וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בתאילנד: ראשת הממשלה תודח מתפקידה

יינגלוק צ'ינוואט הורשעה ב"שימוש לרעה בסמכות", על רקע הפגנות נרחבות נגדה בחצי השנה האחרונה. שרי הממשלה יישארו בתפקידם, אך טרם נקבע איך ייבחר מחליפה. "מעמדה הסתיים"

ראש ממשלת תאילנד מגיעה לשימוע בעניינה, מאי 2014. AP
הדיחה את ראש המועצה לביטחון לאומי על מנת להבטיח תפקידים למקורביה. צ'ינוואט מגיעה לשימוע בעניינה, אתמול/AP

ראשת ממשלת תאילנד, יינגלוק צ'ינוואט, הודחה היום (רביעי) מתפקידה על ידי בית המשפט החוקתי בבנגקוק, לאחר שהורשעה ב"שימוש לרעה בסמכותה", בין היתר כשהעבירה מתפקידו את ראש המועצה לביטחון לאומי, תאוויל פילנסרי, בניגוד לחוק בשנת 2011.

שר המסחר, ניוואתמרונג בונסוגפאיסן, יתמנה לתפקיד באופן זמני, עד לקיום הבחירות במדינה, ככל הנראה ב-20 ביולי.

פסיקת בית המשפט מגיעה אחרי חודשים רבים של מבוי סתום פוליטי, על רקע מחאות המוניות בבירה וברחבי המדינה שהחלו בחודש נובמבר האחרון. המפגינים קראו להדחתה של צ'ינוואט בחודשים האחרונים, לאחר שהאשימו אותה כ"בובה" של אחיה, ראש הממשלה לשעבר טקסין צ'ינוואט, שהודח בשנת 2006 ושוהה בגלות.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
פיצוץ עז במחסן שמן באיראן: "נפגעים רבים"
בוקו חראם הניגרי: "התלמידות בידינו, נמכור אותן"
מצרים: חשש למקרה ראשון של מוות מנגיף ה-MERS

הפגנות נגד ראש ממשלת תאילנד, אפריל 2014. AP
הפגנות נגד צ'ינוואט בבנגקוק, לפני שבוע/AP

טרם התברר כיצד מי שיחליף את צ'ינוואט ייבחר. לפי החוק במדינה, הבית התחתון של הפרלמנט התאילנדי בוחר את ראש הממשלה, אולם זה פוזר בחודש דצמבר בהוראתה של צ'ינוואט.

כעת גורמים במדינה חוששים מפרוץ הפגנות מחודשות על רקע ההחלטה, כשראשת הממשלה עדיין זוכה לתמיכה נרחבת בעיקר באזורים הכפריים של תאילנד. צ'ינוואט דחתה בשימוע שנערך לה אתמול את הטענה כי מפלגתה הרוויחה מהדחתו של פילנסרי, אך בית המשפט קבע כי עשתה זאת על מנת למנות את מקורביה לתפקידים בכירים.

"מעמדה של ראשת הממשלה הסתיים", אמר השופט בהחלטת בית המשפט, "יינגלוק לא יכולה להישאר בתפקידה כראשת הממשלה המכהנת". עם זאת, הוחלט כי השרים בממשלתה יישארו בתפקידם.

בתחילת פברואר, יצאו אזרחי תאילנד להצביע בבחירות לפרלמנט, אשר הוקדמו על רקע המחאה ההולכת וגוברת. באזורים רבים במדינה דווח כי על שיבושים בהליך ההצבעה, והבחירות בוטלו לבסוף על ידי בית המשפט החוקתי.

(עדכון ראשון: 10:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully