וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים משתקים את בנגקוק כדי להדיח את ראש הממשלה

13.1.2014 / 10:00

הממשלה הציבה 18 אלף שוטרים כדי לשמור על הסדר, אך המחאה דמתה לקרנבל ולא דווח על עימותים. המפגינים טוענים שרה"מ שינאווטרה פועלת כבובה עבור אחיה הגולה והמושחת

מפגינים חוסמים את מרכז העיר בנגקוק. תאילנד, 13 בינואר 2014. רויטרס
מפגינים חוסמים גשר במרכז בנגקוק, הבוקר/רויטרס

עשרות אלפי מפגינים יצאו הבוקר (שני) לרחובות בנגקוק, וחסמו את התנועה לרובע העסקי של בירת תאילנד. זו החרפה במחאה העממית הנמשכת כחודשיים בתאילנד. המפגינים דורשים להדיח את ראש הממשלה המכהנת, יינגלוק שינאווטרה, ולהקים מועצה מחוקקת זמנית.

המפגינים מבטיחים להמשיך לשתק את בנגקוק במשך ימים נוספים, ואף שבועות, עד שדרישותיהם ייענו. המחאה החלה בחודש נובמבר, אחרי ששינאווטרה ניסתה להעביר חוק, שיאפשר לראש הממשלה הגולה, אחיה טקסין שינאווטרה, לשוב לבנגקוק. הוא הודח מתפקידו בהפיכה צבאית ב-2006, אך עדיין שולט ביד רמה בפוליטיקה המקומית.

הממשלה הציבה 18 אלף שוטרים וחיילים בבנגקוק כדי לשמור על הסדר, אך עד כה לא דווח על עימותים, וההפגנות לבשו צביון של חגיגה המונית. שקי חול הועמסו לפנות בוקר בשבעה מוקדים כדי לחסום את עורקי התנועה הגדולים, ודגלים ענקיים נתלו מהגשרים הגבוהים. המפגינים חבשו בנדנות ומסיכות, ואילצו נהגים להסתובב אחורנית כדי לשוב על דרכם. לשוטרים ניתנה הוראה להימנע מאלימות, והם לא התעמתו עם המפגינים. המסחר בבורסה בבנגקוק המשיך כרגיל.

מפגינים חוסמים את מרכז העיר בנגקוק. תאילנד, 13 בינואר 2014. רויטרס
מפגין במסיכת גאי פוקס בצבעי דגל הלאום, הבוקר בבנגקוק/רויטרס

ההפגנות בתאילנד גוברות לקראת בחירות כלליות שייערכו ב-2 בפברואר. האופוזיציה מחרימה את מערכת הבחירות, וראש הממשלה שינאווטרה צפויה לזכות בהן. ניצחונה של שינאווטרה ושל תומכיה רק עשוי להגביר את האי-יציבות במדינה. שינאווטרה הביעה הבוקר נכונות לדחות את הבחירות לחודש מאי, כדי לאפשר זמן למשא-ומתן עם ראשי המפגינים.

לפחות שמונה בני אדם נהרגו במהלך ההפגנות בחודשיים האחרונים. לפנות בוקר, אלמוני פתח באש לעבר אחד ממחנות המפגינים ליד מתחם הממשלה בבנגקוק. מפגין אחד נפצע מירי בצוואר ופונה לבית החולים. זהו מקרה שלישי בשבוע האחרון, שבו מפגין נורה באורח מסתורי.

המשבר הפוליטי בתאילנד החל ב-2006. מפגינים האשימו את ראש הממשלה דאז, טקסין שינאווטרה, בשחיתות עמוקה, וקראו לו להתפטר. המחאה העממית הובילה להפיכה צבאית שגרמה להדחתו ולסילוקו מתאילנד. לדברי המפגינים, אחותו של טקסין משמשת כ"בובה" עד חזרתו. נאמניו של ראש הממשלה המודח נותרו בעמדת בכירות בצבא ואחרים שולטים בעמדות פוליטיות בכירות באזורים רבים מחוץ לבירה בנגקוק. עמיתיו זכו בכל מערכת בחירות שנערכו מאז 2001.

עוד על המשבר בתאילנד:
ראש ממשלת תאילנד שינאווטרה הודיעה על בחירות חדשות
160 חברי מפלגת האופוזיציה בבנגקוק הודיעו על התפטרותם
אולטימטום לראש ממשלת תאילנד: "התפטרי תוך 48 שעות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully