וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר חמאס קרא להתעמת עם חיילים: "להרחיב המאבק"

14.6.2014 / 0:03

בעקבות הדיווח על האפשרות ששלושה נערים נחטפו, חגגו האסירים הפלסטינים בישראל, ויריות שמחה נשמעו בגדה המערבית. בכירים בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס: "המשיכו לחטוף ישראלים"

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בעקבות הדיווחים על האפשרות ששלושה נערים ישראלים נחטפו, קרא אמש (שישי) חמאס לפלסטינים בכל אזורי הגדה להתעמת עם כוחות צה"ל. דובר הארגון, חסאם בדראן, קרא בדף הפייסבוק שלו לאזרחים בגדה המערבית שלא לאפשר לצה"ל לנוע בחופשיות באזור חברון. כמו כן, הוא אמר כי זוהי הזדמנות להרחיב את היקף המאבק ולהחזיר את הגדה למקומה הטבעי בשלטון ההתנגדות.

דובר גדודי עז-אלדין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עוביידה, פרסם אתמול הודעה בטוויטר בעקבות האירוע. "כל עוד יש פלסטינים המתנגדים בגדה, הכובש לא ינוח על זרי הדפנה, והציונים ייכוו מאש הפשעים שהם מבצעים באסירים ובמסגד אל-אקצא", כתב. כמו כן בכירים בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס אמרו לכלי תקשורת ערביים כי יש להמשיך לחטוף ישראלים כדי להביא לשחרור אסירים פלסטינים.

בגדה המערבית חוגגים היום בעקבות הדיווחים. בכלי התקשורת הפלסטינים דווח כי תושבי מחנות הפליטים בלאטה וג'נין ירו יריות שמחה, וגם בשכם ובחברון נשמעו יריות ויצאו תהלוכות שמחה. אסירים פלסטינים המוחזקים בישראל הביעו גם כן שמחה בעקבות הדיווחים.

עוד בנושא:
קרובי הנעדרים קיבלו הודעה כוזבת: "חולצו בהצלחה"
הנערים נעדרים בשטחים: "קיווינו שהוא ישן אצל חבר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת הנעדרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אתמול קיים ראש הממשלה התייעצות ביטחונית בלשכתו בירושלים בהשתתפות שר הביטחון והשר לביטחון הפנים, ואמר: "ישראל רואה ברשות הפלסטינית אחראית לשלומם של הנעדרים". דובר מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית, עדנאן אל-דמירי, הגיב לדבריו, ודחה את הטלת האחריות של נתניהו. לדבריו, האירוע התרחש באזור C, הנמצא באחריות הביטחונית של צה"ל ולא של הרשות הפלסטינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הטרמפיאדה בגוש עציון שבה המתינו הצעירים שנעדרים. עומר מירון
הטרמפיאדה שבה נראו לאחרונה הנערים/עומר מירון

אחר הצהריים הותר לפרסום כי שלושה תלמידי ישיבה, בני 16-19, נעלמו אמש לאחר שיצאו מישיבה בכפר עציון וטפסו טרמפים לכיוון בנימין. לאחר שלא הגיעו לבתיהם ולא ענו לשיחות קרובים שהתקשרו, התעורר חשד לשלומם. במערכת הביטחון חוששים כי השלושה נחטפו בידי גורמי עוינים.

החל משעות הבוקר המוקדמות פרסו בצה"ל כוחות מיוחדים וכוחות חי"ר מתוגברים באוגדת יהודה ושומרון על מנת לאתר רמזים להיעלמותם של הנערים. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה את כל היחידות המיוחדות להיות בכוננות מלאה.

חפ"ק של פיקוד המרכז של צה"ל בשיתוף עם המשטרה, בפיקודו של אלוף ניצן אלון, הוקם בקריית ארבע, ואליו מתנקז מידע שנאסף מהשטח. בסריקות, שחלקן נעשות בתוך כפרים פלסטיניים בשטחי A, משתתפות יחידות עילית של הצבא. במאמץ לאתר את הנעדרים משתתפים גם שב"כ, אגף המודיעין של צה"ל, משמר הגבול ומשטרת ישראל.

(עדכון ראשון: 20:34)

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully