וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונולוג של שולה זקן: "לא יכולתי יותר עם השקר"

15.5.2014 / 15:12

בעדות דרמטית בפני השופט דוד רוזן טרם חרץ את גורלה, סיפרה ראש לשכת אולמרט לשעבר: "שיקרתי לבקשתו". על חבילות המזומן מעד המדינה: "אהוד עבר על הכסף והוציא לעצמו"

מערכת וואלה!

"אני עומדת היום בבית המשפט לאחר שנחשף קלוני לעיני הציבור כולו" - כך אמרה היום (חמישי) ראש לשכת אולמרט לשעבר, שולה זקן, בעדות כנה במיוחד בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשלב הטיעונים לעונשה בפרשת הולילנד. השופט דוד רוזן קיבל את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם זקן, שהורשעה בעבירות שוחד והלבנת הון בהכרעת הדין לפני כחודש וחצי. במסגרת ההסדר יוטל עליה עונש מאסר של 11 חודשים בפועל.

"צריך להבין משהו אחד", אמרה לשופט רוזן, "אני עשיתי הכול, וכשאני אומרת הכול אני מתכוונת גם לדברים לא טובים, אבל כשחשבתי שהסוף שלהם הוא טוב לאהוד אולמרט, עשיתי את זה. גם לשקר לפעיל פוליטי על מנת שהוא יעשה פעולה בשביל אהוד. לא הכול כסף, אבל כשהיה צריך לחבק מישהו או לרכך אני נשלחתי, וכשצריך היה לכעוס על מישהו ולא לתת לו פגישה, אני עשיתי את זה".

משפט הולילנד - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
השופט אישר את הסדר הטיעון: זקן נידונה ל-11 חודשי מאסר
שי ניצן: "מקווה שגזר הדין ירתיע נבחרי ציבור"
"אולמרט יודע הרבה, השב"כ יהיה מעורב בכליאתו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, היא זו שחיברה בין יוסי, אחיו של אולמרט, לעד המדינה שמואל דכנר. "אהוד אמר 'אין ברירה, יוסי הסתבך, צריך לעזור לו. תחברי ביניהם שיקבעו פגישה', ואני חיברתי בין יוסי ודכנר, הם נפגשו בקפה אפרופו". היא סיפרה כי לאחר הפגישה, אמר לה דכנר שסיים את הפגישה עם יוסי אולמרט ושתומר "לבוס" שהכול בסדר, וכך עשתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שולה זקן ועורך דינה בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. מוטי קמחי, מערכת וואלה! NEWS
"הגעתי לכאן כדי להתנקות". שולה זקן, היום בבית המשפט המחוזי/מערכת וואלה! NEWS, מוטי קמחי

במהלך עדותה הדגישה זקן רבות את קושי המעמד שבו היא נמצאת, לצד רצונה בתיקון. "המעמד קשה לי, אבל הגעתי לכאן כדי להתנקות ולהבריא את עצמי", אמרה. "נמאס לי שהכול עליי, לא יודעת איך פלטתי", היא התייחסה לחקירה שבה הודתה בדברים ומהם חזרה בה מאוחר יותר. "דיברו על דברים שלא ידעתי בכלל, נסיעות שלא הכרתי. חוץ משני עדים לא הכרתי 270 מאלה שהגיעו, ולהגיד שאני עשיתי את זה ולהפיל עליי הכול? כן, הלכתי עם אהוד כי גם לי יש ילדים ונכדים. זו הטעות שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זקן הוסיפה כי בחקירתה במשטרה היא הודתה שקיבלה כסף משמואל דכנר, ששימש עד מדינה במשפט. "קיבלתי ממנו מתנות, כספים שיועדו אליי. בדירה הקודמת הוא נתן לי מיליון שקל. הוא ומסר נתנו לי יחד. אולמרט פנה לדכנר ואמר שהוא לא יכול לעזור לי כי הוא עובד ציבור". "כמה נתן לך דכנר?" שאל רוזן. "בסביבות המאה אלף דולר, הוא ביקש ממנו. הוא ליווה אותי, הוא ורעייתו ברכישת הדירה הזאת", אמרה זקן על אולמרט ורעייתו עליזה.

בהמשך סיפרה זקן כי עד המדינה דכנר נהג לתת לה כסף גם עבור אולמרט - סכום שהסתכם במיליון וחצי שקלים. "למה הוא נתן לך ולא לאורי מסר, שהוא היה הקופה?" שאל רוזן. "אהוד ראה והיה מודע למערכת היחסים שלנו (של זקן ושל דכנר - ג"ג)", השיבה זקן, "היה לו קל לבקש ממני לעשות את הפעולות האלה".

"לקחתי 40 אלף ונתתי 60 לאהוד"

אחרי כן ניסה השופט רוזן להבין את אופי היחסים בין ראש לשכתו של אולמרט לעד המדינה דכנר. "היום את מודה שלא היה רומן ולא הייתה תחילת רומן", אמר רוזן. על כך השיבה זקן: "מה שאמרתי כאן על דוכן העדים היה אמת בנושא הזה. היו יחסים מאוד חמים, היו יחסים קרובים, אני לא אשתמש במילה רומן מפני שרומן מביא את זה למקום שאני לא הייתי שם והוא לא היה שם, אבל כן, הוא נתן לי כספים, הוא פינק אותי, ומה שאמרתי כאן על הדוכן היה אמת". על מאה אלף השקלים שקיבלה זקן מדכנר, אמרה: "את המאה אלף אני ביקשתי בשביל אהוד, הוא לא רצה לתת, אני לקחתי לי 40 ונתתי 60 לאהוד".

כשאחד מאיתנו חוטא, כולנו אשמים. יותם רונן,
"'אין ברירה, יוסי הסתבך, צריך לעזור לו". אהוד אולמרט במתן גזר הדין/יותם רונן

בהמשך עדותה תיארה זקן בפרוטרוט כיצד היה אולמרט מקבל את הכסף המזומן בחבילות שקיבל מדכנר. "אני הייתי מקבלת מדכנר, נותנת לאהוד, מספרת לו כמה הוא נתן, אהוד היה עובר על זה ומוציא מתוך זה סכום שהוא היה רוצה להוציא לעצמו. באותו זמן הייתי מחברת את דכנר לאהוד, מעבירה את זה למסר, ורושמת ביומנים שלי על מנת שיהיה מעקב".

זקן סיפרה כי כסף רב הועבר דרכה לאולמרט כשהייתה בחופשת לידה בביתה. "רוב הכספים לא הועברו לאורי מסר. הם נשארו אצל אהוד אולמרט". "אבל הם עוברים דרכך", אמר השופט רוזן. "הכל הועבר דרכי", אמרה.

"חייט לקח מידות לחליפה לאולמרט במשרד"

"למה הוא (אולמרט - ג"ג) צריך כסף?" שאל רוזן. "חליפות", ענתה זקן, "הוא תופר חליפות. אני מזמינה את החייט, שלוקח מידות במשרד". "ואת משלמת לחייט מתוך החבילה שדכנר נתן?" "או מהחבילה שנמצאת אצלי. ועוד דברים כאלה", ענתה, "גם סיגרים, שעולים אלפי דולרים. קונים בחנויות פה וקונים בדיוטי פרי וקונים בז'נבה".

השופט דוד רוזן בדיון משלב הטיעונים לעונש של שולה זקן, מאי 2014. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
קיבל את הסדר הטיעון. השופט דוד רוזן, היום/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

בתחילת הדיון פנתה זקן ללבו של השופט: "לצערי לא שירתי בצה"ל ולא למדתי באוניברסיטה. כל מה שלמדתי היה תוך כדי תנועה במסגרת העבודה במחיצתו של אולמרט. הייתי עובדת ציבור במקומות המרכזיים ביותר במדינת ישראל". היא סיפרה על הקושי שבו היא נמצאת: "זה מעמד קשה. אינני תולה אשמה באף אחד אלא רק בי, שהתבלבלו ערכיי והערכים שעליהם חונכתי ועליהם אני מחנכת את ילדיי עד היום. אני מצטערת על כך ככל שאפשר להצטער והודיתי הודאה אמיתית וכנה עוד בטרם הרשיע אותי כבודו".

"אדוני ראה עד כמה הייתה העדות קשה לי", הוסיפה. "לא בכדי נשברתי ואושפזתי במהלכה. עברתי משברים נפשיים גדולים מאוד במהלך ניהול התיקים, ובעיקר במהלך ניהול התיק הזה. משפחתי שילמה מחיר יקר, וגם אני שילמתי, וברור שאמשיך לשלם בכל שנות חיי על מעשיי".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

עוד במהדורה:

מבוי סתום בחקירת הרצח של שלי דדון: לאחר שפיזר הצהרות סותרות בתקשורת ועורר את זעמה של משפחת דדון, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' שוב במבוכה - מיצוי חקירת הרצח לא נראה באופק בשל פרטים שמצויים תחת צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה. כתב וואלה! אחיקם משה דוד עם העדכון.

"דתיים, תפסיקו להתבכיין על הפיינל פור של מכבי בשבת": חובשי כיפה רבים הביעו טרוניה על כך שמכבי תל אביב שוב תשחק בחצי הגמר של הפיינל פור בערב שבת. עודד פרנק מתבאס שהוא צריך להתעדכן בתוצאות בבית הכנסת, אבל חושב שהגיע הזמן שהדתיים יפסיקו לצפות ממכבי, קבוצה בבעלות פרטית, לשרת את אמונתם.

שופט עליון, שגריר וסיירת מטכ"ל - כולם יזיעו ויאכלו אבק במרוץ הר לעמק: מעל ל-6,000 רצים, ביניהם צוותים של חברות עורכי דין, רואי חשבון, חברות מסחריות וגם לא מעט אנשי ציבור ידחסו לתוך טייצים בסוף השבוע הקרוב במרוץ שליחים מהגליל העליון ועד לעמק יזרעאל.

איש השבוע: משפט הולילנד תפס השבוע את כל כותרות החדשות ובזמן שכולם דנו בטון החריף של השופט דוד רוזן המהדורה זיהתה אדם לא פחות חריף שתמצת בכמה משפטים את שאט הנפש שחש הציבור מהפרשה. האיש בחולצה הכחולה שזעק את זעקת הציבור הישראלי בצאתו של אולמרט מבית המשפט מקבל מקום של כבוד במהדורה וביום העצמאות הבא אנחנו מזימנים אותו להדליק משואה בהר הרצל.

התחזית: הלילה בהיר, מחר חם מהרגיל ובשבת נאה עם ירידה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully