וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ עז במחסן שמן באיראן: "נפגעים רבים"

משה-חי הגיגת

7.5.2014 / 0:06

הפיצוץ הרעיד את העיר קוזין שבמרכז הרפובליקה האיסלאמית, וגרם להתפרצות שריפת ענק ולחסימת האזור. בשנים האחרונות אירעו כמה פיצוצים מסתוריים במדינה, חלקם במתקני העשרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום פרצה שריפת ענק/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיצוץ עז נשמע אמש (שלישי) בעיר קוזין במרכז איראן, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית החצי-רשמית "פארס". על פי הדיווח, הרשויות מצפות ל"נפגעים רבים". בתחילה פרסמה הסוכנות כי במקום 50 הרוגים, אך כעבור זמן קצר הדיווח נמחק ועדיין לא ברור מהו מספרם המדויק של הנפגעים.

בסוכנות הידיעות "מהר" דווח כי הפיצוץ אירע במחסן שמן למכונות בעיר המסחר שבה חנויות רבות - וכי במקום פרצה שריפת ענק. על פי הדיווח הזה, לא היו הרוגים או פצועים באירוע, אולם שניים מאנשי כוחות הכיבוי נפצעו באורח בינוני בניסיון להשתלט על השריפה, שעדיין משתוללת במקום. כמו כן דווח כי הרשויות חסמו את האזור.

עוד חדשות חמות:
נחש צפע הכיש גבר ברמת הגולן, מצבו קשה
בת 50 נהרגה מקריסת עץ בחיפה, בעלה ונכדה נפצעו
האיש שמוביל את מהפכת הקצינים בצה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשויות חסמו את אזור הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות אירעו כמה פיצוצים מסתוריים ברחבי הרפובליקה האיסלאמית. כך, באוגוסט 2012 אירע פיצוץ במתקן להעשרת אורניום בפורדו שליד קום וגרם להפסקת אספקת החשמל למקום. ראש ארגון האנרגיה האטומית של אירן, פירודאון עבאס דוואני, העריך אז כי "טרוריסטים ופושעים בינלאומיים הסתננו לשורות תוכנית הגרעין של אירן והם אחראים" לניסיון החבלה בתוכנית הגרעין.

חודשיים קודם לכן, חוסל מדען גרעין איראני בכיר בפיצוץ שאירע ברכבו באוניברסיטה הטכנית בצפון טהראן. ההרוג הוא פרופ' מוסטפא אחמדי רושאן, מרצה באוניברסיטת טהרן, ששימש כמנהל במתקן להעשרת אורניום בעיר נתנז במחוז איספהאן.

חודש קודם לכן, במאי 2012, אירעו באיראן שלושה פיצוצים מסתוריים. בפיצוץ הראשון נפגע בסיס בו עסקו משמרות המהפכה בפיתוח טילים ונהרגו 36 בני אדם, בהם מי שנחשב ל"אבי תוכנית הטילים" האיראנית, הגנרל חסן טהרני מוקדם. כשבוע לאחר מכן אירע הפיצוץ השני במתקן להמרת אורניום סמוך לאיספהן, המהווה נדבך מרכזי בתוכנית הגרעין האיראנית. בפיצוץ השלישי שאירע במפעל פלדה בעיר יזד שבמרכז המדינה, נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו עוד 12.

(עדכון ראשון: 20:42)

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully