וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קרי מודה: "זה הזמן לקחת הפסקה משיחות השלום"

לאחר שהנשיא אובמה אמר שיש להשהות את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, גם שר החוץ שלו הודה שנדרשת הפוגה. עם זאת, ציין קרי: "שני הצדדים עדיין רוצים למצוא דרך למשא ומתן"

שרי החוץ של ארה"ב, האיחוד האירופי ורוסיה במסיבת עיתונאים בז'נבה בתום פגישה על המשבר באוקראינה, 17 באפריל 2014. רויטרס
"ננסה להבין מה אפשרי ומה בלתי אפשרי". שר החוץ ג'ון קרי/רויטרס

יומיים לאחר תום תשעת החודשים שהוקצו למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אמר היום (חמישי) שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי הוא סבור שיש לקחת הפוגה משיחות בשלום בין ישראל והפלסטינים. "שני הצדדים עדיין אומרים שהם מרגישים שחשוב לשאת ולתת, ורוצים למצוא דרך למשא ומתן", אמר קרי במהלך ביקור בבירת אתיופיה, אדיס אבבה. "לכן, אנו מאמינים שהדבר הכי טוב עכשיו הוא לקחת הפסקה ולהבין מה אפשרי ומה בלתי אפשרי בימים הקרובים".

תהליך השלום - כותרות נוספות:
אחרי הפיצוץ במו"מ: צה"ל נערך להפרת השקט בגדה
האיחוד האירופי: ”ההסכם עם חמאס חיוני לשלום”
קרי התנצל: ”לא הייתי צריך לומר אפרטהייד”

ביום שלישי, 29 באפריל, פקעה התקופה שהקצה קרי למשא ומתן שהתחדש בקיץ שעבר. זאת, לאחר המשבר אליו נקלעו השיחות בשבועות האחרונים. שיאו של המשבר היה בהסכם הפיוס שחתמו פתח וחמאס, שמשמעותו בחירות ברשות הפלסטינית והקמת ממשלת אחדות. בעקבות ההסכם, הודיעה ישראל שהמו"מ מבוטל והחליטה להטיל סנקציות כלכליות על הפלסטינים.

בסוף השבוע שעבר עוד הביע קרי אופטימיות זהירה בנושא לשיחות. "לעולם לא נוותר על התקווה או על המחויבות שלנו לאפשרות של שלום", אמר. "אנו מאמינים שזו הדרך היחידה. כרגע, אנו בנקודה מאוד קשה. תמיד יש דרך להתקדם, אך המנהיגים צריכים לעשות פשרות חיוניות".

גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודה בסוף השבוע שעבר כי ייתכן שזה אכן הזמן הנכון להשהות את המגעים המדיניים, וזאת כדי שכל אחד מהצדדים יוכל לשקול את האפשרויות העומדות בפניו. עם זאת, במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיאת קוריאה הדרומית, פארק גון הייה, הבהיר אובמה אז כי לא איבד תקווה בכל הנוגע לתהליך במזרח התיכון, כשאמר כי הן ישראל הן הפלסטינים עדיין מעוניינים לגבש הסדר שלום כולל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully