וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה בכוננות ספיגה: תורים לדלק ופחד ברחובות

אבי ישככרוף

18.6.2014 / 16:56

תושבים ברצועה חוששים שהחטיפה תוביל למערכה נגד צמרת חמאס ואנשיו בעזה. מבצע כזה יכביד עוד יותר על הכלכלה הרעועה, כשאלפי משכורות לא שולמו והמעבר למצרים נותר סגור

פלסטינים חמושים מארגון גדודי המוג'הידין מתאמנים בעזה. 10 ביוני 2014. AP
הרוחות מתלהטות. לוחמים ברצועת עזה/AP

ברצועת עזה המתיחות גואה מחשש לעימות צבאי עם ישראל בעקבות חטיפת שלושת הנערים. תושבים ברצועה סיפרו לוואלה! חדשות כי החשש הוא שישראל תפעל נגד אנשי חמאס וראשיו, העומדים כנראה מאחורי החטיפה, דבר שישפיע באופן משמעותי על החיים שם. התושבים מציינים את התזמון של האירועים - פחות משבועיים לפני תחילת צום הרמדאן, תקופה הידועה כ"עונת קניות" בקנה מידה רחב.

עוד על חטיפת הנערים:
ליל מעצרים נוסף בגדה: 50 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו
יעלון על החטיפה: "חמאס ישלם מחיר כבד מאוד"
עמוס גלעד: "הרשות לא יכולה לשלוט על חמאס בגדה"

התושבים סיפרו כי ניכרת תכונה בתחנות הדלק, שם ממילא כבר יש מחסור בדלק. גם בחנויות ברצועה המצב חמור. האבטלה עומדת על כ-44%, ו-40 אלף פקידי ממשלת חמאס לשעבר לא קיבלו את משכורותיהם זה חודשים ארוכים.

המעבר בין מצרים לעזה לא ייפתח בקרוב

הממשלה הפלסטינית החדשה, שהבטיחה כי ועדה מיוחדת תבחן את העברת הכספים לפקידי חמאס, ממשיכה לערום קשיים ולמנוע את תשלום משכורותיהם של הפקידים. גם מעבר רפיח בין הרצועה למצרים נשאר סגור, כך שמשם לא תגיע הישועה לתושבי עזה.

גורם מצרי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי מצרים איננה מתכננת לפתוח את המעבר בקרוב, וכי עמדת קהיר ברורה בנושא: "המעבר ייפתח רק אם כוחות הביטחון של אבו מאזן יהיו במקום, ויהיו הסדרי ביטחון קפדניים המאפשרים תצפיות של גורמים בינלאומיים ושל ישראל, אולם פתרון זה אינו מציאותי".

מעבר רפיח בין רצועת עזה למצרים. Eyad Baba, AP
לא ייפתח בקרוב. מעבר רפיח/AP, Eyad Baba

רצועת עזה כבר ספגה עד כה פגיעה קשה מאז החטיפה, במקביל לירי רקטות מכיוון עזה לשטח ישראל. בליל שלישי תקף חיל האוויר ארבעה יעדים, ובהם מוקדי פעילות טרור ואתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה. גם בלילות שקדמו לו תקף חיל האוויר יעדי טרור ברצועת עזה, וגם במקרים אלה מדובר היה בתגובה לירי רקטות. בשבת, לאחר שרקטה התפוצצה שאזור שער הנגב, דיווחי כלי תקשורת פלסטיניים על תקיפה של בסיס השייך לגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, במזרח חאן יונס. באתרי חדשות פלסטיניים אחרים דווח על מסוקים שחגו בצפון הרצועה, בעיקר מעל העיירה בית חאנון, גם בשעות שאחרי התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully