וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: המשטרה נסוגה, מפגינים צרים על בנייני הממשלה

אחרי שלושה ימי עימותים, שבהם נהרגו ארבעה בני אדם, הודיעה המשטרה במדינה שאין בכוונתה להתעמת עם המפגינים, הקוראים לראשת הממשלה להתפטר. מחסומים סביב מטה הארגון הוסרו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

מפגינים בתאילנד הסתערו הבוקר (שלישי) אל תוך מתחם משרדה של ראשת הממשלה בבירה בנגקוק והגיעו לשערי המבנה, ללא כל התנגדות מצד המשטרה. ראשת הממשלה, יינגלוק שינאווטרה, לא נמצאת במבנה, שנותר נעול מאז יום שישי. הבוקר פינתה המשטרה מחסומי בטון וגדרות תיל בסביבת מטה המשטרה הסמוך, מתוך הסכמה לאפשר למפגינים לפרוץ למקום, כפי שהודיעו שיעשו. צעד המשטרה בא במטרה להפיג את המתיחות בין ארגון אכיפת החוק לבין המפגינים נגד השלטון.

עוד על המחאה בתאילנד:
אלפים צבאו על משרדי הבולשת בבנגקוק, המתחם פונה
ישראלים בתאילנד: "הימנעו מלהגיע לאזורי הקניות"
אולטימטום לראשת הממשלה: "עזבי תוך 48 שעות"

הפגנות מחאה בתאילנד נגד ראשת הממשלה, דצמבר 2013. רויטרס
מפגינים מחוץ למשרד ראשת הממשלה בבנגקוק, הבוקר/רויטרס

המשטרה התאילנדית הודיעה מראש כי לא תעמוד בדרכם של מפגינים שינסו להסתער על מטה הארגון בבירה. "היום לא נשתמש בגז מדמיע, לא יהיו עימותים, נתיר להם להיכנס אם הם ירצו", אמר מפקד משטרת בנגקוק, קמרונביט תופקראצ'אנג לסוכנות הידיעות רויטרס. עד ראייה מסר כי המשטרה הסירה גדרות תיל שהקיפו את המטה בבירה. דובר מטעם הממשלה הוסיף ואמר: "המפגינים אומרים שהם רוצים להשתלט על בניינים ממשלתיים, אולם הממשלה לא מעוניינת לראות כל לחימה או עימותים, אז הורינו למשטרה לסגת", הוא ציין בפני עיתונאים. "אנו מעוניינים להימנע מאלימות ומעימותים". עם זאת, המפגינים טרם נכנסו לבניינים.

קודם לכן הודיעו המפגינים בתאילנד כי בכוונתם להסתער על מטה המשטרה בבנגקוק, במסגרת צעדיהם שנועדו להביא להדחתה של שינאווטרה. "אנא, התרחקו ממנו ומהתקהלויות בלתי חוקיות", נכתב בעלונים שפוזרו הלילה ברחבי הבירה התאילנדית, ותוכנם צוטט בכלי התקשורת המקומיים. מוביל המחאה, סותהפ תהוגסובאן, המבוקש בגין עבירות של התקוממות, נאם אמש במפני המפגינים. הוא דיבר בגנות המשטרה ואמר כי המפגינים יתפסו היום את המטות בעיר "וישייכו אותם לעם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנות מחאה בתאילנד נגד ראשת הממשלה, דצמבר 2013. רויטרס
המשטרה מנסה להפיג את המתיחות עם המפגינים. מפגין ושוטר מתחבקים בבנגקוק/רויטרס

המפגינים מוחים על כוונת השלטון בבנגקוק להעניק חנינה כללית שתאפשר לראש הממשלה לשעבר טקסין שינאווטארה, אחיה של ראשת הממשלה הנוכחית, לשוב לארצו מבלי לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו ב-2008 בגין ניצול המשרה, וקוראים להתפטרותה. המחאה, אשר החלה ב-24 בנובמבר, הייתה בעיקרה שלווה עד סוף השבוע האחרון, שבו התפתחו עימותים אלימים בין המפגינים לשוטרים. המפגינים ניסו לפרק מחסומים משטרתיים ולהסתער על משרד ראשת הממשלה, והמשטרה מצדה השתמשה נגדם באמצעים לפיזור הפגנות, בהם גז מדמיע, זרנוקי מים וכדורי גומי. ארבעה בני אדם נהרגו בעימותים מיום שבת.

הפגנות מחאה בתאילנד נגד ראשת הממשלה, דצמבר 2013. רויטרס
הפגנות מחאה בתאילנד נגד ראשת הממשלה, דצמבר 2013/רויטרס
הפגנות מחאה בתאילנד נגד ראשת הממשלה, דצמבר 2013. רויטרס
הפגנות מחאה בתאילנד נגד ראשת הממשלה, דצמבר 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully