וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפיכה: ארה"ב משעה הסיוע הצבאי לתאילנד

סגנית דוברת משרד החוץ האמריקני אמרה בתדרוך לכתבים בוושינגטון כי ארצה תעצור את הסיוע בסך 3.5 מיליון דולרים. טרם הוחלט אם תמשיך להעביר סיוע אזרחי. ראש הממשלה המודחת נעצרה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארצות הברית הודיעה אמש (שישי) כי תשעה את הסיוע הצבאי שהיא מעניקה לתאילנד, בסך 3.5 מיליון דולרים. סגנית דוברת משרד החוץ, מארי הארף, אמרה בתדרוך לכתבים בוושינגטון הבירה כי טרם הוחלט אם ארצות הברית תמשיך להעביר לתאילנד סיוע אזרחי בסך שבעה מיליון דולרים וכן סיוע מתכניות גלובליות ואזוריות.

לדברי הארף, הסיוע שהושעה שימש לתשלום עבור רכישת כלי נשק ועבור קורסים להכשרת קצינים לצבא התאילנדי. הרף הוסיפה כי ארצות הברית כבר מקיימת מגעים עם ראשי הצבא התאילנדים, אך לא מסרה פרטים נוספים בנושא.

עוד ידיעות על המשבר בתאילנד:
צבא תאילנד עצר את ראש הממשלה המודחת
ההפיכה בתאילנד: ארה"ב מאיימת לעצור הסיוע הצבאי
צבא תאילנד השלים את ההפיכה: "נשלוט עד שהסדר ישוב"

חיילים מצבא תאילנד מאבטחים בסיס צבאי בבנגקוק, 23 במאי 2014. AP
חיילים מבסיס בבנגקוק מפטרלים בבירה, אתמול/AP

בשעות הבוקר שודרה הודעה בטלוויזיה המקומית, לפיה אוסרת המועצה הצבאית על 155 אזרחים, בהם פוליטיקאים ופעילים פוליטיים, לעזוב את המדינה, כדי "לשמור על השלום ולפתור את הסכסוך". זמן קצר לאחר מכן, עצר הצבא את ראש הממשלה המודחת, יינגלוק צ'ינוואט, יחד עם אחותה וגיסה. במשך כמה שעות היא הוחזקה בבסיס צבאי בבנגקוק ולאחר מכן הועברה למקום לא ידוע. "מעצרה לא יארך יותר משבוע", צוטט קצין בצבא בסוכנות הידיעות רויטרס. "אנחנו רק צריכים לארגן את העניינים במדינה קודם".

רמטכ"ל הצבא, הגנרל פריות צ'אן אוצ'ה, הודיע כי יש לערוך רפורמה חוקתית במדינה לפני שיתאפשר לקיים בחירות. על פי הדיווחים, הרמטכ"ל אמור היה להיפגש היום עם מלך תאילנד הוותיק, פומיפון אדוניאדט, ולהסביר לו את מניעי ההפיכה. בתוך כך, שישה קצינים בכירים בצבא מונו לנהל את ענייני המדינה, ומפקדים אזוריים מונו לנהל את סוגיות הפנים.

ביום חמישי הביע שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אכזבה מהחלטתו של צבא תאילנד להשעות את החוקה. קרי קרא להשיב לאלתר את הממשל האזרחי ואת המשטר הדמוקרטי ואמר כי "בעוד שאנו מעריכים את ידידותנו ארוכת השנים עם העם התאילנדי, לפעולה הזאת יהיו השלכות שליליות על יחסי ארה"ב-תאילנד, בייחוד על מערכת היחסים שלנו עם הצבא התאילנדי". קרי הוסיף כי למהלך "אין כל הצדקה" וכי "אנו בוחנים את הסיוע הצבאי ועניינים משותפים נוספים בהתאם לחוק האמריקני". גם הפנטגון הודיע שהוא בוחן את שיתוף הפעולה הצבאי עם תאילנד, ובכלל זה תמרון ממושך במדינה, בו משתתפים כ-700 נחתים וחובלים אמריקנים.

(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully