וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא תאילנד הכריז על משטר צבאי: "זו לא הפיכה"

לראשונה מאז 2006, לקח הצבא את המושכות, והכריז על הצעד הדרמטי לצורך "שמירה על החוק והסדר". המשבר הפוליטי בתאילנד החריף לאחרונה עם הדחת ראש הממשלה יינגלוק צ'ינוואט

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צבא תאילנד הכריז הלילה (שלישי) על משטר צבאי בשל המשבר הפוליטי המחריף במדינה. על פי הודעת הצבא, ששודרה בטלוויזיה המקומית, הצעד ננקט לצורך "שמירה על החוק והסדר. הציבור לא צריך להיתפס לבהלה, ויכול להמשיך לחיות את חייו". לטענת הצבא, הצעד לא משפיעה על הממשלה, שממשיכה לתפקד למרות הצעד הדרמטי. עוד נמסר מהצבא, שנקט בצעד זה לאחרונה ב-2006, כי "לא מדובר בהפיכה, אלא במהלך שמעניק לכוחות הצבאיים שליטה בכל המדינה". זמן קצר לאחר ההכרזה, החלו לזרום דיווחים מהמדינה על כך שתחנות הטלוויזיה בבירה בנגקוק נמצאות תחת שמירה הדוקה של חיילים. כמה שעות מאוחר יותר, דווח כיי הצבא הורה לעשר תחנות להפזיק שידוריהן כדי "לשמור על השלום והסדר".

ג'טופורן פרומפן, ראש תנועת "החולצות האדומות" התומכת בממשלה בתאילנד, אמר לאחר הודעת הצבא כי הצעד לא ימנע את המשך ההפגנות בבנגקוק. לדבריו, המחאה תימשך עד אשר "יושבו הערכים הדמוקרטיים". "אנו נישאר כאן ונמשיך במחאתנו עד אשר יימשך התהליך שיוביל לבחירת ראש ממשלה חדש", אמר.


משבר פוליטי בתאילנד - כתבות אחרונות:
בית המשפט בתאילנד: ראשת הממשלה תודח מתפקידה
בשל המשבר: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לתאילנד

הצבא בתאילנד הכריז על משטר צבאי. רויטרס
"הצעד מעניק לצבא שליטה בכל המדינה". חייל מחוץ לתחנת טלוויזיה בבנגקוק, הלילה/רויטרס

ממשלת תאילנד תתכנס במקום מסתור על מנת לדון במשבר הפוליטי במדינה – כך מסר הבוקר סורנד ויאג'יבה, עוזרו של ראש הממשלה. הממשלה צפויה לדון בהחלת המשטר הצבאי עליו הכריז הלילה הצבא בתום שישה חודשים של אי-יציבות פוליטית במדינה. "ראש הממשלה זימן ישיבת חירום על מנת לדון במצב. מיקום הפגישה שתיערך בבית-בטוח יישאר חסוי", מסר העוזר. הצבא, שהחל לפרוס את כוחותיו ברחובות הערים הכחיש כי מדובר בהפיכה צבאית.

תאילנד ניצבת בחודשים האחרונים בפני תהו ובהו פוליטי. לפני כשבועיים הדיח בית המשפט החוקתי בבנגקוק את ראש הממשלה, יינגלוק צ'ינוואט, לאחר שהורשעה ב"שימוש לרעה בסמכותה", בין היתר כשהעבירה מתפקידו את ראש המועצה לביטחון לאומי, תאוויל פילנסרי, בניגוד לחוק בשנת 2011. הדחתה הגיעה אחרי חודשים רבים של מבוי סתום פוליטי, בצל מחאות המוניות בבירה וברחבי המדינה שהחלו בחודש נובמבר האחרון. המפגינים קראו להדחתה של צ'ינוואט, והאשימו אותה כ"בובה" של אחיה, ראש הממשלה לשעבר טקסין צ'ינוואט, שהודח בשנת 2006 ושוהה בגלות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

בשל המשבר: אזהרת מסע לישראלים

לאחר ההחלטה על הדחתה של צ'ינאווט, שבו מתנגדי הממשלה לרחובות בדרישה להתפטרות הממשלה הזמנית, בראשות שר המסחר ניוואתמרונג בונסוגפאיסן, ולדחיית הבחירות, שאמורות להתקיים ב-20 ביולי.

תומכיה של ראש הממשלה המודחת יצאו להפגין גם הם, ובאחת ההפגנות, שלושה ימים לאחר ההדחה, הזהיר פרומפן כי היענות לדרישות האופוזיציה, ומינוי ראש ממשלה שאינו נבחר, עלולים לדרדר את המדינה לאסון שעלול להסלים לכדי מלחמת אזרחים. ואכן, כמה ימים לאחר דברים אלו, נהרגו שני בני אדם בפיצוץ סמוך לאתר בו נערכה מחאה נגד הממשלה בבנגקוק. בכך עלה ל-27 מניין ההרוגים במשבר הפוליטי במדינה מאז חודש נובמבר האחרון.

על רקע המחאות האלימות בתאילנד, פרסם ביום שלישי שעבר משרד החוץ אזהרת מסע למדינה. המשרד ממליץ לתיירים הישראלים בבירה בנגקוק להימנע מלהגיע למקומות שבהם מתקיימות הפגנות, לאירועים בעלי אופי פוליטי ולריכוזי כוחות הביטחון. המשרד קורא למטיילים מישראל להיות ערניים ולנהוג במשנה זהירות, לפעול על פי הנחיות הרשויות המקומיות ולעקוב אחר דיווחי התקשורת.

(עדכון ראשון: 2:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully