וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא תאילנד השלים את ההפיכה: "נשלוט עד שהסדר ישוב"

22.5.2014 / 13:16

יומיים אחרי שכונן במדינה משטר צבאי בבנגקוק, הגנרל פריות' צ'אן אוצ'ה הכריז כי השתלט על כל מוסדות הממשלה. הוא קרא לאזרחים הזרים "לא להיכנס לפאניקה" ולהמשיך בשגרה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

מפקד צבא תאילנד, הגנרל פריות' צ'אן אוצ'ה, הכריז הבוקר (חמישי) על הפיכה צבאית במדינה, ואמר כי הממשלה נמצאת תחת שליטתו. לדבריו, ההפיכה נועדה "להשיב את הסדר" למדינה ולכונן רפורמות.

החונטה שהועמדה בראש המדינה הודיעה כי השעתה את החוקה. הגנרל פריות' קרא לכל האזרחים להמשיך בשגרת חייהם, וקרא לאזרחים הזרים "לא להיכנס לפאניקה". תחנות הטלוויזיה והרדיו במדינה צוו להפסיק את השידורים הרגילים ולשדר רק תכנים צבאיים. עוצר הוטל בין 22:00 ל-05:00 בבוקר.

זו ההפיכה הצבאית ה-12 מאז שתאילנד הפכה למונרכיה חוקתית ב-1932. עוד 12 ניסיונות להפיכה כשלו מאז. בפעם האחרונה הוכרז משטר צבאי בתאילנד ב-2006.

שלשום הודיע צבא תאילנד על כינון משטר צבאי בבירה בנגקוק ועל הדחת הממשלה. הגנרל פריות הופיע היום בשידור חי בטלוויזיה, ואמר כי נפגש עם כל הפלגים הפוליטיים, במטרה למצוא פתרון למשבר הפוליטי במדינה. לדבריו, ההשתלטות על המדינה לא תשפיע על יחסי החוץ שלה.

לקריאה נוספת
המשבר הצבאי בתאילנד: הישראלים רגועים, "הכול כרגיל"
שלשום - צבא תאילנד הכריז על משטר צבאי: "זו לא הפיכה"

הגנרל פריות' צ'אן אוצ'ה מכריז על הפיכה צבאית בתאילנד – מאי 2014. AP
מפקד צבא תאילנד, הגנרל פריות' צ'אן אוצ'ה/AP

לפני כשבועיים הדיח בית המשפט החוקתי בבנגקוק את ראש הממשלה, יינגלוק צ'ינוואט, לאחר שהורשעה בפסיקה שנויה במחלוקת ב"שימוש לרעה בסמכותה". הדחתה הגיעה אחרי חודשים רבים של מבוי סתום פוליטי, בצל מחאות המוניות בבירה וברחבי המדינה שהחלו בחודש נובמבר האחרון. המפגינים קראו להדחתה של צ'ינוואט, והאשימו אותה בהיותה "בובה" של אחיה, ראש הממשלה לשעבר טקסין צ'ינוואט, שהודח בשנת 2006 ושוהה בגלות.

על רקע המחאות האלימות בתאילנד, פרסם ביום שלישי שעבר משרד החוץ אזהרת מסע למדינה, והמליץ לתיירים הישראלים בבירה בנגקוק להימנע מריכוזי ההפגנות, מאירועים בעלי אופי פוליטי ומהתקהלויות כוחות הביטחון. המשרד קרא למטיילים להיות ערניים ולנהוג במשנה זהירות, לפעול על פי הנחיות הרשויות המקומיות ולעקוב אחר דיווחי התקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully