וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בשער הנגב; צה"ל תקף ברצועת עזה

14.6.2014 / 9:36

בלילה זוהתה נפילה בשטח פתוח במועצה, ללא נפגעים. בתגובה, חיל האוויר תקף הבוקר יעדי טרור בדרום הרצועה. הפלסטינים דיווחו כי בסיס הזרוע הצבאית של חמאס הותקף בחאן יונס

דיווחים פלסטיניים על הפצצה ישראלית ברצועת עזה בתגובה על רקטה. 14 ביוני 2014. מטוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מאזור שלפי דיווחים פלסטיניים הופצץ על ידי צה"ל הבוקר/צילום מסך, מטוויטר

רקטה התפוצצה הלילה (שבת) בשטח פתוח באזור המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. טרם התפוצצות הרקטה, נשמעה אזעקת צבע אדום בשטח המועצה, וכן במועצה האזורית שדות נגב. בעקבות זאת, חיל האוויר תקף יעדי טרור בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל מסר: "זוהו פגיעות מדויקות במטרות. צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל ויפעל נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

בסוכנות הידיעות הפלסטינית צפא דווח על טיל ששוגר מכלי טיס ישראלי על בסיס השייך לגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, במזרח חאן יונס. דווח כי לאחר ההפצצה, שוגרו שני טילים נוספים על הבסיס ממסוקים, ואלה נמצאים עדיין בשמי האזור. לא ידוע על נפגעים. באתרי חדשות פלסטיניים אחרים דווח על מסוקים שחגו בצפון הרצועה, בעיקר מעל העיירה בית חאנון.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו על ההפצצה בעזה: "הפצצת ישראל על בסיסי גדודי עז א-דין אל-קסאם בעזה היא ביטוי של ההידרדרות המורלית בהנהגת האויב הישראלי, אשר שואף להעלותו לאחר פעולת הגבורה בחברון. הדבר משקף את היקף המצב הכושל בהנהגה הפושעת הזו".

בשבוע האחרון זוהו שתי רקות נוספות ששוגרו מהרצועה. ביום ראשון התפוצצה רקטה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים כתוצאה מהנפילה ולא נגרם נזק. בתגובה לכך תקף חיל האוויר בלילה שבין ראשון לשני שני יעדי טרור ברצועה, אחד בדרומה והשני במרכזה. בהודעת דובר צה"ל לאחר התקיפות נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרה. בנוסף, ביום רביעי התפוצצה רקטת קסאם ששוגרה מרצועת עזה בסמוך לכביש 232, ציר הגישה המרכזי של יישובי המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים כתוצאה מהנפילה ולא נגרם נזק.

הרקטה שוגרה הלילה לעבר ישראל על רקע מבצע החיפושים הנרחב לאיתור שלושת הנערים הישראלים שנעדרים מאז יום חמישי בלילה, ולפי החשד נחטפו על ידי גורמים עוינים. שעות מאז דווח על היעדרותם, פרש צה"ל כוחות מיוחדים וכוחות חי"ר מתוגברים באזור יהודה ושומרון על מנת לאתר את הנערים.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה את כל היחידות המיוחדות להיות בכוננות מלאה. חפ"ק של פיקוד המרכז של צה"ל בשיתוף עם המשטרה, בפיקודו של אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, הוקם בקריית ארבע, ואליו מתנקז מידע שנאסף מהשטח. בסריקות, שחלקן נעשות בתוך כפרים פלסטיניים בשטחי A, משתתפות יחידות עילית של הצבא. במאמץ לאתר את הנעדרים משתתפים גם שב"כ, אגף המודיעין של צה"ל, משמר הגבול ומשטרת ישראל.

חשש לחטיפה: כותרות נוספות
נתניהו שוחח עם אבו מאזן: "הוא האחראי לגורל הנערים"
פאזל מרסיסי מודיעין: כך פועל שב"כ לאתר את הנערים
השלכות החטיפה: סתימת הגולל על חידוש המשא ומתן
"ארגון המזוהה עם אל-קאעדה קיבל אחריות לחטיפת הנערים"
דובר חמאס קרא להתעמת עם חיילים: "להרחיב המאבק"
קרובי הנעדרים קיבלו הודעה כוזבת: "חולצו בהצלחה"

הטרמפיאדה בגוש עציון שבה המתינו הצעירים שנעדרים. עומר מירון
הטרמפיאדה בגוש עציון שבה נראו לאחרונה הנערים/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully