וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: רוסיה רוצה מלחמת עולם שלישית

ראש הממשלה יאצניוק אמר כי מוסקבה מעוניינת לכבוש את ארצו פוליטית וצבאית. שר החוץ הרוסי: הממשל בקייב ישלם על פשעיו הארורים. בקרמטורסק התלקח מסוק שנורה על ידי חמושים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ראש ממשלת אוקראינה, ארסניי יאצניוק, אמר היום (שישי) כי רוסיה מעוניינת לפתוח במלחמת עולם שלישית, לכבוש את ארצו "צבאית ופוליטית" ולחולל עימות שיתפשט לשאר היבשת. "העולם טרם שכח את מלחמת העולם השנייה, אבל רוסיה כבר רוצה להתחיל מלחמת עולם שלישית", אמר יאצניוק בפגישה עם שרי הקבינט בקייב. שר הפנים ארסן אבאקוב אמר כי הפעולה הצבאית נגד הבדלנים במזרח המדינה בעיצומה, וכי לארצו יש את המשאבים הדרושים לכך.

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות:
שוחרר העיתונאי הישראלי שנחטף: "הם חיפשו אותי"
רוסיה: פתחנו בתמרון צבאי על גבול אוקראינה
עמימות מבורכת. דעה

חיילים רוסים על משוריינים בפרברי העיר בלגורוד הסמוכה לגבול אוקראינה. 25 באפריל 2014. רויטרס
"המבצע נמשך". חיילים רוסים על כלי רכב משוריינים סמוך לגבול אוקראינה, הבוקר/רויטרס

ראש לשכתו של הנשיא אלכסנדר טורצ'ינוב, סרגיי פשינסקי, אמר כי הכוחות המזוינים החלו בשלב השני של המבצע הצבאי וסגרו על העיר סלביאנק, על מנת למנוע מהבדלנים הפרו-רוסים לקבל תגבורת. "המבצע יימשך. מטרתו היא לחסום את הטרוריסטים בסלביאנסק ולא לאפשר הרג של אזרחים".

שר ההגנה של אוקראינה, מיכאילו קובאל, אמר כי חיילים רוסים שהחלו בתמרון ליד הגבול בין שתי המדינות עשו זאת במרחק של כקילומטר מהגבול, אולם לדבריו הם לא חצו אותו. הוא ציין כי כלי טיס השתתפו גם הם בתמרון. "הכוחות המזוינים של אוקראינה מוכנים להדוף כל תוקפנות", הוסיף.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם שר החוץ סרגיי לברוב. סוצ'י, 10 במרץ 2014. רויטרס
"האוקראינים פתחו במלחמה נגד העם שלהם". לברוב ופוטין/רויטרס

גם רוסיה השמיעה היום האשמות כלפי שכנתה, והזהירה כי הממשל הזמני בקייב "ישלם על פשעיו הארורים". שר החוץ סרגיי לברוב אמר במפגש עם דיפלומטים במוסקבה כי האוקראינים "פתחו במלחמה נגד העם שלהם". לדבריו, "זה פשע ארור, ואלה שדחקו בצבא לעשות זאת ישלמו על כך ויעמדו לדין". הוא האשים את ארצות הברית בכך שהפרה את ההסכם שנחתם בשבוע שעבר בז'נבה ונועד להפחית את המתיחות בין שתי המדינות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היה מעט עדין יותר, והסתפק באזהרה שלפיה אם אוקראינה תפגע בשיתוף הפעולה עם מוסקבה, הדבר עלול להביא לתוצאות "קריטיות" עבור התעשייה הביטחונית שלה. באותה הזדמנות אמר פוטין כי על ארצו להגביר את ייצורן של מערכות הגנה מפני טילים ומטוסים שאותן היא מייצאת, ובכלל זה את טילי ה-S-300.

מסוק של צבא אוקראינה שנורה והתלקח בשדה תעופה בקרמטורסק. 25 באפריל 2014. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מעל שדה התעופה בקרמטורסק לאחר התלקחות המסוק/צילום מסך, טוויטר

ממשרד ההגנה במוסקבה נמסר היום כי רוסיה מוכנה לשיחות "בלתי מוטות ובונות" עם ארצות הברית על מנת להפחית את המתיחות. סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה מקור במשרד, שאמר כי לא התקבלה עד כה בקשה שכזו מהפנטגון, אולם המשרד מעוניין בשיחות שמטרתן להביא לנורמליזציה".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה המבקר במזרח אסיה אמר במסיבת עיתונאים בקוריאה הדרומית כי ישוחח בשעות הקרובות עם מנהיגים מאירופה, וייתכן כי יוחלט על הטלת סנקציות נוספות על מוסקבה.

בתוך כך, בצהריים נפתחה אש לעבר מסוק צבאי בשדה התעופה בקרמטורסק, אחת הערים במזרח אוקראינה שמתחולל בה מאבק בין כוחות הביטחון לבין הבדלנים, אשר השתלטו על מבני ממשל. כלי הטיס התלקח והטייס נפצע. עשן סמיך היתמר מעל האזור. ואסיל קרוטוב, ראש המרכז הממשלתי נגד טרור, אמר במסיבת עיתונאים בקייב כי מיכל הדלק של המסוק נפגע מהירי וגרם לפיצוץ.

מסוק של צבא אוקראינה שנורה והתלקח בשדה תעופה בקרמטורסק. 25 באפריל 2014. טוויטר, צילום מסך
מסוק של צבא אוקראינה שנורה והתלקח בשדה תעופה בקרמטורסק. 25 באפריל 2014/צילום מסך, טוויטר

הלילה נפצעו שבעה בני אדם כתוצאה מפיצוץ שאירע במחסום בעיר אודסה. תושבי העיר הקימו כמה מחסומים בקרבת העיר על מנת למנוע מבדלנים פרו-רוסים להיכנס לטריטוריה הבדלנית של טרנסדנייסטריה שבתחומי מולדובה הסמוכה. על פי חלק מהדיווחים, מטען נפץ הושלך לעבר המחסום ממכונית נוסעת.

בדלן פרו-רוסי ליד מטה המשטרה בסלביאנסק שבמזרח אוקראינה. 25 באפריל 2014. רויטרס
בדלן פרו-רוסי מחוץ למטה המשטרה בסלביאנסק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully