וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על זועבי: "דינה צריך להיות כשל החוטפים"

אחיקם משה דוד

17.6.2014 / 11:04

שר החוץ הגיב על דבריה של הח"כית, שאמרה כי חוטפי הנערים "נאלצים להשתמש בצעדים האלה עד שישראל תתפכח". בן משפחתה מנצרת פרסם סרטון הזדהות עם החטופים וקיבל איומים על חייו

צילום: גדעון צנטנר, דוד קורן, רדיו תל אביב, ערוץ הכנסת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שלושה מקרובי משפחתו של צעיר בן 19 מנצרת שהביע הזדהות עם שלושת הנערים החטופים נעצרו היום (שלישי) בחשד שאיימו על חייו. השלושה, בני 60-40, יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר. עורך דינם של השלושה, מוראד אבו מפרע, אמר כי הם מכחישים את המיוחס להם. לדבריו, "לא היה איומים אלא להיפך – הם דאגו לקרוב משפחתם בגלל האיומים שהוא קיבל".

על חטיפת הנערים ועל מבצע "שובו אחים":
חמישה ימים לחטיפה: משפחות הנערים נפגשות לראשונה
סימן "הניצחון" שכבש את הגדה: 3 אצבעות ל-3 חטופים
כתב שהוא "שאהיד בהמתנה" ונורה במהלך הפרות סדר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא רק החוטפים הם טרוריסטים, גם היא". זועבי וליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנער, מוחמד זועבי, משתייך למשפחתה המורחבת של חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד). שלשום הוא העלה לרשת האינטרנט סרטון שבו הוא קורא לשחרר את החטופים – בערבית, בעברית ובערבית – ומכנה את החוטפים טרוריסטים. הדבר עורר תגובות נאצה רבות מצד ערבים-ישראלים רבים, וגם ח"כ זועבי הגיבה על כך הבוקר.

"הם לא טרוריסטים", אמרה זועבי על חוטפי הנערים בריאיון לתכנית הבוקר עם שרון גל ברדיו תל אביב. לדבריה, "הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר". באשר לנער, היא אמרה כי הוא "מפוקפק ומעוות זהות, חסר קשר עם המציאות שהוא חי בה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קרוב משפחתה של ח"כ זועבי: "החזירו החטופים עכשיו". צילום מסך
"הרשות הפלסטינית הם הטרוריסטים הכי גדולים". זועבי הצעיר בסרטון שהעלה/צילום מסך

שר החוץ אביגדור ליברמן, המבקר באפריקה בימים אלה, הגיב הבוקר בחריפות על דבריה של הח"כית. "לא רק החוטפים הם טרוריסטים, גם חנין זועבי היא טרוריסטית", כתב בדף הפייסבוק שלו. "דינם של החוטפים ודינה של המסיתה מעודדת החטיפות זועבי צריך להיות זהה", הוסיף.

גם שרת התרבות והספורט לימור לבנת הגיבה על דברי זועבי, ואמרה כי תפנה כבר היום ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ותבקש ממנו לבדוק אם יש בהם עבירה על סעיף 144 לחוק העונשין – הסתה לאלימות או לטרור.

"חנין זועבי אינה ראויה לשמש כחברה בכנסת ישראל, ויש להעמידה לדין", אמרה לבנת. לדבריה, "כאשר זועבי השתתפה לצד מחבלים חמושים במשט המרמרה, היא הסבירה שזאת פעולה הומניטרית. עכשיו היא אומרת שחטיפת הנערים היא פעולה לגיטימית ולא מעשה טרור". לבנת קראה "להעמיד אותה לדין כאן ועכשיו".

בסרטון צילם את עצמו זועבי, כשמאחוריו דגל ישראל, פונה בשלוש השפות של החוטפים ואומר: "החזירו אותם, ועדיף לכם להחזיר אותם עכשיו". אחר כך פנה לראש הממשלת בנימין נתניהו ולממשלה: "תתעוררו. תפסיקו לשתף פעולה עם מחבלים וטרוריסטים. הרשות הפלסטינית הם הטרוריסטים הכי גדולים. שלשום הילדים הישראלים האלו נחטפו. מחר זה יכול להיות אני, אתה או כל ישראלי אחר, ערבי או יהודי. האויבים שלנו לא מפרידים בין יהודים וערבים שחיים בישראל. בשבילם אנחנו כולנו אחד, כולנו ישראלים. ואתם יודעים מה? אני גאה בזה. אני ישראלי ואני אשאר ישראלי". לסיום, הוא נופף בדגל ישראל והוסיף: "ישראל פה כדי להישאר כמדינה יהודית דמוקרטית. עם ישראל חי".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully