וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

מתה הקשישה שהותקפה בגרזן "בגלל חוב של 5 שקלים", בנו של פואד יתרום לו כליה, פוטין איבד שליטה על הבדלנים באוקראינה ואלפים מתו במפולת בוץ באפגניסטן. אלה כותרות השבת

מתה הקשישה שהותקפה בגרזן "בגלל חוב של 5 שקלים"

מתנה לוי, תושבת פתח תקווה בת 78, שנפצעה ביום חמישי האחרון באורח אנוש לאחר שעל פי החשד שכן שפרץ לביתה היכה אותה בראשה עם גרזן, מתה היום (שבת) מפצעיה בבית החולים בילינסון בעיר. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום האירוע באותו היום ביצע בה פעולות החייאה, ופינה אותה לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת, אך היום נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. החשוד במעשה, שככל הנראה לוקה בנפשו, נעצר.

בן אליעזר: "בני - אחד מהשניים שיתרמו לי כליה"

חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר אישר הבוקר (שבת) כי את הדיווח בתכנית "אולפן שישי" בערוץ 2 אמש, לפיו יעבור בשבוע הבא ניתוח להשתלת כליה. באירוע שבתרבות בקריית ביאליק, חשף בן אליעזר – המתמודד על תפקיד נשיא מדינת ישראל - כי בין שני תורמי הכליה נמצא גם בנו, והבטיח לחזור מיד אחרי הניתוח לפעילות – ולהיבחר לנשיא. הוא הזכיר כי כבר חזר ממצבים קשים יותר, כמו חיידק טורף, והוסיף שהפעם "זה ניתוח שגרתי וקל".

בן אליעזר התייחס גם לחשיפה השבוע בתכנית "עובדה" עם אילנה דיין, לפיה נהג לבקר באופן קבוע בבתי קזינו באירופה. לדבריו, יש מי שמעליל עליו "מקנאה ושנאה". במהלך הדברים, קרא לעברו אחד היושבים בקהל "מושחת". "אם יש למישהו דבר נגדי והוא סבור שאני מושחת, שירוץ ויתלונן במשטרה", השיב בן אליעזר.

פוטין מתנער: "איבדנו שליטה על הבדלנים באוקראינה"

רוסיה מתנערת מאחריות: דוברו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר הבוקר (שבת) כי הרשויות באוקראינה – בתמיכת מדינות המערב – אחראיות באופן ישיר לשפיכות הדמים באודסה, אתמול. סוכנות הידיעות הרוסית RIA ציטטה את הדובר, דמיטרי פסקוב, באומרו כי "קייב ונותני החסות המערביים שלה מעוררות את שפיכות הדמים ונושאות באחריות ישירה לכך". לדבריו, ארצו איבדה שליטה על הבדלנים הפרו-רוסים הפועלים במזרח אוקראינה.

במקביל, מנהיג הפרו-רוסים בסלוביאנסק אמר הבוקר כי שמונת המשקיפים האירופים שנלקחו בשבי בשבוע שעבר שוחררו יחד עם ארבעת האוקראינים שנשבו. "כפי שהבטחתי להם, חגגנו אתמול את יום הולדתי והם עזבו", הודיע ויאצ'סלב פונומריוב. לדבריו, השליח הרוסי ולדימיר לוקין, שהגיע למזרח אוקראינה אתמול, סייע רבות בשחרור. "הביקור שלו היה אחד הגורמים החשובים", הוסיף. הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה, שמטעמו פעלו הפקחים, אישר את דבר שחרורם.

יותר מ-2,100 הרוגים במפולת בוץ באפגניסטן

הרשויות באפגניסטן אישרו הבוקר (שבת) כי יותר מ-2,100 בני אדם נספו במפולת הבוץ שאירעה אתמול, וקברה כפר שלם על יושביו במחוז בדחשן בצפון-מזרח המדינה. בנוסף, האו"ם הודיע כי כ-4,000 בני אדם פונו מבתיהם בכפרים הסמוכים לזירת האסון, מחשש למפולות נוספות.

הבוקר חידשו אנשי כוחות ההצלה באפגניסטן את החיפושים אחר נעדרים נוספים בשל אסון הטבע הכבד. כוחות נאט"ו המוצבים במדינה נמצאים בכוננות לסייע בחיפושים, אולם עד עתה לא הגישה הממשלה באפגניסטן בקשה רשמית לעזרה. לפי שעה, בפעולות החיפושים מסייעים תושבים רבים מכפרים הסמוכים לאזור האסון, שמצוידים בציוד חפירה פשוט בלבד. "אנשים מהכפרים הסובבים את מחוזות בדחשן וטחאר הגיעו לאזור החיפושים כדי לעזור בפעולות איתור הנעדרים", מסר קולונל עבדול קדיר סעיד, סגן מפקד המשטרה של מחוז בדחשן, לסוכנות הידיעות רויטרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לפיד: "נדבר עם חמאס רק אם יפסיק הטרור ויכיר בישראל"

שר האוצר ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אינו שולל התדיינות עם חמאס - כשזה יכיר במדינת ישראל. בשיחה עם "וול סטריט ג'ורנל", נשאל לפיד על האפשרות שישראל תישא ותיתן עם ארגון הטרור שהכריז בשבוע שעבר על פיוס עם פתח. "זה לא שזה לא קרה בעבר", השיב לפיד, והסביר: "גם אש"ף היה ארגון טרור". עם זאת, הוא הבהיר כי ישראל לא תנהל משא ומתן עם חמאס כל עוד הארגון לא יקבל את תנאי הקוורטט: הפסקת הטרור, הכרה במדינת ישראל וקבלת כל ההסכמים הקודמים שנחתמו עמה. לפיד אף ציטט משפט שאמר בעבר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין: "אנחנו מנהלים משא ומתן לשלום כאילו שאין טרור, ונלחמים בטרור כאילו שאין שלום".

לאחר הפיוס, הבהירו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שלא ינהלו משא ומתן עם חמאס. "במקום לבחור בשלום אבו מאזן כרת ברית עם ארגון טרור רצחני שקורא להשמדת ישראל", אמר נתניהו לאחר הפיוס הפלסטיני. "הברית בין אבו מאזן לחמאס נחתמה בזמן שישראל מקדמת את המשא ומתן עם הפלסטינים, והיא המשך ישיר לסרבנות הפלסטינית. מי שבוחר בטרור של חמאס לא רוצה שלום".

אוקראינה בוערת: 42 הרוגים לפחות בעימותים באודסה

הלחימה באוקראינה מתפשטת: 38 בני אדם לפחות נהרגו אתמול (שישי) בהצתת בניין של איגוד מקצועי במרכז העיר אודסה שבדרום המדינה, כך נמסר מהמשטרה המקומית. בהצהרה מטעם המשטרה נמסר כי חלק מהקורבנות נהרגו כתוצאה משאיפת עשן וחלקם קפצו מחלונות המבנה. כמו כן, ארבעה בני אדם לפחות נהרגו בקרבות אלימים בין תומכי ממשלה אוקראינים לבין בדלנים פרו-רוסים בעיר.

ההסלמה באלימות באה לאחר שבמהלך הלילה פתחו כוחות צבא אוקראינה במבצע רחב היקף כדי להשיב לעצמם את השליטה בעיר סלוביאנסק שבמזרח המדינה. עם זאת, כבר בפתח המבצע נתקלו הכוחות האוקראינים בהתנגדות עזה, כשמסוק אחד לפחות של צבא אוקראינה הופל, טייסו נהרג, וכמה חיילים נוספים נפצעו.

נגיף מרס זוהה בארה"ב: "עדיין אין סיבה לפאניקה"

גורמים רשמיים מהמרכז לבקרת מחלות בארצות הברית, CDC, מסרו אמש (שישי) כי אותר מקרה ראשון של נגיף "מרס" (MERS) הקטלני במדינה. הנגיף, שמקורו במזרח התיכון, פוגע בדרכי הנשימה והתגלה לראשונה ב-2012 בערב הסעודית. הווירוס אותר בגופו של אדם במדינת אינדיאנה שבמזרח ארה"ב, לאחר שזה חזר מביקור בערב הסעודית.

כעת הגורמים במרכז לבקרת מחלות בוחנים את המקרה ועושים מאמץ לאתר כל אדם שהיה בקשר עם החולה מאז עזב את ערב הסעודית. הוא שב לארצות הברית לאחר ביקור קצר בבריטניה. החולה סבל מקשיי נשימה, חום ושיעול, ואושפז בבידוד בחדר המיון בבית החולים בעיר מונסטר שבאינדיאנה יום לאחר שובו לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully