וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפיכה בתאילנד: הצבא עצר את ראש הממשלה המודחת

יינגלוק צ'ינוואט נעצרה יחד עם אחותה וגיסה. היא הוחזקה זמן מה בבסיס צבאי בבנגקוק, משם נלקחה למקום לא ידוע. הרמטכ"ל: לפני בחירות צריך לערוך רפורמות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הגנרלים מהדקים את אחיזתם בתאילנד: הצבא עצר היום (שישי) את ראשת הממשלה המודחת של המדינה, יינגלוק צ'ינוואט, כמו גם את אחותה וגיסה. על פי דיווחים, היא הוחזקה בבסיס צבאי בבנגקוק במשך כמה שעות, ואז נלקחה למקום לא ידוע.

כמו כן, רמטכ"ל הצבא, הגנרל פריות צ'אן אוצ'ה, זימן מושלים, אנשי עסקים ואנשי ציבור לבסיס של הצבא בבירה, ואמר להם כי יש לערוך רפורמה חוקתית לפני קיומן של בחירות במדינה. שישה קצינים בכירים בצבא מונו לנהל את ענייני המדינה, ומפקדים אזוריים מונו לנהל את סוגיות הפנים.

עוד ידיעות על המשבר בתאילנד
ההפיכה בתאילנד: ארה"ב מאיימת לעצור הסיוע הצבאי
צבא תאילנד השלים את ההפיכה: "נשלוט עד שהסדר ישוב"
משטר צבאי? הישראלים בתאילנד רגועים: "הכול כרגיל"

חיילים מצבא תאילנד מאבטחים בסיס צבאי בבנגקוק, 23 במאי 2014. AP
חיילים מצבא תאילנד מפטרלים בבירה בנגקוק, היום/AP

"מעצרה לא יארך יותר משבוע", צוטט קצין בצבא בסוכנות הידיעות רויטרס. "אנחנו רק צריכים לארגן את העניינים במדינה קודם". בנוסף לכך, דווח כי הרמטכ"ל אמור היה להיפגש היום עם מלך תאילנד הוותיק, פומיפון אדוניאדט, ולהסביר לו את מניעי ההפיכה.

הבוקר אסרה המועצה הצבאית על 155 אזרחים, בהם פוליטיקאים ופעילים פוליטיים, לעזוב את המדינה. כך על פי הודעה ששודרה בטלוויזיה המקומית. זאת, על מנת "לשמור על השלום ולפתור את הסכסוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

המערב מגנה את ההפיכה

אתמול גינו מדינות המערב, ובראשן ארצות הברית, את ההפיכה הצבאית במדינה. "אין כל הצדקה למהלך הזה", אמר שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי. הוא אמר כי בוושינגטון יבחנו תבחן את שיתוף הפעולה בין המדינות ואת הסיוע שוושינגטון מעניקה לבנגקוק. קרי הביע אכזבה מהחלטתו של צבא תאילנד להשעות את החוקה וקרא להשיב לאלתר את הממשל האזרחי ואת המשטר הדמוקרטי. הוא הזהיר כי להפיכה יהיו "השלכות שליליות", אולם לא הודיע על צעדי ענישה מידיים.

מפגינים נגד ממשלת תאילנד חוגגים את השלמת ההפיכה הצבאית. בנגקוק, 22 במאי 2014. AP
מפגינים המתנגדים לממשלה חוגגים את נפילתה, אתמול/AP

גם האיחוד האירופי אמר כי הוא עוקב אחר ההתפתחויות בתאילנד בדאגה רבה. "הצבא חייב לקבל ולכבד את הסמכות החוקתית של הכוח האזרחי כבסיס עקרוני לשלטון דמוקרטי", אמרה שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון. "הדבר החשוב ביותר הוא שתאילנד תחזור במהרה למסלול הדמוקרטי. בנוגע לזה, אנו מדגישים את החשיבות של קיום בחירות מהימנות וכוללות בהקדם האפשרי", הוסיפה.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה את ההפיכה וקרא "לשוב מידית לסדר החוקתי ולארגון של הליך בחירות". בגרמניה קרא שר החוץ פרנק-וולטר שטיינמאייר לבחירות קרובות. "זכויות חוקתיות חייבות להישמר, וזה כולל את חופש העיתונות", אמר. עמיתו היפני פומיו קישידה הגדיר את ההפיכה "מצערת" וקרא "להחזיר במהרה את המערכת הדמוקרטית על כנה". גם סינגפור, שכנתה של תאילנד, הביעה "דאגה רבה" מהמצב.

צבא תאילנד הכריז על משטר צבאי. מאי 2014. AP
צבא תאילנד הכריז על משטר צבאי. מאי 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully