וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 פקחים חטופים באוקראינה: "מרגלים של נאט"ו"

הבדלנים שחטפו שמונה משקיפים בעיר סלוביאנסק דורשים את שחרור אנשיהם עבורם. קייב הטילה את האחריות על רוסיה. המערב צפוי להטיל סנקציות נוספות על מוסקבה בימים הקרובים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, בנאום שנשא שלשום בפרלמנט בקייב)

המשבר באוקראינה: בדלנים פרו-רוסים במזרח אוקראינה טענו אתמול (שבת) כי שמונת המשקיפים הגרמנים, שאותם הם שבו אתמול סמוך לעיר סלוביאנסק, הם "מרגלים של נאט"ו". אתמול דווח כי חמושים השתלטו על אוטובוס, שעליו היו שמונה משקיפים מטעם הארגון לשיתוף פעולה וביטחון באירופה וחמישה חיילים אוקראינים. בתמורה לשחרור החטופים, דורשים הבדלנים את שחרור אנשיהם, שנכלאו במהלך המבצע הצבאי שמנהל צבא אוקראינה. צוות משא ומתן מטעם הארגון לשיתוף פעולה וביטחון באירופה נשלח לאזור במזרח אוקראינה, במטרה לקדם את שיחרורם.

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות
שוחרר העיתונאי הישראלי שנחטף: "הם חיפשו אותי"
רוסיה: פתחנו בתמרון צבאי על גבול אוקראינה
אוקראינה: "פוליטיקאי ממפלגת השלטון עונה ונהרג"

חיילים מצבא אוקראינה בעיירה דולינה, הסמוכה לעיר סלוביאנסק במזרח המדינה, 26 באפריל 2014. AP
חיילים מצבא אוקראינה בעיירה דולינה, הסמוכה לעיר סלוביאנסק במזרח המדינה, אתמול/AP

"הם קצינים של ברית נאט"ו", אמר ויצ'סלאב פונומיירוב, ראש עיריית סלוביאנסק מטעם הבדלנים. "מצאנו עליהם מפות, המכילות מידע על הימצאותם של מחסומים שלנו, ולכן הסקנו שהם קצינים שמרגלים אחרינו". מנגד, טוענת קייב כי הבדלנים "מתאמים את פעולותיהם עם מוסקבה" וכי הם מתכננים להשתמש בשבויים כ"מגן אנושי". עוד נטען כי אחד מהשבויים הגרמנים זקוק לטיפול רפואי דחוף. "המשקיפים מוחזקים בתנאים לא אנושיים על ידי הטרוריסטים", נמסר בהודעה מטעם שירות הביטחון הכללי של אוקראינה.

רוסיה הכחישה את אחריותה לחטיפת המשקיפים ואמרה כי היא "תנקוט את כל הצעדים הדרושים על מנת להביא לשחרורם". שגריר רוסיה בארגון, אנדריי קלין, אמר כי בתור חברה בארגון, "רוסיה תפעל על מנת להביא לסיום המשבר".

בדלן פרו-רוסי ליד מטה המשטרה בסלביאנסק שבמזרח אוקראינה. 25 באפריל 2014. רויטרס
קייב טוענת כי הבדלנים מתכננים להשתמש בשבויים כ"מגן אנושי"/רויטרס

כמו כן, דיווח מוקדם יותר אתמול גורם בכיר בנציבות האירופית כי האיחוד האירופי מעוניין להחריף את הסנקציות על רוסיה בשל התערבותה במשבר באוקראינה. בימים הקרובים אמורים להיכלל שמות חדשים ברשימת גורמי הממשל הרוסים הנמצאים תחת עיצומים. "האיחוד יקפיא את נכסיהם של השמות החדשים ויאסור על כניסתם לשטח האיחוד", מסר הגורם.

ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, אישר את הדיווחים שלפיהם חדרו במהלך הלילה מטוסי קרב של צבא רוסיה למרחב האווירי של אוקראינה. "הסיבה היחידה שרוסיה עושה זאת היא כדי לעורר פרובוקציה ולהאשים את אוקראינה בהכרזת מלחמה נגדה", אמר יאצניוק במהלך ביקורו ברומא, שאותו הוא נאלץ לקטוע בשל המצב בארצו.

שלשום אמר יצניוק כי רוסיה מעוניינת לפתוח במלחמת עולם שלישית, לכבוש את ארצו "צבאית ופוליטית" ולחולל עימות שיתפשט לשאר היבשת. "העולם טרם שכח את מלחמת העולם השנייה, אבל רוסיה כבר רוצה להתחיל מלחמת עולם שלישית", אמר יאצניוק בפגישה עם שרי הקבינט בקייב. שר הפנים, ארסן אבאקוב, אמר כי הפעולה הצבאית נגד הבדלנים במזרח המדינה בעיצומה, וכי לארצו יש את המשאבים הדרושים לכך.

(עדכון ראשון: 15:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully