וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בתאילנד: האופוזיציה מונעת הצבעה בקלפיות

AP, רויטרס

2.2.2014 / 9:55

רה"מ יינגלוק שינאווטרה צפויה לזכות בבחירות, שכן המפגינים נגדה החרימו את ההצבעה. האופוזיציה גם מנעה מתומכי השלטון להצביע בקלפיות, והתוצאות עלולות ליצור ממשלה חלשה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המצביעים בתאילנד יצאו לפנות בוקר (ראשון) לקלפיות כדי להצביע בבחירות לפרלמנט. הבחירות הוקדמו בשל ההפגנות המתמשכות במדינה מאז סוף 2013. ההצבעה נערכת תחת אבטחה כבדה של 100 אלף שוטרים וחיילים. היא התנהלה ברובה תחת שקט יחסי וללא אירועים ביטחוניים. בדרום המדינה נהרגו שלושה חיילים ופקיד בפיגוע, אך ההערכה היא שלא מדובר בפעולה הקשורה ליום הבחירות.

ואולם, באזורים רבים דווח כי המפגינים משבשים את ההצבעה, ומונעים מאנשי ועדת הבחירות לחדש את מלאי הטפסים בקלפיות. לפי ההערכה, עד 10% מהקלפיות נסגרו בשל שיבושים שגרמו המפגינים. האופוזיציה דורשת את התפטרותה של ראש הממשלה יינגלוק שינאווטרה, שמשמשת, לטענת המפגינים, בובה זמנית עד לחזרתו של אחיה הגולה, המנהיג לשעבר טקסין שינוואטרה.

בחירות לפרלמנט של תאילנד. בנגקוק, 2-1 בפברואר 2014. AP
ראש הממשלה שינוואטרה מגיעה לקלפי בבנגקוק, הבוקר/AP

יינגלוק, שזכתה בבחירות ב-2011, הצביעה בבנגקוק זמן קצר אחרי פתיחת הקלפיות בשעה 08:00 (03:00 לפי שעון ישראל). הקלפיות יסגרו בשעה 15:00 (10:00 לפי שעון ישראל), ושיעור ההצבעה צפוי להיות נמוך.

האופוזיציה מחרימה את הבחירות, ומפלגתה של ראש הממשלה יינגלוק צפויה אפוא לקבל את מרבית הקולות. אך יינגלוק תתקשה, כנראה, להחזיק בפרלמנט, לנוכח ההתנגדות העזה לשלטונה מצד רוב המפלגות הקטנות. כמו כן, מסתמן שהמפגינים הצליחו למנוע ממועמדים רבים מטעם הממשלה לרשום את עצמם בקלפיות. מצב זה עשוי להותיר את תאילנד בחוסר-ודאות פוליטי, ולמנוע מראש הממשלה יינגלוק להקים ממשלה יציבה או להעביר תקציב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בחירות לפרלמנט של תאילנד. בנגקוק, 2-1 בפברואר 2014. AP
חילופי אש בבנגקוק, אמש/AP

ראש הממשלה יינגלוק סירבה להתפטר מתפקידה, וטענה כי היא מוכנה לשאת ולתת עם האופוזיציה כדי לכונן רפורמות מרחיקות לכת. האופוזיציה דורשת להחליף את הממשלה במועצה זמנית, שתחוקק חוקים חדשים ותשנה את חוקי הבחירות.

ביום שבת נפצעו שבעה בני אדם בחילופי אש בין המשטרה למפגינים, הטוענים כי הממשלה נגועה בשחיתות עמוקה. מאז שפרצו המהומות בתאילנד בסוף 2013, נהרגו לפחות 10 אנשים, ועוד 600 נפצעו.

המשבר הפוליטי בתאילנד החל ב-2006. מפגינים האשימו את ראש הממשלה דאז, טקסין שינאווטרה, בשחיתות עמוקה, וקראו לו להתפטר. המחאה העממית הובילה להפיכה צבאית שגרמה להדחתו ולסילוקו מתאילנד. לדברי המפגינים, אחותו של טקסין משמשת כ"בובה" עד חזרתו. נאמניו של ראש הממשלה המודח נותרו בעמדת בכירות בצבא ואחרים שולטים בעמדות פוליטיות בכירות באזורים רבים מחוץ לבירה בנגקוק. עמיתיו זכו בכל מערכת בחירות שנערכו מאז 2001.

לקריאה נוספת
המפגינים שיתקו את בנגקוק כדי להדיח את ראש הממשלה
ראש ממשלת תאילנד שינאווטרה הודיעה על בחירות חדשות
160 חברי מפלגת האופוזיציה בבנגקוק הודיעו על התפטרותם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully