וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזירות האסירים הביטחוניים: לא יצפו במונדיאל

18.6.2014 / 11:52

פרסום ראשון: בשב"ס הכינו רשימת גזירות שיוטלו על האסירים הפלסטיניים עקב חטיפת הנערים. בין היתר, לא יוכלו לקנות בקנטינה ויצומצמו הביקורים. התכנית תוגש לאהרונוביץ' לאישור

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

הוצאת טלוויזיות מהתאים, ביטול הקניות בקנטינה וביטול מתן עיתונים – כל אלו הגזירות שמתכוונים להטיל על האסירים הביטחוניים הפלסטינים הכלואים בישראל במסגרת החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לפגוע בתנאי כליאתם – כך נודע הבוקר (רביעי) לוואלה! חדשות. בשל כך, האסירים לא יוכלו לצפות במשחקי המונדיאל שמתקיים בימים אלו בברזיל.

ביטול הרכישות בקנטינה נחשב מהלך קשה עבור האסירים, שכן הם נוהגים לשפר את מנות המזון שלהם בצורה מרוכזת, עלי ידי רכישה מסיבית של מוצרי קנטינה. נוסף על כך, תצומצם באופן ניכר שעות הביקור של האסירים, ולחלק מהם יבוטלו ביקורי המשפחות.

כלא שיטה. ויקיפדיה, צילום מסך
לחלק מהאסירים יבוטלו ביקורי המשפחות. כלא שאטה/צילום מסך, ויקיפדיה

"כרגע, מה שעל הכוונת זה כול ההטבות שמקבלים האסירים הביטחוניים, שאנו לא מחויבים להעניק להם במסגרת האמנות והחוק הבינלאומי", אמר גורם בכיר בשב"ס לוואלה! חדשות. תכנית הגזירות תוגש לאישור השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. "הדרג המדיני הנחה אותנו להכין רשימה של סנקציות נגד האסירים. הרשימה תועבר לשר, והוא זה שיחליט אילו מהסנקציות יופעלו בסופו של דבר", הסביר הגורם.

השר אהרונוביץ' התייחס מוקדם יותר לצעדים הננקטים נגד אסירי חמאס ואמר: "בשנים האחרונות החמרתי מאוד את תנאי אסירי חמאס. בעקבות החטיפה התקבלה החלטה בקבינט והוא הסמיך אותי לנקוט צעדים נוספים. הנחיתי, וחלק מההנחיות מבוצעות, ואחרות ייכנסו בהמשך בימים הקרובים והם צעדים קשים". במתקני הכליאה בישראל כלואים 5,300 אסירים ביטחוניים, ואלף מהם אסירי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully