וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "נדבר עם חמאס רק אם יפסיק הטרור ויכיר בישראל"

בשיחה עם "וול סטריט ג'ורנל" לא שלל שר האוצר את האפשרות שישראל תישא ותיתן עם ארגון הטרור, אך הבהיר שתעשה זאת רק אם יקבל את תנאי הקוורטט, בהם גם קבלת כל ההסכמים הקודמים

שר האוצר יאיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות. ינואר 2014. טלי מאייר
"גם אש"ף היה ארגון טרור". יאיר לפיד/טלי מאייר

שר האוצר ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אינו שולל התדיינות עם חמאס - כשזה יכיר במדינת ישראל. בשיחה עם "וול סטריט ג'ורנל", נשאל לפיד על האפשרות שישראל תישא ותיתן עם ארגון הטרור שהכריז בשבוע שעבר על פיוס עם פתח. "זה לא שזה לא קרה בעבר", השיב לפיד, והסביר: "גם אש"ף היה ארגון טרור". עם זאת, הוא הבהיר כי ישראל לא תנהל משא ומתן עם חמאס כל עוד הארגון לא יקבל את תנאי הקוורטט: הפסקת הטרור, הכרה במדינת ישראל וקבלת כל ההסכמים הקודמים שנחתמו עמה. לפיד אף ציטט משפט שאמר בעבר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין: "אנחנו מנהלים משא ומתן לשלום כאילו שאין טרור, ונלחמים בטרור כאילו שאין שלום".

תהליך השלום - כותרות נוספות:
גם קרי מודה: ”זה הזמן לקחת הפסקה משיחות השלום”
אחרי הפיצוץ במו”מ: צה”ל נערך להפרת השקט בגדה
האיחוד האירופי: "ההסכם עם חמאס חיוני לשלום"

לאחר הפיוס, הבהירו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שלא ינהלו משא ומתן עם חמאס. "במקום לבחור בשלום אבו מאזן כרת ברית עם ארגון טרור רצחני שקורא להשמדת ישראל", אמר נתניהו לאחר הפיוס הפלסטיני. "הברית בין אבו מאזן לחמאס נחתמה בזמן שישראל מקדמת את המשא ומתן עם הפלסטינים, והיא המשך ישיר לסרבנות הפלסטינית. מי שבוחר בטרור של חמאס לא רוצה שלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים – 2013. GettyImages
לא מנהלים משא ומתן עם רוצחים. ראש הממשלה בנימין נתניהו/GettyImages

בנט, שגיבה את נתניהו פה אחד לאחר החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להפסיק את המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ולהטיל עליה סנקציות כלכליות, אמר: "הקבינט קיבל החלטה מאוזנת ונכונה לנוכח החדש שנוצר. אני מגבה את ראש הממשלה שדאג לשמור על האינטרסים הנכונים של הכבוד הלאומי הישראלי ובטחון אזרחי ישראל. עם רוצחים לא מדברים".

לפיד דיבר עם העיתון האמריקני במסגרת כתבה על הפיוס הפלסטיני. לכתבה התראיין גם בכיר חמאס בגדה המערבית, חסן יוסף, שסירב להבטיח כי ארגונו יכיר בישראל ואמר כי כל שינוי בתוך הארגון יהיה איטי. "זה לא יקרה בכוח מארצות הברית או מישראל", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס, עזה, אפריל 2014. רויטרס
בכירי פתח וחמאס מודיעים על הפיוס/רויטרס

ב-23 באפריל חתמו בכירי חמאס ופתח על הסכם עקרונות בין התנועות שמשמעותו הקמת ממשלת אחדות לאומית תוך חמישה שבועות. במסיבת עיתונאים שנערכה בעזה במעמד ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, האחראי מטעם פתח על הפיוס, עזאם אל אחמד, ובכיר הרשות מוסטפא ברגותי - הודיעו הצדדים על סוף הסכסוך - שבע שנים אחרי הפילוג שנבע מההשתלטות של חמאס על רצועת עזה ב-2007. עוד הוסכם על קיום בחירות כלליות בגדה ובעזה בסוף השנה.

בעקבות ההכרזה על הפיוס, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להפסיק לחלוטין את המגעים המדיניים עם הרשות הפלסטינית ולהטיל סנקציות כלכליות שיפגעו בה. בין היתר, הוחלט על עיכוב העברות כספים מכספי המיסים של הרשות הפלסטינית, בטענה שלאחר הסכם הפיוס הכסף עשוי ליפול לידי חמאס ולשמש לפעילות טרור נגד ישראל. גם במישור הדיפלומטי, ישראל תפעל כדי לפגוע במעמדה של הרשות, בתמיכת מהקונגרס האמריקני, שיתנה כל העברת כספים לרשות הפלסטינית בכך שהממשלה החדשה שתקום תקבל את תנאי הקוורטט הבינלאומי ותכיר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully