וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסכם עדת מדינה? זקן מסרה עדות במשטרה

זקן נחקרה במשרדי יחידת להב 433 כחלק מהמגעים להסדר אפשרי שבמסגרתו תשמש עדת מדינה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. ההכרעה בתיק תינתן ביום שני

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. יותם רונן
המגעים עם משרד המשפטים חודשו. זקן בבית המשפט, אוקטובר 2013/יותם רונן

שולה זקן, שהייתה מזכירתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נחקרה אחר הצהריים (רביעי) במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה בלוד. זקן מסרה עדות כחלק מהמגעים להסדר אפשרי שבמסגרתו תשמש עדת מדינה נגד אולמרט. החקירה התנהלה חמישה ימים בלבד לפני הכרעת הדין בתיק, שתינתן ביום שני הקרוב.

אתמול נודע כי חודשו המגעים בין זקן לבין משרד המשפטים לקראת הסכם עדת מדינה אפשרי, וזאת לאחר ששלשום דווח בוואלה! חדשות על התפתחות חדשה בפרשה. כזכור, על אף שזקן נחקרה במשטרה ומסרה עדות חדשה, בין היתר על כספים שאולמרט העביר לכאורה לאחיו יוסי, בפרקליטות החליטו לדחות את ההסכם עמה בטענה של היעדר ראיות תומכות חיצוניות ובשל העיתוי הבעייתי שבו הוגשה – לאחר הסיכומים, וזמן קצר מאוד לפני הכרעת הדין.

עוד בוואלה! חדשות:
אמו של אחד החשודים באונס הקבוצתי: "היא אנסה אותו"
כוכב הילדים החרדי שביצע עבירות מין ישוב להופיע?
חוק חדש בקוריאה: "חובה על כולם להסתפר כמו קים"

אהוד אולמרט בכנס בנושא הסיקור התקשורתי המשתנה של מלחמה וטרור. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
"פרסום תמוה". אולמרט/יואב דודקביץ'

אלא שלאחר פיצוץ העסקה חודשו המגעים, ככל הנראה בנוגע לעבירת שיבוש הליכי משפט שעליה העידה זקן במשטרה ואשר לא נחקרה בעבר. החשד שעלה בעניין זה הוא שאולמרט ניסה להניא אותה לפני כשנה מחתימה על הסכם טיעון עם הפרקליטות. ככל הנראה, זקן הביאה עמה בימים האחרונים דברים חדשים ומוצקים יותר מאלה שהציגה בחקירתה הראשונה במשטרה – דבר שגרם לפרקליטות להמשיך את המגעים עמה.

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, מסר אתמול בתגובה על ההתפתחויות כי "מאחורי הפרסום התמוה עומדים גורמים בפרקליטות שלהם מטרה אחת – לנסות ולהשפיע באמצעים פסולים על בית המשפט ולשבש את הכרעת הדין הצפויה בשבוע הבא".

שלשום דחה בג"ץ את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע להסכם עדת המדינה של זקן בפרשה. בהחלטה נכתב כי אין זו דרכו של בג"ץ להתערב בשיקול דעתן של רשויות התביעה – ודאי בעניין בו מבקשת העותרת כי בית המשפט יאכוף על רשויות התביעה לערוך הסכם עד מדינה, ובכך להתערב באופן פעיל בניהולו של תיק פלילי. "לא מצאנו בסיס לחשוב שמא נהגה הפרקליטות שלא בתום לב או מתוך מניעים נפסדים או נגד האינטרס הציבורי. מטבע הדברים, אין אפשרות לפרקליטות לחשוף בתגובתה הגלויה את מלוא שיקוליה", נימקו השופטים יצחק עמית, צבי זילברטל ונעם סולברג.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully