושיחות טלפון מאיימות שקיבלה ח"כ זועבי ביממה האחרונה, החליט קצין הכנסת, תת-ניצב יוסף גריף, להצמיד לזועבי אבטחה. קצין הכנסת עדכן בהחלטתו את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, את המשטרה וגורמים נוספים.

חטיפת הנערים - כל הכותרות:
צה"ל: משעל "הורה" על החטיפה בנאום בחודש שעבר
אבו מאזן: יש להשיב את הנערים החטופים למשפחותיהם
גזירות האסירים הביטחוניים: לא יצפו במונדיאל

חנין זועבי וחברי סיעת בל"ד בהתייעצות בבית הנשיא, ינואר 2013. טלי מאייר
זועבי/טלי מאייר

זועבי אמרה את הדברים בריאיון לתכנית הבוקר עם שרון גל ברדיו תל אביב. לדבריה, החוטפים אינם טרוריסטיים, אלא "אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם, והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר".

דבריה עוררו סערה בציבור, ובקרב פוליטיקאים בפרט. בין היתר, הגיב לדברים שר החוץ אביגדור ליברמן: "לא רק החוטפים הם טרוריסטים, גם חנין זועבי היא טרוריסטית", כתב בדף הפייסבוק שלו. "דינם של החוטפים ודינה של המסיתה מעודדת החטיפות זועבי צריך להיות זהה". ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד-ביתנו) אמרה כי יש לשלול את אזרחותה של זועבי, וח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) יזם הצעת חוק חדשה המבקשת להעמיד אותה לדין. חברי הכנסת שמעון אוחיון ואורלי לוי אבקסיס (הליכוד-ביתנו) הגישו תלונה נגד זועבי לוועדת האתיקה של הכנסת בטענה כי היא "מביישת את כנסת ישראל".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנערים החטופים - נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול החליטה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) להאיץ את אישור הצעת החוק שלה, שבה תתאפשר הדחת חבר כנסת בגין התבטאויות מסוג זה. הצעת החוק של ח"כ שקד מבקשת לתקן את חוק יסוד: הכנסת, כך שתותר בו הדחה של חבר כנסת מכהן שעודד פעולות טרור או שלל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת לפני יותר משנה, אך תעלה לדיון לראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה כבר ביום ראשון הקרוב.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully