וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בתאילנד: 160 חברי מפלגת אופוזיציה יתפטרו

8.12.2013 / 11:56

המפלגה הדמוקרטית, מפלגת האופוזיציה הגדולה בתאילנד, הודיעה כי חבריה יתפטרו בניסיון נוסף להפיל את הממשלה. היום הציעה ראשת הממשלה לקיים משאל עם על המשך כהונתה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צפו במלך תאילנד קורא ליציבות, בשבוע שעבר

המחאה בתאילנד עולה שלב: מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בפרלמנט, המפלגה הדמוקרטית, הודיעה היום (ראשון) כי חבריה יתפטרו בהמוניהם על מנת לגרום לבחירות במדינה. המפלגה מונה 160 חברים מתוך 500 אנשי בית הנבחרים בבנגקוק. הודעת המפלגה מגיעה שעות ספורות לאחר הצעת ראשת הממשלה, יינגלוק שינאווטרה, לערוך משאל עם על עתיד ממשלתה. שינאווטרה הבטיחה בראיון טלוויזיוני להתפטר אם יעלה מתוצאות המשאל כי זהו רצון העם.

התפטרות חברי מפלגת האופוזיציה צפויה להחריף את המשבר במדינה, בה פרצו בשבועות האחרונים הפגנות סוערות נגד הממשל, ששככו מעט רק בימים האחרונים לרגל יום הולדתו של המלך. דובר המפלגה מסר כי חבריה לא יוכלו להשתייך יותר לגוף המחוקק משום שהוא "כבר לא מקובל על העם".

עוד על המשבר בתאילנד:
בשל יום הולדת המלך: המשטרה נסוגה מהמאבק במפגינים
ישראלים בתאילנד: "הימנעו מלהגיע לאזורי הקניות"
אולטימטום לראש ממשלת תאילנד: "עזבי תוך 48 שעות"

מפגינים נגד הממשל בתאילנד. Wason Wanichakorn, AP
מנהיג האופוזיציה קרא להמשיך לנסות להפיל את הממשלה/AP, Wason Wanichakorn

ההפגנות מתמקדות בדרישות להדיח את ראשת הממשלה, שאחיה טקסין הודח מתפקידו כראש ממשלה בעקבות פרשת שחיתות. גורמי אופוזיציה טוענים כי שינאווטרה אינה אלא "בובה" של אחיה המודח, הנמצא בגלות בדובאי. מאז פרצה המחאה נהרגו לפחות חמישה בני אדם וכ-300 נפצעו. מנהיג המפגינים, סגן ראש הממשלה לשעבר סותפ תאוקסובן, דחה את הצעותיה של ראשת הממשלה לנהל דיאלוג וקרא להמשיך לנסות ולהפיל את הממשלה.

אתמול רשמו המפגינים לזכותם ניצחון קטן, לאחר שראשת הממשלה הבהירה שתגנוז הצעת חוק שהייתה אמורה לאפשר לאחיה לחזור לפוליטיקה. בראיון שהעניקה לכתבים זרים היא טענה שהיא ובני משפחתה אינם תאבי כוח, וכל רצונם הוא שהמדינה תתנהל באורח דמוקרטי ושלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully