וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

שלושת הגברים שהותקפו בטובא זנגרייה שחזרו את רגעי האימה, ראש ממשלת תאילנד המודחת נעצרה ואיראן מיישמת את הסכם הביניים שחתמה עם המעצמות. אלה הכותרות שעשו את השבת

ארבע שנים אחרי: הרוג עשירי ממשט ה"מרמרה" לעזה

אור סולימאן סוילמז, אזרח טורקי בן 51 שנפצע במשט המרמרה ב-2010 מאש ישראלית ומאז שהה בתרדמת, מת אמש (שישי) בבית החולים. בכך עלה לעשרה מניין ההרוגים מהמתקפה הישראלית על הספינה. סוילמז היה בין 30 נוסעי הספינה שנפצעו בתקרית.

ארבע שנים לאחרי אירועי המשט לעזה, האש סביב הנושא מסרבת לדעוך. עם זאת, דווח כי ישראל וטורקיה מתקרבות מאוד לסיכום על סכום הפיצויים למשפחות ההרוגים והפצועים הטורקים בהשתלטות על האנייה. הצדדים חלוקים עדיין על הסכום הסופי של הפיצוי, אך ההערכה היא שהוא ייאמד במיליונים בודדים של דולרים עבור כל אחד מההרוגים.

בספר חדש שפורסם אתמול, טוען שגריר טורקיה בישראל דאז, אחמט צ'ליקול, כי ייתכן שהייתה למצרים יד במשבר המאווי מרמרה, שהוביל להידרדרות ביחסים בין ישראל לטורקיה. בין הטענות המובאות בספר של צ'ליקול, נאמר כי אחד המשתתפים במשט חשוד שהוא חבר במודיעין המצרי, וכי ייתכן שהוא הגזים בפני ישראל בנוגע לנשק שנמצא על סיפור המאווי מרמרה.

"היה ברור שבאו להרוג אותנו, הרגשנו בעזה"

"כמעט לינץ'" בטובא זנגרייה: תושבים מהיישוב הבדואי שבגליל המזרחי חשודים שתקפו שלשום (חמישי) שלושה גברים שהגיעו למקום בשל חשש שהגיעו לעשות פעולת "תג מחיר". השלושה, תושבי חצור הגלילית, הגיעו לקבל טיפול מרופא שיניים מהיישוב, לאחר שאחד מהם סבל מכאבים ולא מצא רופא אחר באזור. "היה שם ממש לינץ', ראינו את המוות בעיניים שלהם", שחזרו השלושה. "הם רצו אחרינו כאחוזי טירוף.

"יידו לעברינו אבנים גדולות, היכו במוטות ברזל תוך כדי קריאות 'אללה אכבר'. הרגשנו כאילו אנחנו בעזה ולא האמנו שדבר כזה קורה אצלנו ליד הבית". המשטרה הגיעה לחלצם כשאחד מהם נזקק לטיפול רפואי ואושפז במחלקה האורתופדית בבית החולים זיו בצפת. שני חבריו נפצעו באורח קל. בית משפט השלום בנצרת האריך עד יום שני את מעצרם של שלושה חשודים, תושבי טובא, שהמשטרה עצרה בחשד למעורבות בתקיפה.

אחרי ההפיכה: ארה"ב משעה הסיוע הצבאי לתאילנד

ארצות הברית הודיעה אמש כי תשעה את הסיוע הצבאי שהיא מעניקה לתאילנד, בסך 3.5 מיליון דולרים. סגנית דוברת משרד החוץ, מארי הארף, אמרה בתדרוך לכתבים בוושינגטון הבירה כי טרם הוחלט אם ארצות הברית תמשיך להעביר לתאילנד סיוע אזרחי בסך שבעה מיליון דולרים וכן סיוע מתכניות גלובליות ואזוריות.

לדברי הארף, הסיוע שהושעה שימש לתשלום עבור רכישת כלי נשק ועבור קורסים להכשרת קצינים לצבא התאילנדי. הרף הוסיפה כי ארצות הברית כבר מקיימת מגעים עם ראשי הצבא התאילנדים, אך לא מסרה פרטים נוספים בנושא.

בשעות הבוקר שודרה הודעה בטלוויזיה המקומית, לפיה אוסרת המועצה הצבאית על 155 אזרחים, בהם פוליטיקאים ופעילים פוליטיים, לעזוב את המדינה, כדי "לשמור על השלום ולפתור את הסכסוך". זמן קצר לאחר מכן, עצר הצבא את ראש הממשלה המודחת, יינגלוק צ'ינוואט, יחד עם אחותה וגיסה. במשך כמה שעות היא הוחזקה בבסיס צבאי בבנגקוק ולאחר מכן הועברה למקום לא ידוע. "מעצרה לא יארך יותר משבוע", צוטט קצין בצבא בסוכנות הידיעות רויטרס. "אנחנו רק צריכים לארגן את העניינים במדינה קודם".

האו"ם: איראן נטרלה 80% מהאורניום המועשר

איראן מיישמת את הסכם הביניים שחתמה עם המעצמות, והיא הפחיתה באופן משמעותי את מצבורי הנשק הגרעיני שלה – כך עולה מדוח רבעוני שפרסמה אתמול הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), הפועלת בחסות האו"ם. הדוח העלה כי מאז ינואר, אז נכנס לתוקפו הסכם הביניים שנחתם בנובמבר בז'נבה, איראן נטרלה יותר מ-80% ממאגר האורניום שברשותה, המועשר לרמה גבוהה של 20%.

כעת, לפי המסמך, לאיראן פחות מ-40 קילוגרמים מהחומר, שיכול לשמש להכנת פצצת גרעין בקלות יחסית. במסגרת הסכם הביניים, טהראן התחייבה לעצור את העשרת האורניום לרמת 20%, ולנטרל מחצית ממאגרי האורניום שכבר העשירה לדרגה הזו - כ-200 קילוגרמים - באמצעות הפיכתם למוטות דלק גרעיניים. איראן התחייבה לדלל את גם המחצית השנייה של המאגר, לאורניום בדרגת העשרה של לא יותר מ-5%. ישראל דורשת שבהסכם הסופי, איראן לא תורשה להעשיר אורניום לדרגה של יותר מ-3.5%.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

פוטין: נכבד את תוצאות הבחירות לנשיאות אוקראינה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצהיר כי יכבד את תוצאות הבחירות לנשיאות אוקראינה, שיערכו ביום ראשון הקרוב. עם זאת, אמר פוטין שהיה עדיף אילו היה מתקיים משאל עם בנושא והייתה מנוסחת חוקה חדשה. "אנו מבינים שהעם האוקראיני רוצה שארצו תצא מהמשבר שבו היא נתונה. אנו נכבד את בחירתם", אמר פוטין במהלך כנס כלכלי בעיר סנט פטרסבורג.

"למרות זאת, במסגרת החוקה הנוכחית הנשיא החוקי הוא עדיין ויקטור ינוקוביץ'. מחר אוקראינה יכולה להיות חברה בנאט"ו", הסביר פוטין את עמדתו. "מחרתיים עלולים לפרוש שם סוללת נ"ט אמריקנית. איש מעולם לא דן עמנו בנושא הזה". הוא טען כי אם לא היה מספח את חצי האי קרים, "המצב היה גרוע יותר באודסה, שם אנשים נשרפים חיים".

ערב ביקור האפיפיור: "ישו בן זונה" על כנסייה בבאר שבע

ערב ביקורו של האפיפיור פרנציסקוס בישראל, פעולות בגנות הנצרות נעשו אתמול בשני מקרים נפרדים. באחד המקרים רוססה על קיר כנסייה בעיר העתיקה בבאר שבע כתובת נאצה שבה נכתב "ישו בן זונה". משטרת באר שבע פתחה בחקירת המעשה. הכתובת הוסרה. מפקד מרחב נגב של המשטרה, תת-ניצב פרץ עמר, אמר בתגובה לתקרית: "המשטרה רואה בחומרה רבה את המעשה ופועלת לאתר ולעצור את החשודים במעשה".

מוקדם יותר אתמול נעצרו שני צעירים תושבי ירושלים מתנועת "חזית יהודית" בחשד שתלו מודעות בגנות הנצרות והאפיפיור. במודעות שתלו בשכונת שמואל הנביא נכתב בין היתר "צא טמא" ו"תחזיר את כלי המקדש". סנגורם של השניים מעמותת חננו, איתמר בן גביר, אמר בתגובה: "למשטרה אסור לסתום את הפה למי שמבקש להטיח ביקורת באפיפיור".

צעיר נורה למוות, בן 19 נפצע קשה מדקירה

נער בן 17 נהרג הלילה מירי, לאחר שנמצא פצוע אנוש ומוטל בבית קפה סמוך לכניסה לכפר איכסאל בגליל. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לנער טיפול רפואי ופינו אותו לבית חולים העמק בעפולה, כשהוא ירוי בפלג גופו העליון.

בבית החולים, עם זאת, לא נותר לצוות הרפואי אלא לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית עולה כי נסיבות האירוע פליליות. המשטרה פתחה בחקירה, ובמקום נמצאים כוחות זיהוי פלילי. חיפוש נערך אחר החשודים בירי, שככל הנראה נמלטו מהמקום.

במקרה נוסף, צעיר בן 19 נפצע הלילה באורח קשה מדקירה במהלך קטטה בין חבורות צעירים ברחוב התנאים בחולון. ניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום שהוזעקה למקום העניקה לפצוע טיפול ראשוני ופינתה אותו לבית החולים איכילוב בתל אביב. צוותי משטרת מרחב איילון הוזעקו למקום בניסיון לאתר את המעורבים בתקיפה, אולם גם במקרה זה לא נעצרו חשודים עד כה.

רעש אדמה ברחבי הארץ: "המיטה זזה כמו קרוסלה"

רעידת אדמה בעוצמה 4.1 בסולם ריכטר הורגשה הבוקר ברחבי הארץ. מהמכון הגיאופיזי נמסר כי מקור הרעש הוא בערבה, כ-75 קילומטרים מדרום לים המלח, אך גולשי וואלה! חדשות דיווחו במייל האדום ובפייסבוק כי הרגישו את הרעש החלש יחסית, גם באזור המרכז וצפון מישור החוף.

גולשים מרחבי הארץ סיפרו כי רעידת האדמה הורגשה, בין היתר, בחיפה, באר שבע, דימונה, ערד, רחובות, פתח תקווה וגבעתיים. "הרגשתי את כל המיטה זזה פעמיים", כתבה עדינה אוזן לניאדו שמריהו מנתיבות, "ממש הזוי". אוסנת נתן מאילת הוסיפה: "אני גרה בקומה 9 והרגשתי את המיטה זזה כמו קרוסלה, וגם הטלוויזיה, בדיוק ראיתי סרט וזה היה מפחיד".

3 הרוגים מירי ליד המוזיאון היהודי בבריסל; "הרקע אנטישמי"

שלושה בני אדם נהרגו ואדם נוסף נפצע באורח אנוש מירי בשכונת סבלון שבבריסל, סמוך למוזיאון היהודי של בלגיה. שירותי הכיבוי מסרו כי 12 בני אדם נוספים מוגדרים נפגעי הלם, והם נלקחו להמשך טיפול על ידי שירותי ההצלה. החשוד בביצוע הירי נמלט מהזירה. לטענת שרת הפנים של בלגיה, ג'ואל מילקה, "כל הראיות מצביעות על כך שמדובר במתקפה אנטישמית".

מחקירה ראשונית, עלה כי מכונית מסוג "אודי", ככל הנראה גנובה, עצרה מחוץ למוזיאון. אחד מנוסעיה נכנס למוזיאון כשעל גבו הוא נושא תיק ופתח באש. הוא יצא מהמוזיאון ונמלט במכונית, כשאיתו אדם נוסף או שניים. לעדי ראייה היה ככל הנראה זמן לראות את לוחית הרישוי של המכונית, אולם לא ידוע אם היורים נשארו באותו כלי רכב.

מארק, העובד סמוך לזירת הירי, סיפר לרשת RTL הבלגית: "שמעתי רעש שנשמע כמו ירי, לפחות חצי תריסר יריות. אז היה שקט במשך דקה, ואז הירי התחדש, עוד חצי תריסר יריות. המשטרה הגיעה וסגרה את האזור. גם אמבולנסים הגיעו למקום. כל הרובע נסגר, וכעת יש פה כוחות משטרה גדולים, שוטרים סמויים, אמבולנסים ועוברי אורח רבים".

האפיפיור נחת בירדן: "יש להגיע לפתרון צודק לסכסוך"

מטוסו של האפיפיור פרנציסקוס נחת היום בירדן, שם יחל במסע בן שלושה ימים במזרח התיכון. בעוד פחות מיממה ינחת פרנציסקוס בנמל התעופה בן גוריון, אך נראה שאינו יכול להמתין עד להגעתו לארץ הקודש. זמן קצר לפני שנחת בירדן, כשנכנס המטוס של חברת "אל-איטליה" שעל סיפונו האפיפיור, למתחם האווירי של ישראל בדרכו לעמאן, ביקש פרנציסקוס להעביר מסר לישראל.

האפיפיור, באמצעות קברניט המטוס, ביקש אישור מיחידת הבקרה האווירית במירון לחלוף בשמי ישראל והעביר ברכה מיוחדת לתושבי ישראל ולנשיא שמעון פרס: "אני אתחיל את המסר מהאפיפיור פרנציסקוס ישירות לכבוד הנשיא שמעון פרס, נשיא מדינת ישראל, תל אביב", אמר הטייס. "לארץ הקודש, לכל הישראלים ולך אני שולח את איחוליי. אני מצפה לפגישה עמך ולביקור בארץ הקודש. אני שולח לך ולכל האזרחים את ברכותיי השופעות".

לאחר הגעתו לירדן, פרנציסקוס קרא ליישום צעדים באופן דחוף לסיום מלחמת האזרחים בסוריה השכנה. הוא שיבח את המלך עבדאללה על מאמציו "לרדוף שלום בר-קיימא לאזור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully