וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: משעל "הורה" על החטיפה בנאום בחודש שעבר

18.6.2014 / 13:41

לפי קצין בכיר, פניית ראש הלשכה המדינית של חמאס לאסיר פלסטיני בנאום התקבלה בשטח כהנחייה להתחיל להתארגן לפעולה. הקצין הוסיף: אחרי שישה ימים, עדיין לא ידוע מקום החטופים

דובר צה"ל

(צפו בפעילות צה"ל הלילה בגוש עציון בצילום "רוכב שמים")

קצין בכיר בצה"ל אמר היום (רביעי) בצה"ל מעריכים שכבר במאי נשמע רמז לכך שחטיפת שלושת הנערים נעשתה בהנחיית מפקדת חמאס בחו"ל. בנאום של ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בקטאר הוא פנה לאסיר הכלוא בישראל ששמו חסן סלאמה ואמר לו: "מכתבך הגיע למקומו, התשובה תגיע באמצעות גדודי עז א-דין אל קסאם".

על פי ההערכה, דבריו של משעל היו פנייה פומבית לפעילי השטח בגדה המערבית לפעול לביצוע פיגוע מיקוח על מנת לשחרר אסירים הכלואים בישראל. הקצין העריך עוד כי מאז נאומו של משעל החלה ההתארגנות בשטח לקראת הפעולה.

חטיפת הנערים - כל הכותרות:
גזירות האסירים הביטחוניים: לא יצפו במונדיאל
אבו מאזן: יש להשיב את הנערים החטופים למשפחותיהם
מלחמת מוחות: שב"כ מחכה לטעות הקטנה שתוביל לחטופים

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בדוחה בירת קטאר. דצמבר 2012. רויטרס
נתן את ההוראה לחטוף את הנערים? חאלד משעל/רויטרס

הקצין אישר כי ביום השישי למבצע "שובו אחים", מקום החוטפים של שלושת הנערים עדיין אינו ידוע. "סביר להניח שמחבלים ברמה הזו מתרחקים מטלפונים, קשובים לכלי התקשורת וזה משפיע מאוד על ההבנה שלהם ועל דפוס ההתנהגות שלהם".

לדבריו, חלה התקדמות באיסוף המודיעין מאז יום שישי. הקצין התייחס למעצר 51 הפלסטינים ששוחררו בעסקת שליט הלילה ואמר: "לא מן הנמנע שחלקם שותפים למהלך החטיפה, והם בחקירה".

51 אנשי חמאס יובאו בפני ועדה שבה משתתפים נציגי פרקליטות המדינה והפרקליטות הצבאית, ובסופה יחליטו אם הם ישובו לכלא הישראלי מאחר שלא עמדו בהתחייבויות שקיבלו על עצמם עם שחרורם. הקצין נשאל אם השב"כ מקבל חופש פעולה לטלטולים בחקירה ואמר כי היתרים ניתנו בעבר כדי להגיע למודיעין כמה שיותר מהר, אך הוסיף: "לא אכנס לפרטים במקרה הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully