וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: עשרות מבקשי מקלט עזבו למדינה שלישית

במסיבת עיתונאים שכינס לסיכום שנתו הראשונה בתפקיד אמר שר הפנים גדעון סער כי "המסתננים עוזבים מתוך בחירה ורצון חופשי". רוב העוזבים - מסודן. "מספר העוזבים יגדל"

צילום: עומר מירון עריכה: מיכאל ברגמן

שר הפנים, גדעון סער, אמר אתמול (שלישי) כי ישראל החלה בהעברת מבקשי מקלט לשתי מדינות שונות, "בהיקפים מצומצמים של עשרות בודדות ועל פי הסדרים שהגענו אליהם". במסיבת עיתונאים שכינס במשרד הפנים בירושלים, במלאות שנה לכהונתו בתפקיד, הסביר סער כי בעקבות אישור התיקון ל"חוק המסתננים" בחודש דצמבר שעבר, נפתח מתקן השהייה הפתוח "חולות" שבנגב, הוגדל התמריץ הכספי לשם עזיבה מרצון את ישראל והחלו להישלח זימונים ממרכזי הערים למתקן. "כל אלה, כמכלול, יצרו את המגמה הנוכחית", הסביר שר הפנים והוסיף כי "בתקופה הקרובה מספר העוזבים יגדל".

עוד בוואלה! חדשות:
בשיא המתיחות מול המערב: רוסיה ערכה ניסוי בטיל בין-יבשתי
כוח דובדבן עצר בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בחברון
חשד: התחזתה לפלסטיקאית - והזריקה חומרים אסורים

סער טען כי מבקשי המקלט והמסתננים שעזבו את ישראל – עשו זאת מרצונם החופשי. "הכול נעשה לאחר בדיקה ואישור של היועץ המשפטי. המסתננים עוזבים מתוך בחירה ורצון חופשי. בכך אני לא מונה מסתננים שיוצאים מרצונם למדינות נוספות", אמר. הוא הוסיף כי רוב מבקשי המקלט שעזבו לשתי המדינות הם מסודן. השר הסביר כי בשבוע הבא יחל השלב השני בפעילות לצמצום מספר מבקשי המקלט והמסתננים בישראל, שהינו העברת שיעורי לימוד לשוהים במתקן "חולות".

התנאים מתקן הכליאה חולות. פברואר 2014. צולם על ידי א', אסיר בחולות, באדיבות מגזין 972 ואקטיבסטילס,
שוהים במתקן "חולות" בנגב/צולם על ידי א', אסיר בחולות, באדיבות מגזין 972 ואקטיבסטילס

"כל מסתנן שרוצה לצאת למדינה שלישית - יכול לעשות זאת. הוא לא צריך הסכמה ממשרד הפנים או ממדינות אחרות", אמר סער במסיבת העיתונאים. לדבריו, "אפילו הארגונים הרדיקליים שמסייעים למחאה נגד מדיניות הממשלה, לא יתנחלו מתחת לכבש המטוס וימנעו ממנו לצאת. יש גישה חדשה שמסבירה למסתננים לאיפה נכון מבחינתם ללכת. כל מי שיוצא - בין אם זה למדינת המוצא או מדינה שלישית, יוצא מרצון חופשי, מבחירה". השר הוסיף כי "נתינים של אותן מדינות (סודן ואריתראה) אינם מגורשים אלא יוצאים מרצון. יש כאלה שמסבירים להם למה זה לא מרצון, אבל זה כן מרצון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כלא סהרונים, יולי 2012. יותם רונן
כלא סהרונים, יולי 2012/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully