וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת מבקשי המקלט חוזרת: "גם אנחנו בני אדם"

לאחר תקופה של שקט יחסי, ישובו במוצאי שבת מבקשי המקלט וארגוני הסיוע לכיכר רבין, ימחו על שליחתם למתקן "חולות" ויבקשו מהישראלים: "קראו לבטל את החוק למניעת הסתננות"

הפגנת מבקשי המקלט במתקן הכליאה חולות, פברואר 2014. יותם רונן
"החוק גוזל את חירותנו". הפגנת מבקשי המקלט ליד מתקן הכליאה חולות, בפברואר/יותם רונן

מחאת מבקשי המקלט מתחדשת: לאחר חודש יחסית רגוש יחזרו מבקשי המקלט לכיכר רבין במוצאי שבת (מחר) להפגנה המונית, וזאת לקראת הדיון בעתירה בבג"ץ שהוגוש נגד תיקון החוק למניעת הסתננות על ארגוני הסיוע. בגין התיקון לחוק נשלחים כיום רבים ממבקשי המקלט, יוצאי מדינות אפריקה המגיעים לישראל, למתקן "חולות" ללא הגבלת זמן.

"נצא בקריאה נואשת לחברה הישראלית כולה להתנגד לחוק למניעת הסתננות שכל תכליתו לגרום לנו 'לעזוב מרצון", נכתב בהודעת מארגני המחאה, "מדובר בחוק שאומר שמותר לגזול את חירותנו, ושוכח שגם אנחנו בני אדם עם זכויות בסיסיות.

"החוק טוען שאנחנו פושעים, איום מסוכן שצריך להיפטר ממנו, אבל אנחנו לא איום על עתיד מדינת ישראל. איש מאיתנו אינו רוצה לחיות בישראל לנצח. כמוכם, גם אנחנו רוצים לבנות מדינות חופשיות ודמוקרטיות במולדתנו. אנחנו לא אויבים שלכם. נכנסנו לישראל בצורה בלתי חוקית כי היינו במסע של בריחה. אין לנו כוונה לפגוע בישראלים, ואין לנו רצון להרוס את הבית שלכם".

עוד בוואלה! חדשות:
צה"ל חיסל שני חשודים שחדרו לישראל מסוריה
גופת בן 3 נמצאה בערימת אבנים באתר בנייה בגליל
כיצד הפך גלעד שליט לסמל החטופים האיראנים?

הפגנת מבקשי המקלט במתקן הכליאה חולות, פברואר 2014. יותם רונן
"נכנסנו לישראל בצורה בלתי חוקית כי היינו במסע של בריחה". מבקשי המקלט בחולות/יותם רונן

מחאת מבקשי המקלט יצאה לדרך בדצמבר עם פתיחתו של מתקן חולות בנגב לאחר שהתיקון לחוק למניעת הסתננות עבר בכנסת. ב"חלות" שוהים כיום כ-1,500 מבקשי מקלט וצפויים להיקלט בו עוד 1,500 בני אדם נוספים בחודשים הקרובים. עד לאחרונה נדרשו מבקשי המקלט לחדש אשרותיהם מידי חודשיים, מה שיצר עומס על לשכות ההגירה, כאשר אלה שנתפסו ללא אשרות נשלחו למתקן "חולות" - בו הם מחויבים לשהות בשעות הלילה ונאסר עליהם לעבוד. באחרונה הוחלט ברשות על הארכת האשרות לתקופה של ארבעה חודשים, מה שצפוי לסייע להתמודד עם העומסים הכבדים שנראו בחודשיים האחרונים בלשכות.

החודש עדכן סער בוועדת הפנים של הכנסת כי ברבעון הראשון של שנת 2014 "עזבו את ישראל מרצון" 4,000 מבקשי מקלט, זאת לעומת 825 איש ברבעון האחרון של שנת 2013 ו-2,612 איש בכל שנת 2013. עוד אמר סער כי להערכתו 10% ממבקשי המקלט "יצאו ממרכזי הערים" ברבעון הראשון של 2014.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"רבים מהעוזבים מרצון – נכלאים ונרצחים"

"אנחנו שומעים את גדעון סער מתפאר בנתונים מהחודשים האחרונים על אלפים שעזבו "מרצון" - חלקם לאריתריאה, רובם לסודאן, ואחרים למדינות שלישיות", אמרו מארגני המחאה, "אך האם הוא בדק מה עלה בגורלם של החוזרים מרצון? האם הוא יודע אם חירותם נשמרת? אם הם בכלל עדיין בחיים?

"אלינו מגיעות הידיעות המרות על גורלם של האחים שלנו שחתמו על 'עזיבה מרצון'. במקרה הטוב הם ממשיכים לברוח ולחפש מקום מוגן, ובמקרה הרע הם נכלאו בכלא ואף נרצחו שם. זו הברירה שנותנת לנו ממשלת ישראל: האחת היא לחיות כל חיינו במדבר תחת קורת גג, עם מים ולחם - ללא אפשרות לצאת משם, ללא אפשרות לעבוד, ללא אפשרות לקיים את עצמנו כבני אדם. והברירה השנייה - לצאת מישראל אל גורל לא ידוע, לחזור למדינה ממנה ברחנו, לשלטון שרדף אותנו וימשיך לרדוף".

עומדים 12 שעות בתור לחידוש הויזה: "עושים צרכים ברחוב". דניאל בוק
האשרות יוארכו לארבעה חודשים במקום חודשיים, כדי להתמודד עם העומסים הכבדים. לשכת ההגירה בתל אביב, תחילת החודש/דניאל בוק

בספטמבר 2013 קבע בג"ץ כי החוק למניעת הסתננות, במסגרתו נכלאו מבקשי מקלט לתקופה של 3 שנים, אינו חוקתי - וביטלו. עקב כך, חוקקה המדינה בהליך בזק חוק חדש, לפיו ייכלאו מבקשי מקלט חדשים שנכנסים לישראל לתקופה של שנה, ומבקשי המקלט השוהים ברחבי המדינה יישלחו למתקן חולות, מתקן שהייה פתוח, לתקופה בלתי מוגבלת.

"בספטמבר הראו שופטי בג"ץ שהם יודעים מהו צדק ומהו מוסר", אומר מוטסים עלי, מבקש מקלט מדארפור ואחד ממארגני המחאה, שצפוי להתייצב במתקן חולות בעצמו בחודש הבא, "אנו פונים אליכם הישראלים, מתוך ידיעה שרבים מכם לא מסכימים עם המדיניות הקשה של הממשלה שלכם. אנא קראו לבטל את החוק למניעת הסתננות. קראו גם אתם לפתרון מוסרי שייקח בחשבון גם את האינטרסים של ישראל וגם את הצרכים והזכויות שלנו".

גם יו"ר ועדת העובדים הזרים בכנסת, ח"כ מיכל רוזין, הצטרפה לתקוות מבקשי המקלט: "כל שנותר לנו כעת, ערב הכרעת בג"ץ, זה לקוות כי בית המשפט יפסול שוב את התיקון לחוק ויציל את כולנו מחרפה של כליאת אנשים ללא משפט ולזמן בלתי מוגבל ב'מתקן שהייה', שהוא כלא לכל דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully