וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מתנער: "איבדנו שליטה על הבדלנים באוקראינה"

דוברו של נשיא רוסיה הטיל את מלוא האחריות על שפיכות הדמים ברחבי אוקראינה על הרשויות בקייב ו"נותני החסות" שלהן במערב. זאת, לאחר שאתמול נהרגו כ-50 בני אדם בעימותים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רוסיה מתנערת מאחריות: דוברו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר הבוקר (שבת) כי הרשויות באוקראינה – בתמיכת מדינות המערב – אחראיות באופן ישיר לשפיכות הדמים באודסה, אתמול. סוכנות הידיעות הרוסית RIA ציטטה את הדובר, דמיטרי פסקוב, באומרו כי "קייב ונותני החסות המערביים שלה מעוררות את שפיכות הדמים ונושאות באחריות ישירה לכך". לדבריו, ארצו איבדה שליטה על הבדלנים הפרו-רוסים הפועלים במזרח אוקראינה.

הקרב על אוקראינה - כותרות נוספות:
אוקראינה בוערת: 37 הרוגים לפחות בעימותים באודסה
מרקל: "מוכנים לשלב הבא של סנקציות על רוסיה"
אוקראינה: רוסיה רוצה מלחמת עולם שלישית

במקביל, מנהיג הפרו-רוסים בסלוביאנסק אמר הבוקר כי שמונת המשקיפים האירופים שנלקחו בשבי בשבוע שעבר שוחררו יחד עם ארבעת האוקראינים שנשבו. "כפי שהבטחתי להם, חגגנו אתמול את יום הולדתי והם עזבו", הודיע ויאצ'סלב פונומריוב. לדבריו, השליח הרוסי ולדימיר לוקין, שהגיע למזרח אוקראינה אתמול, סייע רבות בשחרור. "הביקור שלו היה אחד הגורמים החשובים", הוסיף. הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה, שמטעמו פעלו הפקחים, אישר את דבר שחרורם.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם נשיאי בלארוס וקזחסטן, במעונו שמחוץ למוסקבה. 5 במרץ 2014. רויטרס
מתנער מאחריות. ולדימיר פוטין/רויטרס

אתמול התפשטו העימותים באוקראינה ממזרח המדינה לדרומה. המשטרה המקומית מסרה כי לפחות 33 בני אדם נהרגו בהצתת בניין של איגוד מקצועי במרכז העיר אודסה. בהצהרה מטעם המשטרה נמסר כי חלק מהקורבנות נהרגו כתוצאה משאיפת עשן וחלקם קפצו מחלונות המבנה. כמו כן, ארבעה בני אדם לפחות נהרגו בקרבות אלימים בין תומכי ממשלה אוקראינים לבין בדלנים פרו-רוסים בעיר.

דוברת מטעם שירותי הביטחון באוקראינה טענה היום כי בהסלמה באודסה מעורבות קבוצות חמושות ממולדובה, שפעלו בתיאום עם הבדלנים. "האלימות שהתרחשה אתמול באודסה נגרמה בשל מעורבות גורמים זרים", אמרה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ג'יפ ומסוק של חיל האוויר האוקראיני בסלוביאנסק, 3 במאי 2014. רויטרס
ג'יפ צבאי ומסוק של צבא אוקראינה בסלוביאנסק, היום/רויטרס

ההסלמה באלימות באה לאחר שבמהלך הלילה שבין חמישי לשישי פתחו כוחות צבא אוקראינה במבצע רחב היקף כדי להשיב לעצמם את השליטה בעיר סלוביאנסק שבמזרח המדינה. עם זאת, כבר בפתח המבצע נתקלו הכוחות האוקראינים בהתנגדות עזה, כשמסוק אחד לפחות של צבא אוקראינה הופל, טייסו נהרג, וכמה חיילים נוספים נפצעו.

עשרות הרוגים בהצתת בניין באודסה, אוקראינה, 2 במאי 2014. רויטרס
הבניין שהוצת אתמול באודסה/רויטרס

הבוקר הכריז שר הפנים של אוקראינה, ארסן אבקוב, כי המבצע נמשך למרות יום הדמים של אתמול. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הודיע אבקוב כי כוחות הצבא האוקראיני השתלטו הבוקר על בניין טלוויזיה בעיר קרמטורסק, כ-17 קילומטרים מסלוביאנסק. "איננו עוצרים", הבהיר. על פי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, עשרה בני אדם נהרגו ולפחות 30 נוספים נפצעו במהלך עימותים שפרצו לאחר כניסת הצבא לעיר.

(עדכון ראשון: 11:37)

עשרות הרוגים בהצתת בניין באודסה, אוקראינה, 2 במאי 2014. רויטרס
הבניין באודסה עולה באש/רויטרס
עשרות הרוגים בהצתת בניין באודסה, אוקראינה, 2 במאי 2014. רויטרס
עשרות הרוגים בהצתת בניין באודסה, אוקראינה, 2 במאי 2014/רויטרס
עשרות הרוגים בהצתת בניין באודסה, אוקראינה, 2 במאי 2014. רויטרס
עשרות הרוגים בהצתת בניין באודסה, אוקראינה, 2 במאי 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully