וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטר צבאי? הישראלים בתאילנד רגועים: "הכול כרגיל"

20.5.2014 / 11:37

למרות ההכרזה על משטר צבאי במדינה ואזהרות המסע שפרסם משרד החוץ, הישראלים השוהים בתאילנד מסרבים להיכנס ללחץ: "היו כבר 20 הפיכות צבאיות בעשורים האחרונים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צבא תאילנד הכריז אמנם על משטר צבאי, אך הישראלים המתגוררים במדינה ואלה שמטיילים במדינה, חרף אזהרות המסע של משרד החוץ, אינם מתרגשים. "ברור שזה לא טוב לגבי התיירות כי זה יוצר מצג שווא שאי אפשר להגיע לבנגקוק, אבל בפועל אנחנו לא מרגישים את זה, זה לא מפריע לאזרחים ביום יום", הודה איציק מחלב, ישראלי שמתגורר בבנגקוק.

עוד ידיעות על תאילנד:
בשל המשבר: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לתאילנד
בית המשפט בתאילנד: ראשת הממשלה תודח מתפקידה
המחאה גוברת: ראש ממשלת תאילנד עזבה את בנגקוק

רק בשבוע שעבר המליץ משרד החוץ לתיירים הישראלים בבנגקוק להימנע מהגעה למקומות שבהם מתקיימות הפגנות ולהתרחק מאירועים בעלי אופי פוליטי. כמו כן, הומלץ לשמור על ערנות "ולנהוג במשנה זהירות".

צבא תאילנד הכריז על משטר צבאי. מאי 2014. AP
"קמנו היום בבוקר והכול אותו דבר". בנגקוק, היום/AP

"אני בבנגקוק ליד כל הבלגן. רואים את אנשי הצבא ברחובות אבל זה לא משטר צבאי. הם רק בכוננות למקרה שיהיו מהומות, אז הם נכנסים באמצע ומפרידים", סיפר מחלב. "היו לאחרונה מהומות בין ה'אדומים' (חברי תנועת "החולצות האדומות" הנמצאת בשלטון, ד"י) לבין ה'צהובים' (האופוזיציה, ד"י), המייצגים שתי מפלגות שונות. המפלגה הצהובה הפילה לאחרונה את הממשלה ובגלל זה הצבא הכריז על משטר צבאי".

אורן, מהמרכז הישראלי בבנגקוק סיפר: "קמנו היום בבוקר והכול אותו דבר, אין בלגן. במקום שבו אנחנו נמצאים אין שום שינוי. אני רק שמעתי מאנשים שנכנסו למרכז שאמרו שיש מהפכה, אני לא רואה את המהפכה, אז אני לא יודע. היו במשך חצי שנה הפגנות, כנראה שזאת הסיבה לכך שהצבא הכריז על משטר צבאי".

דברים דומים אמר זיו, ישראלי שחי בתאילנד: "שמענו על זה הבוקר. מבחינת ההרגשה אין שום דבר שונה. הכול ממשיך כרגיל. אנחנו נמצאים בפוקט, ממש הכול רגיל. אם לא היינו רואים את זה בחדשות לא היינו יודעים. אני התעדכנתי מהחדשות בישראל, פה לא יודעים על זה כלום. פגשתי תיירים מכל העולם ואף אחד לא אמר על זה כלום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צבא תאילנד הכרזי על משטר צבאי. רויטרס
"אין שינוי בטיסות לתאילנד או בתוכה". כוחות הביטחון בתאילנד, היום/רויטרס

אביבה, מסוכנות הנסיעות סגול המשווקת טיסות לתאילנד דיברה באופן דומה: "בעיקרון אנחנו לא מרגישים שום דבר, אנחנו יודעים שהבוקר הכריזו על שלטון צבאי בבנקוק כדי לשמור על הסדר ולמנוע מהומות, היו לאחרונה הרבה הפגנות. בכל התקופה האחרונה לא הייתה שום הפרעה או פעילות שמונעת מאנשים להגיע ולטייל בתאילנד".

גם דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל, מבקש להרגיע: "הבוקר פורסמה הודעה על ממשל צבאי בתאילנד. זה לא אומר שחל שינוי כלשהו בהתנהלות השגרתית במדינה בכלל או בבנגקוק בפרט. הכול - אבל ממש הכול - ממשיך כרגיל. אין עוצר, אין סגירה של חנויות או מועדונים, אין שינוי בטיסות לתאילנד או בתוכה".

לטענת קלמן, הדבר היחיד שהשתנה זו ההתנהלות הפוליטית בין שני המחנות במדינה. "היו כבר 20 הפיכות צבאיות בתאילנד מאז כינון הדמוקרטיה המודרנית, כמה מהן בשנים האחרונות, והסיבה היא פשוטה; בלי מעורבות צבאית כנראה קשה לכפות פשרה בין ה'אדומים' לבין ה'צהובים'. סביר להניח שתהיה תקופה קצרה של ממשל צבאי ולאחר מכן שוב בחירות, והכול חוזר חלילה. כמובן יש לשים לב להתפתחויות אבל בגדול אין כל סיבה לשנות תכניות לגבי נסיעות לתאילנד".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully